Rasisme?
Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren
Rasisme?
Jeg er møkk lei "muslimer"...eller fundamentalistiske muslimer..de kommer til norge, skal ha bolig, penger, jobb og goder..ferie, feriepenger, de vil inn i politikken, de vil ha egne synagoger, de vil ha kristendommen ut av skolen (siden de ikke kan tvangsfores med den store satans vranglære) de vil ha muslimsk lære inn i skolen som en del av pensum, de vil ha større forståelse, større aksept i vårt samfunn, mer innpass, mer og si..lista kan fortsette i det uendelige..blahblahblah
Sier muslimene noe negativt om oss, så surmuler vi litt og så tenker/sier vi at nei, vi må tie stilt, så de barbariske muslimene ikke blir sinte...
De kan brenne flaggene våre, drepe nonner, komme med drapstrusler, de kan faen gjøre hva de vil..hadde de sprengt den jødiske synagogen i oslo skal jeg faen vedde på at regjeringen hadde stått og klappet dem på skuldrene etterpå...
Vi er så livredde for å kritisere muslimene, for de blir jo så hissige og vi vet ikke hva de kommer til å finne på, de er jo oppdratt til vold, hvis barna deres lyver, bedrar eller gjør noe som er fordel for dem, men ulempe for andre, ja da får de ros av foreldrene sine...sykt
selvfølgelig er det snille muslimer, som ikke vil folk noe vondt..hvor er de??? Jeg har truffet mange muslimer, jeg har jobbet for en muslim, datteren min har (desverre) en muslimsk bestevenninne..han jeg jobbet for, bare lurte oss ansatte, løy hver dag om forskj. ting, og etter jeg hadde sluttet der, så fant jeg ut at han ikke hadde betalt in skatt og avgifter...neida..han hadde kjøpt mercedes og gullsmykker og ferier...det gikk så godt med firma sa han....fuck it...det endte nesten med at jeg måtte betale inn skatten ++ på ca 70-80 000....jeg slapp unna pga jeg hadde tatt vare på alle løønslipper og kontoutskrifter.
Hu veninda til datteren min, lyver, stjeler og ødelegger den psykiske helsa til datteren min, jeg klarer ikke engang og forklare hvor stor "makt" hun har klart å få over henne før det hadde gått for lang tid, jeg kunne sikkert skrevet 30 a4 sider om den saken...brødrene hennes terroriserer andre barn i nabolaget, truer til seg saker og ting..akkuratt som søsteren...
Jeg er forbanna
MEN...jeg er ikke rasist, det går ikke på hudfarge, ikke i det hele tatt, folk kan ha hvilken hudfarge de vil for meg.
det jeg ikke liker, er kulturen, holdningen, aggresiviteten, hovmodigheten, arrogansen osv osv
Jeg tror de egentlig gir f i hele mohammed, de er bare ute etter vold, drap, volta, ødelegge..historien gjentar seg gang etter gang..
HVA FAEN HADDE SKJEDD..hadde vi brent deres flagg, gått i tog mot muslimene, drept deres amaner (eller hva det nå enn heter) forlangt våre religioner inn i deres skoler, eller gått inn i politikken deres og sagt ut med muslimsk lære i skolen, og alle jenter må slutte å bære slør...
Hadde vi snyltet på samfunnet i muslimske land slik de gjør her, da hadde vi mistet hodet, henda, beina, ballene (for de som har det) osv osv..
Jeg setter ting litt på spissen nå..men jeg er drittlei av måten de oppfører seg på...
De skriker om ytringsfrihet, men bare til dem selv, sier vi noe skal vi sprenges eller skytes--
Vi er heller ikke perfekte..lang ifra, men jeg føler vi ligger ca 2000 år foran dem i utvikling, og da tenker jeg ikke på teknologi, men på utviklingen av det som på folkemunne kalles for vett og folkeskikk...
De er mer (jadajada, ikke alle, jeg vet det) som steinalder menn som har fått AG3 og sprengstoff..spreng og skyt alle som er uenige, og deng og pul (voldta) kvinnfolkene...
Stem FRP, la oss få sendt hjem de som ikke kan innrette seg etter vårt lands lover og samfunnsregler..
Kan ikke for det, men jeg hater muslimer..ikke "rasen" deres, men idealismen deres..
Heia Bush
Sier muslimene noe negativt om oss, så surmuler vi litt og så tenker/sier vi at nei, vi må tie stilt, så de barbariske muslimene ikke blir sinte...
