Var det ikke det du omtalte deg som i en tråd her, da?Loki wrote:Yay, eg er stokk konservativ!
American Gods av Neil Gaiman
Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren, Loki
Mogeleg, men tilfeldige utsagn eg har slengt ut om meg sjølv er ikkje interessante på same måte som utsagn andre bevisst nyttar for å skildre meg. 
Obdormio wrote:Eg må stå opp og gå på skulen i morgon.
Det veit eg slett ikkje om eg er mentalt førebudd på.
WoTle wrote:Meir av dette og mindre av Lan som pissar medan Alanna ser på, takk!
Asphyxiate wrote: #justice4Glûg!!
Når ein vel ein moderator som liker off-topic-snakk, så får ein finne seg i at det blir off-topic-snakk. Eg nytter denne autoriteten eitt hundre prosent etter eiga dømmekraft inntil den blir tatt frå meg, eg. Det er ikkje som om eg bad om jobben og dermed er interessert i å vere underdanig og flink for å sikre meg at eg beheld den...
WoTle wrote:Meir av dette og mindre av Lan som pissar medan Alanna ser på, takk!
-
Sauegjeteren
- Sauegjeter

? Burde ikke kristne ha interesse av å gjøre Odin så skummel og ekkel som mulig? Bare for å se på kontrasten og hvor snille de kristne er.Loki wrote:Kva skilnaden på Amerikaodin og Islandsodin angår, så kan det òg ha samanheng med at Amerikaodin gjekk tapt med vikingene relativt brått, medan Islandsodin har blitt meir gradvis phased out av folkementaliteten, og dermed kanskje er blitt mildna ein del av meir moderne (les: kristne) etikkforestillingar
Moiraine vet svært mye, sauegjeter.
Dei kristne som drog rundt om kring og drap alle som ikkje snudde om til Kvitekrist?
-
Sauegjeteren
- Sauegjeter

-
Moiraine Sedai
- Den Fortapte

Hvordan skulle mamma ha funnet ut at det var ville sexscener i boken? Hun ville aldri ha lest den selv (hun nærmest forakter fantasy. Litt overdrevet, men allikavel). Uansett, det er så mange bøker jeg må lese, og denne kommer litt bak.Wolfbrother wrote:Som jeg Editet var det ikke et forsøk på å skremme, gjorde bare henne oppmerksom på det. (hva ville mamma sagt om du leste ville sexscener?)
Desuten er det en råere bok. Det frydet i grunn meg. Er en rimelig stor forskjell på bøkene, men for all del. Som sagt, jeg liker den godt (er oppe i en 150 sider nå).
Men jeg er uenig i at den går like lett som Magician. Så da sier jeg, pøh ville det ikke.
SUPER EDIT; Nå går jeg å henter begge bøkene.
. . .
-
Wolfbrother
- Den Fortapte

Drar du i foten min?Sauegjeteren wrote:Ja, dem.Loki wrote:Dei kristne som drog rundt om kring og drap alle som ikkje snudde om til Kvitekrist?
-
Sauegjeteren
- Sauegjeter

Ikke veldig mye. Men kanskje litt. Er ikke helt sikker på hva du mener nå. Om du referer til vår rang-samtale så gjør jeg vel det. Hodet i knehøyde.Loki wrote:Drar du i foten min?Sauegjeteren wrote:Ja, dem.Loki wrote:Dei kristne som drog rundt om kring og drap alle som ikkje snudde om til Kvitekrist?
Men de kristen hadde jo ett budskap som virket hakket snillere enn hedningene etter døden da hvertfall. Hvis man oppførte seg
Tja, evig fyll og svinekoteletter til middag kvar dag, hedningene hadde fint etterliv, dei, i alle fall krigerklassen. Usikker på kva bøndene fekk på Trudvang, men det var neppe dårlege greier det heller. Dei kristne, derimot, kan kun tilby ein slags vag lukksalig tilstand i nærleiken av Guden sin. Ingen spesifikke greier der i gården. Når ein ikkje kan vise fram konkrete tilbod i reklamen sin, så mistenkjer eg alltid at det er noko muffens med produktet, og kan ikkje tenke meg at vikingene var mindre skeptiske.
-
Sauegjeteren
- Sauegjeter

