Satt faktisk og smågråt litt i en av scenene, det skjer så og si aldri! Tårer i øynene er en ting, talte to (!) tårer som rant nedover kinnene
Filmer
Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren
-
stefan_hoy
- Den Fortapte

Så Titanic igjen i dag, søndagsfilmen på TV3. Dæven, for en bra film. Etter at sikkert hele verden var litt fed-up med hele Titanic-greia når det sto på som værst, (meg selv inkludert) var det sannelig et gledelig gjensyn nå ni år etter.
Satt faktisk og smågråt litt i en av scenene, det skjer så og si aldri! Tårer i øynene er en ting, talte to (!) tårer som rant nedover kinnene
. En vanvittig bra film; autentiske kulisser, og en veldig fin historie som driver filmen. Vi snakker en 9.5 av 10.
..ellers kan De kalle meg Hoy.
Apropos Titanic (som forøvrig suger): http://www.angryalien.com/0604/titanicbunnies.html
"Destiny is not a matter of chance, it is a matter of choice. I choose my own destiny."
Tristan og Isolde.
Hyggelig film dette. Ble litt overrasket da jeg så hvem som hadde den mannlige hovedrollen - jeg kjente han nemlig igjen fra en tvserie jeg bare orket å se piloten til for ei stund tilbake. Synes ikke han var helt troverdig i rollen som en middelalders-romeo-prins-slosskjempe-fyr. Men filmen hadde sine fine sekvenser. Starten var god, helt til Tristan forlot Isolde i Irland. Etter dette fulgte en mer langdryg sekvens, og så avsluttet filmen på en perfekt, jentete måte...
For dem av dere som ikke vet hva Tristan og Isolde handler om: Tristan bor i England, har blitt farløs, og oppfostres av en annen mann (slekskapsforhold ukjent). Han blir voldsomt dyktig til å sloss, og også selvsagt pen. Irlands konge har mer makt enn England har på denne tida, og leder ekspidisjoner inn i England for å fange slaver og slå ned mulige nye konger i England. Tristan blir indirekte rammet av en slik ekspidisjon, og leder derved en ekspidisjon av engelskmenn inn i Irland for å overfalle irskene og ta til bake sine landsmenn. Tristan blir stygt skadet, og må bli igjen på Irland. Isolde - irskekongens datter - finner Tristan, tar seg av ham, steller ham - og de blir forelsket.
Men Tristan er irskekongens fiende, og må flykte fra landet før han blir oppdaget. Deretter er en kjærlighetshistorie i gang...
Karakter... Hm... 5,0/10.
Hyggelig film dette. Ble litt overrasket da jeg så hvem som hadde den mannlige hovedrollen - jeg kjente han nemlig igjen fra en tvserie jeg bare orket å se piloten til for ei stund tilbake. Synes ikke han var helt troverdig i rollen som en middelalders-romeo-prins-slosskjempe-fyr. Men filmen hadde sine fine sekvenser. Starten var god, helt til Tristan forlot Isolde i Irland. Etter dette fulgte en mer langdryg sekvens, og så avsluttet filmen på en perfekt, jentete måte...
For dem av dere som ikke vet hva Tristan og Isolde handler om: Tristan bor i England, har blitt farløs, og oppfostres av en annen mann (slekskapsforhold ukjent). Han blir voldsomt dyktig til å sloss, og også selvsagt pen. Irlands konge har mer makt enn England har på denne tida, og leder ekspidisjoner inn i England for å fange slaver og slå ned mulige nye konger i England. Tristan blir indirekte rammet av en slik ekspidisjon, og leder derved en ekspidisjon av engelskmenn inn i Irland for å overfalle irskene og ta til bake sine landsmenn. Tristan blir stygt skadet, og må bli igjen på Irland. Isolde - irskekongens datter - finner Tristan, tar seg av ham, steller ham - og de blir forelsket.
Men Tristan er irskekongens fiende, og må flykte fra landet før han blir oppdaget. Deretter er en kjærlighetshistorie i gang...
Karakter... Hm... 5,0/10.
Urban tilværelse
"Batman Returns"? Tjah. Den er grei nok. Ikkje akkurat stor kunst, men den fungerer. Vil faktisk våge påstå at både "Batman" og "Batman Forever" er hakket betre (og "Batman Begins" gruser såklart dei alle saman), sjølv om "Returns" heller ikkje er dårleg.
Obdormio wrote:Eg må stå opp og gå på skulen i morgon.
Det veit eg slett ikkje om eg er mentalt førebudd på.
WoTle wrote:Meir av dette og mindre av Lan som pissar medan Alanna ser på, takk!
Asphyxiate wrote: #justice4Glûg!!
Selv er jeg mer begeistret for skikkelig gamle, gode klassikere. Alfred Hitchcocks "North by Northwest" er absolutt et must, sammen med "Frenzy" og "Psycho". Lenger tilbake i tid har vi de lange Chaplin-filmene ("The Gold Rush", "The Kid" og spesielt "The Great Dictator" er geniale).
I still remember the dream there, still remember the time you said goodbye...
-
Lothair Mantelar
- Kaptein-General