De kan brenne flaggene våre, drepe nonner, komme med drapstrusler, de kan faen gjøre hva de vil..hadde de sprengt den jødiske synagogen i oslo skal jeg faen vedde på at regjeringen hadde stått og klappet dem på skuldrene etterpå...
Vi er så livredde for å kritisere muslimene, for de blir jo så hissige og vi vet ikke hva de kommer til å finne på, de er jo oppdratt til vold, hvis barna deres lyver, bedrar eller gjør noe som er fordel for dem, men ulempe for andre, ja da får de ros av foreldrene sine...sykt
selvfølgelig er det snille muslimer, som ikke vil folk noe vondt..hvor er de??? Jeg har truffet mange muslimer, jeg har jobbet for en muslim, datteren min har (desverre) en muslimsk bestevenninne..han jeg jobbet for, bare lurte oss ansatte, løy hver dag om forskj. ting, og etter jeg hadde sluttet der, så fant jeg ut at han ikke hadde betalt in skatt og avgifter...neida..han hadde kjøpt mercedes og gullsmykker og ferier...det gikk så godt med firma sa han....fuck it...det endte nesten med at jeg måtte betale inn skatten ++ på ca 70-80 000....jeg slapp unna pga jeg hadde tatt vare på alle løønslipper og kontoutskrifter.
Hu veninda til datteren min, lyver, stjeler og ødelegger den psykiske helsa til datteren min, jeg klarer ikke engang og forklare hvor stor "makt" hun har klart å få over henne før det hadde gått for lang tid, jeg kunne sikkert skrevet 30 a4 sider om den saken...brødrene hennes terroriserer andre barn i nabolaget, truer til seg saker og ting..akkuratt som søsteren...
Jeg er forbanna
MEN...jeg er ikke rasist, det går ikke på hudfarge, ikke i det hele tatt, folk kan ha hvilken hudfarge de vil for meg.
det jeg ikke liker, er kulturen, holdningen, aggresiviteten, hovmodigheten, arrogansen osv osv
Jeg tror de egentlig gir f i hele mohammed, de er bare ute etter vold, drap, volta, ødelegge..historien gjentar seg gang etter gang..
HVA FAEN HADDE SKJEDD..hadde vi brent deres flagg, gått i tog mot muslimene, drept deres amaner (eller hva det nå enn heter) forlangt våre religioner inn i deres skoler, eller gått inn i politikken deres og sagt ut med muslimsk lære i skolen, og alle jenter må slutte å bære slør...
Hadde vi snyltet på samfunnet i muslimske land slik de gjør her, da hadde vi mistet hodet, henda, beina, ballene (for de som har det) osv osv..
Jeg setter ting litt på spissen nå..men jeg er drittlei av måten de oppfører seg på...
De skriker om ytringsfrihet, men bare til dem selv, sier vi noe skal vi sprenges eller skytes--
Vi er heller ikke perfekte..lang ifra, men jeg føler vi ligger ca 2000 år foran dem i utvikling, og da tenker jeg ikke på teknologi, men på utviklingen av det som på folkemunne kalles for vett og folkeskikk...
De er mer (jadajada, ikke alle, jeg vet det) som steinalder menn som har fått AG3 og sprengstoff..spreng og skyt alle som er uenige, og deng og pul (voldta) kvinnfolkene...
Stem FRP, la oss få sendt hjem de som ikke kan innrette seg etter vårt lands lover og samfunnsregler..
Kan ikke for det, men jeg hater muslimer..ikke "rasen" deres, men idealismen deres..
Heia Bush
"Actually Lan is the Dragon Reborn, but he's part of a 'Victims Protection Unit' and had to go undercover...!"
Det høres da ut som noe som alle nordmenn ser på som en helt naturlig rettighet. Vi vokser opp med rett til penger, skole, ferie, og masse andre goder. Er det ikke natulig at andre som flytter til landet får det samme? Skal innvandrere diskrimineres fordi de kommer fra et annet land? Om ikke det hadde vært for ordningene innvandrere får, hadde de aldri klart seg i Norge. Prisene på varer og tjenester er mye dyrere her enn der de kommer for. Alle ville ha blitt tvunget til kriminalitet for å overleve.Jeg er møkk lei "muslimer"...eller fundamentalistiske muslimer..de kommer til norge, skal ha bolig, penger, jobb og goder..ferie, feriepenger, de vil inn i politikken, de vil ha egne synagoger, de vil ha kristendommen ut av skolen (siden de ikke kan tvangsfores med den store satans vranglære) de vil ha muslimsk lære inn i skolen som en del av pensum, de vil ha større forståelse, større aksept i vårt samfunn, mer innpass, mer og si..lista kan fortsette i det uendelige..blahblahblah
Anngående kristendommen ut av skolen, er da ikke det bare muslimer som vil, jeg ser også gjerne at kristendommen fjernes fra skolen, gjerne all religion.