Jeg blar for tida gjennom AG for å skrive bokreferat, og jeg får bare lyst til å kaste meg over boka og ikke snakke med noen før jeg er ferdig igjen. God attest for ei bok det?
Og til dem som måtte ha peiling på guder: Hvem er denne guddomen Shadow stadig glemmer? Eller rettere sagt: Ikke husker i utgangspunktet.
Og til dem som måtte ha peiling på guder: Hvem er denne guddomen Shadow stadig glemmer? Eller rettere sagt: Ikke husker i utgangspunktet.
Det er ein av dei store mysteriene i boka, ingen er sikre, og så vidt eg har skjønt nekter Gaiman å sei det rett ut. Om du googler finn du sikkert fleire hint han har droppa i intervju, dog.
-
Sauegjeteren
- Sauegjeter

Fant en flott side om gudene i AG og muligens noe mer. Og her finnes det mange teorier om hvem den glemte guden er.
Min yndlingsteori:
 From Ashley, Salisbury, PA: "After reading the postings on your wed page, I would have to disagree with everyone. Satan or Hades is not a god that would be forgotten with ease. I have talked about this book with everyone I know that has read it and after my research we all agree on who this god is.
 I came to this conclusion by researching the word soma. It is a drink that was originally used by the Indo-Irainan culture thousands of years ago. There god that is inclined to drink soma on a constant basis is the god Agni. Wenesday used this drink to bargin with this god into coming to his side.
 Also, Agni is a messanger god, but, not just any messanger. He is the god that recieves sacrifices that are made to the gods other than himself and brings them to those gods. As we all remember, at the final battle, Loki dedicates it to Odin. This was done so that Odin will be able to gain "power" once again. He will need someone to retrieve the sacrifices on the battlefield and bring them to him.Â
 Agni is also a god that is with all but is not easily remembered. He is the fire god, and according to my research, since he is always there, in the form of fire, he is easily forgotten. This would explain why Shadow has such a hard time remembering anything about him. He knows he knows this god but he does not know why. Also, since he is a god from a culture that Shadow in not familar with which could be another reason why he could not remember his name.Â
 This is my opinion that the opinion of about 7 other people. I hope that this may help clear up some things and if you want to research it for yourself look up god of the Indo-Iranian culture." (A note from me: others besides Shadow don't remember this god's name, and Shadow [and others] do seem to be able to remember the names of other cross-pantheon gods with ease, so I'm not sure that point, at least, has much validity. Still, though, anyone's guess is as good as mine.) Â
Min yndlingsteori:
 From Ashley, Salisbury, PA: "After reading the postings on your wed page, I would have to disagree with everyone. Satan or Hades is not a god that would be forgotten with ease. I have talked about this book with everyone I know that has read it and after my research we all agree on who this god is.
 I came to this conclusion by researching the word soma. It is a drink that was originally used by the Indo-Irainan culture thousands of years ago. There god that is inclined to drink soma on a constant basis is the god Agni. Wenesday used this drink to bargin with this god into coming to his side.
 Also, Agni is a messanger god, but, not just any messanger. He is the god that recieves sacrifices that are made to the gods other than himself and brings them to those gods. As we all remember, at the final battle, Loki dedicates it to Odin. This was done so that Odin will be able to gain "power" once again. He will need someone to retrieve the sacrifices on the battlefield and bring them to him.Â
 Agni is also a god that is with all but is not easily remembered. He is the fire god, and according to my research, since he is always there, in the form of fire, he is easily forgotten. This would explain why Shadow has such a hard time remembering anything about him. He knows he knows this god but he does not know why. Also, since he is a god from a culture that Shadow in not familar with which could be another reason why he could not remember his name.Â
 This is my opinion that the opinion of about 7 other people. I hope that this may help clear up some things and if you want to research it for yourself look up god of the Indo-Iranian culture." (A note from me: others besides Shadow don't remember this god's name, and Shadow [and others] do seem to be able to remember the names of other cross-pantheon gods with ease, so I'm not sure that point, at least, has much validity. Still, though, anyone's guess is as good as mine.) Â