- Location: Østenfor Nord og Vestenfor Sør, og om natten gjemmer jeg meg bak din dør.
Jeg har i helgen sett Gudfaren-trilogien for ente gang. Den blir aldri dårligere, og Marlon Brando som Vito er så råkul at jeg bøyer meg så langt ned i støvet at jeg blir dekket av et lag med løv...
Skal nå se Underworld 2. Mest på grunn av at jeg får se Kate Beckinsale sparke og hoppe i skinndrakt i en hel film. Hun er så deilig vakker...
Skal nå se Underworld 2. Mest på grunn av at jeg får se Kate Beckinsale sparke og hoppe i skinndrakt i en hel film. Hun er så deilig vakker...
But neither the conductress nor the passengers were amazed by the most important thing of all, namely, that a cat was not merely getting on a streetcar, which wasn't so bad, but that he intended to pay his fare! - Mikhail Bulgakov
Underworld 2 var forbausende lite dårleg. Særleg er Billy Nighs karakter Victor herleg. (Han døde i eineren, så han er kun med i flashbacks og liknande, men det vesle som er der er two thumbs up)
WoTle wrote:Meir av dette og mindre av Lan som pissar medan Alanna ser på, takk!
Nåh, Underworld-filmane er ikkje BRA, dei er ok. Masse, masse action, og ein enkel men interessant mytologi. Men å sei at dei er bra føler eg er å dra det litt langt, plottene og karakterene er litt vel tynne til det.
-
Lothair Mantelar
- Kaptein-General

- Location: Østenfor Nord og Vestenfor Sør, og om natten gjemmer jeg meg bak din dør.
Så Underworld E. i går kveld og jeg sier meg enig med deg, Loki. Den var slettes ikke verst. Men jeg fikk ikke med meg så mye som kanskje kunne vært mulig; ble forstyrret av en hvis kvinnelig vampyr i tettsittende lær, og som oftere enn ikke var i tillegg våt.

But neither the conductress nor the passengers were amazed by the most important thing of all, namely, that a cat was not merely getting on a streetcar, which wasn't so bad, but that he intended to pay his fare! - Mikhail Bulgakov
;D
Visse fordeler skal me vampyrentusiastene ha òg.
Visse fordeler skal me vampyrentusiastene ha òg.
-
Terje
- Den Gjenfødte Dragen

(Terjes selvhevdelsesprosjekt fortsetter...)
Har sett en del filmer i det siste, og "anmeldelser" av dem kan leses her: http://natsecorma.net/terje/

Har sett en del filmer i det siste, og "anmeldelser" av dem kan leses her: http://natsecorma.net/terje/
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
- Verg., Aen., 3.315.