En voldsom generalisering. Dette er det kun et fåtall som gjør. Hadde alle 1 milliardene muslimer drevet med slik, ville det ikke vært flagg og nonner igjen.De kan brenne flaggene våre, drepe nonner, komme med drapstrusler, de kan faen gjøre hva de vil..hadde de sprengt den jødiske synagogen i oslo skal jeg faen vedde på at regjeringen hadde stått og klappet dem på skuldrene etterpå...
Dette har da vel ingen rot i virkeligheten.Vi er så livredde for å kritisere muslimene, for de blir jo så hissige og vi vet ikke hva de kommer til å finne på, de er jo oppdratt til vold, hvis barna deres lyver, bedrar eller gjør noe som er fordel for dem, men ulempe for andre, ja da får de ros av foreldrene sine...sykt
Selvfølgelig finnes det drittsekker, men tror ikke det er verre enn andre grupperinger.selvfølgelig er det snille muslimer, som ikke vil folk noe vondt..hvor er de??? Jeg har truffet mange muslimer, jeg har jobbet for en muslim, datteren min har (desverre) en muslimsk bestevenninne..han jeg jobbet for, bare lurte oss ansatte, løy hver dag om forskj. ting, og etter jeg hadde sluttet der, så fant jeg ut at han ikke hadde betalt in skatt og avgifter...neida..han hadde kjøpt mercedes og gullsmykker og ferier...det gikk så godt med firma sa han....fuck it...det endte nesten med at jeg måtte betale inn skatten ++ på ca 70-80 000....jeg slapp unna pga jeg hadde tatt vare på alle løønslipper og kontoutskrifter.
Som alle ungdommer.Hu veninda til datteren min, lyver, stjeler og ødelegger den psykiske helsa til datteren min, jeg klarer ikke engang og forklare hvor stor "makt" hun har klart å få over henne før det hadde gått for lang tid, jeg kunne sikkert skrevet 30 a4 sider om den saken...brødrene hennes terroriserer andre barn i nabolaget, truer til seg saker og ting..akkuratt som søsteren...
Jeg er forbanna
Den kjøper jeg ikke. Rasisme handler ikke bare om hudfarge, men også religion, kultur etc.MEN...jeg er ikke rasist, det går ikke på hudfarge, ikke i det hele tatt, folk kan ha hvilken hudfarge de vil for meg.
Stem FRP og vær med på å fordumme Norge, samt ødelegge økonomien, sysselsetting og øke forskjellene.Stem FRP, la oss få sendt hjem de som ikke kan innrette seg etter vårt lands lover og samfunnsregler..
Heia Bush
Tror forøvrig Terje & Co vil kose seg stort med den posten din.
-
Wolfbrother
- Den Fortapte

Jeg liker politikk til en viss grad, men har ikke satt meg helt inn i disse greiene. Det jeg vet er at en av mine beste venner har vært fra Iran, og han var smartere enn de fleste. Dessvere fant sykehuset ut at faren som er kirurg ikke burde få den lønna han har krav på. Familien måtte flytte til Sverige for å ha råd til en lelighet, og mat til hele familien. Ellers finnes jeg ikke plaget av muslimer her i byen. Personen som er best i matte klassen min er muslim. De du legger merke til er de som roper høyest.
Huff jeg er rimelig sikker på at du blir å få rimelig med krydder for denne posten din.
Liker aldeles ikke FRP så der er jeg uenig, når det gjelder Bush så er jeg ikke helt sikker, men invaderingen av Iraq var uten grunnlag mener jeg.
Og rasisme holder med et spørsmålstegn
Huff jeg er rimelig sikker på at du blir å få rimelig med krydder for denne posten din.
Liker aldeles ikke FRP så der er jeg uenig, når det gjelder Bush så er jeg ikke helt sikker, men invaderingen av Iraq var uten grunnlag mener jeg.
