Jammen det er jo det som gjør serien som er så spesiell. Jeg syns også det var rart, men når du leser den flere ganger, så skjønner du at det var bare sånn den kunne være.Moiraine Sedai wrote:Jeg ble så lei meg da serien var slutt at jeg nesten begynte å grine. Nå kom jeg jo ikke til å se mer av karakterene (med mindre jeg leste serien på nytt, og det er jo ikke det samme)!
Men jeg er fremdeles skuffet over slutten. Eller, den er grei nok i seg selv,Spoiler
med assosiasjoner til Adam og Eva, men jeg syns de var for unge til å drømme om å få barn sammen og slikt
Hva leser du for tiden?
Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren, Loki
"Det er en usynlig homse på ryggen til Terje!"
-
Siri Sedai
- Den Eldste

-
Sauegjeteren
- Sauegjeter

Det skulle bli skrevet en bok nummer 4, Men Pullman syns ikke han hadde nok stoff eller at det ble noe bra. Så han lot det ligge. Det syns jeg er bra jeg.Sauegjeteren wrote:Det la vel bare opp til at det var avsluttet nå?Siri Sedai wrote:OK da....., de siste sidene ordna opp, og bandt det sammen.
Er det bare meg, eller er det lagt greit opp til bok nr 4 der?![]()
-
Moiraine Sedai
- Den Fortapte

Ja. Jeg savner karakterene og sånn og det hadde vært gøy og vite hva som skjedde. Men det hadde nok ikke blitt noe bra.
Det finnes en liten bok som heter Lyra's Oxford, som er bare litt ekstra info i etterkant. Den er ganske søt. Men den finnes bare på engelsk så vidt jeg vet.
Det finnes en liten bok som heter Lyra's Oxford, som er bare litt ekstra info i etterkant. Den er ganske søt. Men den finnes bare på engelsk så vidt jeg vet.
-
Moiraine Sedai
- Den Fortapte

-
Siri Sedai
- Den Eldste

-
Nynaeve Sedai
- Mørkefrende

-
Lothair Mantelar
- Kaptein-General

- Location: Østenfor Nord og Vestenfor Sør, og om natten gjemmer jeg meg bak din dør.
Jeg har lest de første hundre sidene i amuletten fra samarkand, men da jeg forsto at plottet var basert på at en misunnelig tass av en magiker-lærling. Det hele ble for dumt og jeg la den fra meg.Nynaeve Sedai wrote:Er det noen som har lest Amuletten fra Samarkand og Golemens Øye (de to første bøkene i Bartimeus-triologien)?
Er de bra?
Men det skal sies at jeg var midt inne i Mbotf på den tiden.
But neither the conductress nor the passengers were amazed by the most important thing of all, namely, that a cat was not merely getting on a streetcar, which wasn't so bad, but that he intended to pay his fare! - Mikhail Bulgakov
jeg skal begynne på "Det Hellige Og Det Profane" av en Eliade idag, mest fordi læreren min sa jeg kom til å like den. selv har jeg null peiling på hva den handler om, bortsett fra at den visstnok skulle være relgionsfilosofisk. noen her som har lest den?
Loke: Odin, kvifor blir eg alltid med-offer for din svinaktig dårleg karma?
Odin: Min teori? Fordi du sparker svære, øksebærende sumerere i skrittet.
Odin: Min teori? Fordi du sparker svære, øksebærende sumerere i skrittet.
-
Nynaeve Sedai
- Mørkefrende

Det hørtes ikke bra ut.Lothair Mantelar wrote:Jeg har lest de første hundre sidene i amuletten fra samarkand, men da jeg forsto at plottet var basert på at en misunnelig tass av en magiker-lærling. Det hele ble for dumt og jeg la den fra meg.Nynaeve Sedai wrote:Er det noen som har lest Amuletten fra Samarkand og Golemens Øye (de to første bøkene i Bartimeus-triologien)?
Er de bra?
Litt dumt, for jeg har fått Golemens Øye i gave og jeg hater å lese kjedelige, dårlige og dumme bøker
''Jeg tenker ikke for mye,
for da blir jeg helt satt ut''
- Pamela Anderson
for da blir jeg helt satt ut''
- Pamela Anderson
-
Sauegjeteren
- Sauegjeter

Prøv den nå da, så kan du gjøre deg opp en egen mening om den, istedet for å bare tro på LM uten å være sikker på at det er slik.Nynaeve Sedai wrote:Det hørtes ikke bra ut.Lothair Mantelar wrote:Jeg har lest de første hundre sidene i amuletten fra samarkand, men da jeg forsto at plottet var basert på at en misunnelig tass av en magiker-lærling. Det hele ble for dumt og jeg la den fra meg.Nynaeve Sedai wrote:Er det noen som har lest Amuletten fra Samarkand og Golemens Øye (de to første bøkene i Bartimeus-triologien)?
Er de bra?
Litt dumt, for jeg har fått Golemens Øye i gave og jeg hater å lese kjedelige, dårlige og dumme bøker
Moiraine vet svært mye, sauegjeter.
-
Lothair Mantelar
- Kaptein-General

- Location: Østenfor Nord og Vestenfor Sør, og om natten gjemmer jeg meg bak din dør.
Jeg støtter det brækar sier. Jeg har en kompis som elsker de bøkene, så det kan godt være du vil gjøre det samme. Jeg har en sær boksmak 
P.s: Jeg er nå i gang med The Healthy dead av Steven Erikson og regner med å bli ferdig i løpet av et par dager.
P.s: Jeg er nå i gang med The Healthy dead av Steven Erikson og regner med å bli ferdig i løpet av et par dager.
But neither the conductress nor the passengers were amazed by the most important thing of all, namely, that a cat was not merely getting on a streetcar, which wasn't so bad, but that he intended to pay his fare! - Mikhail Bulgakov