For once you have tasted flight you will
walk the earth with your eyes turned skyward;
for there you have been,
and there you long to return.
walk the earth with your eyes turned skyward;
for there you have been,
and there you long to return.
man har en forskjellig innfallsvinkel kjetil
Jeg skrev og at ikke alle er sånn, og at jeg setter det på spissen
Det jeg vil frem til, er at vi er redde for muslimene, redde for å si noe om dem (de fundamentalistiske) redde for å si noe om religionen deres.
Slå opp rasisme i leksikon kjetil, der står det
:"rasisme er å si at en rase er høyre/mer verdt enn andre"
Alt annet er ikke rasisme i et leksikon. Det er en litt avlegs måte å skrive det på, men likevel..en mer moderne utgave:
"Rasisme er en generaliserende oppfatning om etniske grupper, mens diskriminering er nektelse av lik behandling på etnisk grunnlag."
Rasisme går på rase, ikke på doktriner, læresetninger eller religioner.
Jeg er ikke rasist, jeg har 3 nære venner som har annen hudfarge enn meg, men det går på hva de står for.
Det er greit at du vil ha kristendommen ut av skolen slik som dem, men de vil ha sin religion INN i skolen.
ER det bare fåtall som brenner flagg? se litt mer nyheter, les litt mer aviser.
Det å skrive
At en nonne er skutt i ryggen av en muslim, er en for mye. Det gjelder motsatt vei og..
Og jo de er verre en andre grupperinger, fordi i følge koranen kan du lyve og bedra for å oppnå goder (hvis du er troende muslim) er du oppdratt til å lyve og bedra, hvis du får ros for det, da vil du gjøre det i større grad. Hvem er det som danner "gjenger" i norge, innvandrere, ..som kjører mercedes, bmw..har masse gull, penger osv osv. Og hvilken trosretning har disse gjengene? de er muslimer..
Nei kjetil, ikke som andre ungdommer, langt der ifra. Skulle jeg prøvd å forklare hadde jeg trengt 30 a4 tettskrevne sider, og det gidder jeg ikke, hadde jeg gjort det, måtte jeg sikkert skrevet hundre til for å forklare deg innholdet
Jeg stemmer ikke frp, det var ironisk, men frp har veldig mye bra politikk når det gjelder innvandring, og andre ting.
Bush, vel, ingen kommentar.
Jeg skrev og at ikke alle er sånn, og at jeg setter det på spissen
Det jeg vil frem til, er at vi er redde for muslimene, redde for å si noe om dem (de fundamentalistiske) redde for å si noe om religionen deres.
Slå opp rasisme i leksikon kjetil, der står det
:"rasisme er å si at en rase er høyre/mer verdt enn andre"
Alt annet er ikke rasisme i et leksikon. Det er en litt avlegs måte å skrive det på, men likevel..en mer moderne utgave:
"Rasisme er en generaliserende oppfatning om etniske grupper, mens diskriminering er nektelse av lik behandling på etnisk grunnlag."
Rasisme går på rase, ikke på doktriner, læresetninger eller religioner.
Jeg er ikke rasist, jeg har 3 nære venner som har annen hudfarge enn meg, men det går på hva de står for.
Det er greit at du vil ha kristendommen ut av skolen slik som dem, men de vil ha sin religion INN i skolen.
ER det bare fåtall som brenner flagg? se litt mer nyheter, les litt mer aviser.
Det å skrive
blir for teit, ser du på bilder eller mediaklipp av flaggbrenning, står gjerne tusenvis og heier på en eller 2 som tenner på flagg.En voldsom generalisering. Dette er det kun et fåtall som gjør. Hadde alle 1 milliardene muslimer drevet med slik, ville det ikke vært flagg og nonner igjen.
At en nonne er skutt i ryggen av en muslim, er en for mye. Det gjelder motsatt vei og..
hva vet du om det? ikke kommenter ting du ikke vet noe om. Jeg har førstehåndskunnskap om en del ting som foregår innenfor de 4 musliske vegger, bl.a inngifte muslimer i familien...vedkommede var en fantastisk kjekk person, sjarmerende..elskverdig, og kalte seg kristen..helt til den dagen han giftet seg med en i familien..da viste den sanne side seg, og muslimen i ham kom frem...denging, voltekt, bnaking av barn, skriking og hyling...og for å sitere meg selv,Sitat:
Dette har da vel ingen rot i virkeligheten.
dette stemmer i den nevnt familien, og det gjelder i venninda til datteren min sin, og jeg kjenner til flere som har det sånn...Tror ikke du kjetil vet nok til å si at det ikke har rot i virkeligheten..desverre har det det..de er jo oppdratt til vold, hvis barna deres lyver, bedrar eller gjør noe som er fordel for dem, men ulempe for andre, ja da får de ros av foreldrene sine
Og jo de er verre en andre grupperinger, fordi i følge koranen kan du lyve og bedra for å oppnå goder (hvis du er troende muslim) er du oppdratt til å lyve og bedra, hvis du får ros for det, da vil du gjøre det i større grad. Hvem er det som danner "gjenger" i norge, innvandrere, ..som kjører mercedes, bmw..har masse gull, penger osv osv. Og hvilken trosretning har disse gjengene? de er muslimer..
Nei kjetil, ikke som andre ungdommer, langt der ifra. Skulle jeg prøvd å forklare hadde jeg trengt 30 a4 tettskrevne sider, og det gidder jeg ikke, hadde jeg gjort det, måtte jeg sikkert skrevet hundre til for å forklare deg innholdet
Jeg stemmer ikke frp, det var ironisk, men frp har veldig mye bra politikk når det gjelder innvandring, og andre ting.
Bush, vel, ingen kommentar.
"Actually Lan is the Dragon Reborn, but he's part of a 'Victims Protection Unit' and had to go undercover...!"
-
Terje
- Den Gjenfødte Dragen

Re: Rasisme????
Flisespikkeriet først:Lews wrote:Jeg er møkk lei "muslimer"...eller fundamentalistiske muslimer..de kommer til norge, skal ha bolig, penger, jobb og goder..ferie, feriepenger, de vil inn i politikken, de vil ha egne synagoger, de vil ha kristendommen ut av skolen (siden de ikke kan tvangsfores med den store satans vranglære) de vil ha muslimsk lære inn i skolen som en del av pensum, de vil ha større forståelse, større aksept i vårt samfunn, mer innpass, mer og si..lista kan fortsette i det uendelige..blahblahblah
Muslimer har ikke synagoger, men moskéer. Ved å bomme på slike elementære fakta undergraver du din egen troverdighet, og det blir vanskelig for andre å ta deg på alvor. (Som om noen gjør det uansett...)
Så til det mer alvorlige: Mener du at mennesker som kommer til Norge og bidrar til fellesskapet ikke skal få ta del i de samme rettighetene som andre som gjør akkurat det samme, bare fordi de tilfeldigvis ble født et annet sted eller lider av andre vrangforestillinger?
Mener du at deler av innbyggerne i et land ikke skal ha samme politiske og sosiale rettigheter som andre, bare fordi de tror på en annen gud? Skal de ikke få lov til å på samme måte som andre arbeide for egne interesser?
Greit at noen hyklerske muslimer finnes, men det er jaggu mange hyklerske nordmenn, svensker, franskmenn, polakker, og portugisere, også.
Gjør "vi" det? Hvem er "vi"?Sier muslimene noe negativt om oss, så surmuler vi litt og så tenker/sier vi at nei, vi må tie stilt, så de barbariske muslimene ikke blir sinte...
Og er ikke alle landets tabloide nettaviser stappfulle av kommentarer der "vi" øser fornærmelser over 1,2 miliarder mennesker? Finnes det ikke nettsteder (documnet.no, rights.no, honestthinking.no) der høyrevridde paranoikere kritiserer islam og muslimer til grensa av det fornuftige?
Så du påstår at norsk lov ikke gjelder for muslimer? Kan du på noe vis underbygge denne påstanden?De kan brenne flaggene våre, drepe nonner, komme med drapstrusler, de kan faen gjøre hva de vil..
Igjen, hvor er presedensen for at noe slikt skal skje? Har du årsaker til å tro at noe regjeringen vil hylle muslimer som sprenger synagogen til Det mosaiske trossamfunn, annet enn dine egne fantasier?hadde de sprengt den jødiske synagogen i oslo skal jeg faen vedde på at regjeringen hadde stått og klappet dem på skuldrene etterpå...
Oppdratt til vold? Hva legger du i denne påstanden? Mener du at muslimske foreldre oppdrar foreldre til å løse alle problemer med vold? Hvorfor lever det da 1 199 000 000 muslimer i verden i fred og fordragelighet med naboene sine?Vi er så livredde for å kritisere muslimene, for de blir jo så hissige og vi vet ikke hva de kommer til å finne på, de er jo oppdratt til vold,
Atter en gang (og dette begynner å bli kjedelig): Har du noe som helst belegg for disse påstandene dine, eller er det bare fordoms- og hatefull tullpreik du spytter ut? Hvis det siste er tilfelle, er jeg redd du kan være en av de første virkelige kandidatene til å bli banna fra denne sida...hvis barna deres lyver, bedrar eller gjør noe som er fordel for dem, men ulempe for andre, ja da får de ros av foreldrene sine...sykt
Åh! Slik en åpenbaring! Det finnes snille msulimer! Tenke seg til noe sånt!selvfølgelig er det snille muslimer, som ikke vil folk noe vondt..
Og sånt noe gjør ikke gode nordmenn? I din verden ble vel Finance Credit og T5PC drevet av muslimer også, tenker jeg?han jeg jobbet for, bare lurte oss ansatte, løy hver dag om forskj. ting, og etter jeg hadde sluttet der, så fant jeg ut at han ikke hadde betalt in skatt og avgifter...neida..han hadde kjøpt mercedes og gullsmykker og ferier...det gikk så godt med firma sa han....fuck it...det endte nesten med at jeg måtte betale inn skatten ++ på ca 70-80 000....jeg slapp unna pga jeg hadde tatt vare på alle løønslipper og kontoutskrifter.
Uff, dette er ikke hyggelig.Hu veninda til datteren min, lyver, stjeler og ødelegger den psykiske helsa til datteren min, jeg klarer ikke engang og forklare hvor stor "makt" hun har klart å få over henne før det hadde gått for lang tid, jeg kunne sikkert skrevet 30 a4 sider om den saken...brødrene hennes terroriserer andre barn i nabolaget, truer til seg saker og ting..akkuratt som søsteren...
Men har du beviser for at de oppfører seg sånn fordi de er muslimer? Finnes det en reell kasualitet mellom det at de er muslimer og det at de oppfører seg som idioter?
Inntrykket mitt er ganske enkelt at du er en sånn fyr som trekker forhasta slutninger, og som ikke makter å skille mellom individer som bl.a. har gruppeidentiteten "muslim" og muslimer mer generelt.
Og en god regel er at man aldri skal handle i affekt. Vent til sinnet er borte, og tenk nøye gjennom all idiotien du har lira av deg her.Jeg er forbanna
Du er kanskje ikke rasist, men det er klart at du nærer et irrasjonalt hat mot muslimer, noe som er like ille.MEN...jeg er ikke rasist, det går ikke på hudfarge, ikke i det hele tatt, folk kan ha hvilken hudfarge de vil for meg.
Og dette er ikke trekk vestlige mennesker/Vesten også innehar?det jeg ikke liker, er kulturen, holdningen, aggresiviteten, hovmodigheten, arrogansen osv osv
Hva du tror er irrelevant. Har du noe som helst troverdig bevis på dette tullet?Jeg tror de egentlig gir f i hele mohammed, de er bare ute etter vold, drap, volta, ødelegge..historien gjentar seg gang etter gang..
Hele denne oppramsinga er basert på feilslutninger jeg har kommentert tidligere.HVA FAEN HADDE SKJEDD..hadde vi brent deres flagg, gått i tog mot muslimene, drept deres amaner (eller hva det nå enn heter) forlangt våre religioner inn i deres skoler, eller gått inn i politikken deres og sagt ut med muslimsk lære i skolen, og alle jenter må slutte å bære slør...
Nei, det du er lei av er måten du tror de oppfører seg på, og det er noe helt annet.Jeg setter ting litt på spissen nå..men jeg er drittlei av måten de oppfører seg på...
Noen muslimer gjør kanskje det, men de utgjør knapt nok en promille av det totale antall muslimer i verden, og å stigmatisere alle de andre for å ramme fundamentalistfanatikerne... stygt.De skriker om ytringsfrihet, men bare til dem selv, sier vi noe skal vi sprenges eller skytes--
Slik som den folkeskikken du har utvist her? Der overbeviste du meg, i alle fall.Vi er heller ikke perfekte..lang ifra, men jeg føler vi ligger ca 2000 år foran dem i utvikling, og da tenker jeg ikke på teknologi, men på utviklingen av det som på folkemunne kalles for vett og folkeskikk...
Greit nok at vi kanskje ligger en del foran dem i politisk organisering og humanisme (og dette er ytterst tvilsomt), men årsakene til denne situasjonen er ikke de de eneste som kan klandres for.
Hvis du vet at dette ikke gjelder alle, hvorfor fortsetter du da å skrive som om det gjør det? Og denne troen på at muslimer er fullstendig amoralske -- hvor har du den fra?De er mer (jadajada, ikke alle, jeg vet det) som steinalder menn som har fått AG3 og sprengstoff..spreng og skyt alle som er uenige, og deng og pul (voldta) kvinnfolkene...
Stem Frp, la oss få provosert fram en religionskrig! Stem Frp, og drit i alt som heter ansvar for psykisk traumatiserte flyktninger; bare få de derre svartingene på sjøen!Stem FRP, la oss få sendt hjem de som ikke kan innrette seg etter vårt lands lover og samfunnsregler..
Jeg er sikker på at de ikke er særlig glad i deg heller, dersom de i det hele tatt bryr seg. Som sagt tidligere, så lenge du hater en hel folkegruppe uten egentlig å ha noe grunnlag for det (eventuelt feil aktig grunnlag), er ikke så mye bedre enn rasisme; essensielt sett er det faktisk samma greia.Kan ikke for det, men jeg hater muslimer..ikke "rasen" deres, men idealismen deres..
Hvordan er dette relevant?Heia Bush
I mange år har jeg vært aktiv på forumer hvor idioter fra mange land har samles for å dele de idiotiske ideene sine, men denne posten tror jeg likevel er den mest ignorante og meningsløse jeg noensinne har sett. Faktisk er den så fullstendig tufsete at jeg betviler at "Lews" overhode mener det han skriver.
Det var såvidt jeg gadd...Kjetil wrote:Tror forøvrig Terje & Co vil kose seg stort med den posten din.
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
- Verg., Aen., 3.315.
Regner med en del "krydder" ja, det var vel helst meningen og. De fleste tør ikke si så mye, mange tenker mye, men få tør si det de egentlig mener, og de som gjør det riskikerer og få en fatwaWolfbrother wrote:Jeg liker politikk til en viss grad, men har ikke satt meg helt inn i disse greiene. Det jeg vet er at en av mine beste venner har vært fra Iran, og han var smartere enn de fleste. Dessvere fant sykehuset ut at faren som er kirurg ikke burde få den lønna han har krav på. Familien måtte flytte til Sverige for å ha råd til en lelighet, og mat til hele familien. Ellers finnes jeg ikke plaget av muslimer her i byen. Personen som er best i matte klassen min er muslim. De du legger merke til er de som roper høyest.
Det er forskjell på muslimer og muslimer, akkuratt som det er forskjell på kristne...noen TROR på gud og bibelen, mens andre kaller seg kristne pga dåp....det samme gjelder muslimer, eller andre religioner for den saks skyld, noen er "troendes" andre kaller seg det fordi de er vokst opp slik...
De farligste er er som er vokst opp med det, ikke som en tro på en gud, men som en religion/livsstil...
De som brant flaggene våre? tror du ikke de kunne være flinke i matte og slikt på skolen? Sikkert mange dritsmarte flaggbrennere der ute..høy IQ betyr ikke høy EQ
Men at man ikke får jobb fordi man har annen hudfarge er feil, at man ikke får god lønn for jobben man gjør er feil. Det er så mange som lever på trygd, som har alt de trenger, men går de ut i jobb, får de ofte mindre..
Jeg er for innvandring, men jeg er litt imot flerkulturelt (i religiøs sammenheng) samfunn, det skaper mer problemer enn det gjør godt, pga for mange religioner og kulturer..er en tikkende bombe..se bare hva som skjedde med mohammed tegningen...idiotisk...hadde det vært gjort med jesus e.l hadde kanskje en prest i indre gokk i vold blitt fornærmet og send inn en klage. Men det hadde blitt med det...men neida, muslimene gikk av hengslene, og det har ikke hatt noen konsekvens for dem at de reagerte slik heller....
DE KAN SI OG YTRE, men ikke vi
her får jeg så øra flagrerFaktisk er den så fullstendig tufsete at jeg betviler at "Lews" overhode mener det han skriver.
jeg tar gjerne imot kritikk på det jeg skrev
Tilgi min ignoranse der jeg skrev feil om moske og synagoge..lol
Hvis det undergraver det jeg skriver, så har du ikke høy smerteterskel for feil/slurv
jeg hadde håper noen vil komme til mitt forsvar, så jeg slipper å stå alene med å forsvare denne ytringen
Noen som tør å forsvare disse synspunktene på noe vis?
Tror det er idioti smerteterskelen er lav for.
Hvor mange ser du på nyhetene? Hvor mange muslimer finnes det i verden? Lar du deg lure av TVen?
Uansett, de brenner flag? Og så? Er det noe galt i å si hva de mener? Det er jo akkurat deft samme som du gjorde i posten din. Forskjellen er at de kun skjærer en nasjon over en kam, mens du skjærer alle verdens milliard muslimer over en kam. Hvem er verst?
Hvor mange ser du på nyhetene? Hvor mange muslimer finnes det i verden? Lar du deg lure av TVen?
Uansett, de brenner flag? Og så? Er det noe galt i å si hva de mener? Det er jo akkurat deft samme som du gjorde i posten din. Forskjellen er at de kun skjærer en nasjon over en kam, mens du skjærer alle verdens milliard muslimer over en kam. Hvem er verst?
Hva vet du om hva jeg vet om? Det er du som startet med en post fullstendig uten begrunnelse og fakta, kun basert på egne forvrengte meninger. Kjenner flere som har helt gode og sunne forhold med muslimer.hva vet du om det? ikke kommenter ting du ikke vet noe om. Jeg har førstehåndskunnskap om en del ting som foregår innenfor de 4 musliske vegger, bl.a inngifte muslimer i familien...vedkommede var en fantastisk kjekk person, sjarmerende..elskverdig, og kalte seg kristen..helt til den dagen han giftet seg med en i familien..da viste den sanne side seg, og muslimen i ham kom frem...denging, voltekt, bnaking av barn, skriking og hyling...og for å sitere meg selv, Sitat:
Hvor står det i koranen? Prøv å begrunn noe, fremfor å kaste ut påstander.Og jo de er verre en andre grupperinger, fordi i følge koranen kan du lyve og bedra for å oppnå goder (hvis du er troende muslim) er du oppdratt til å lyve og bedra, hvis du får ros for det, da vil du gjøre det i større grad. Hvem er det som danner "gjenger" i norge, innvandrere, ..som kjører mercedes, bmw..har masse gull, penger osv osv. Og hvilken trosretning har disse gjengene? de er muslimer..
Når du ikke klarer å forklare hvorfor noe er slik det er i det hele tatt på 1 a4 side, tror jeg ikke det hjelper om du har 30.Nei kjetil, ikke som andre ungdommer, langt der ifra. Skulle jeg prøvd å forklare hadde jeg trengt 30 a4 tettskrevne sider, og det gidder jeg ikke, hadde jeg gjort det, måtte jeg sikkert skrevet hundre til for å forklare deg innholdet
Tror ikke det er flere like store idioter på forumet.jeg hadde håper noen vil komme til mitt forsvar, så jeg slipper å stå alene med å forsvare denne ytringen eller er det ingen som tør etter en så grundig slakt det jeg skrev har fått?
Noen som tør å forsvare disse synspunktene på noe vis?
Hvis vi noen gang trenger noen til å besette stillingen som forumets klovn, skal vi spørre etter dette under "Kunngjøringer". Inntil den tid: Unngå å starte innlegg som kun er ment å provosere.Lews wrote:Regner med en del "krydder" ja, det var vel helst meningen og. De fleste tør ikke si så mye, mange tenker mye, men få tør si det de egentlig mener, og de som gjør det riskikerer og få en fatwa
Re: Rasisme?
Jeg vil også ha kristendommen ut av skolen. Jeg vil gjerne ha muslimsk lære inn i skolen, slik at vi kan lære om litt andre ting enn kristendommen. boken vår består av 70% kristendom ca. Betyr dette at jeg er muslim?Lews wrote:de vil ha kristendommen ut av skolen (siden de ikke kan tvangsfores med den store satans vranglære) de vil ha muslimsk lære inn i skolen som en del av pensum
I believe in the Golden Rule. The man with the gold...rules.
"Makt er den eneste lyst man ikke blir lei av." -Oscar Wilde
"Makt er den eneste lyst man ikke blir lei av." -Oscar Wilde
Re: Rasisme?
Vi lærer da en god del om alle de store verdensreligionene i både grunnskolen og videregående skole. Forhåpentligvis vil det engang bli slutt på "forskjellsbehandlinga" av kristendommen. Fjern gjerne statskirken med det samme, mener nå jeg.Princess wrote:Jeg vil også ha kristendommen ut av skolen. Jeg vil gjerne ha muslimsk lære inn i skolen, slik at vi kan lære om litt andre ting enn kristendommen. boken vår består av 70% kristendom ca. Betyr dette at jeg er muslim?
Selv om jeg alltid har synes religionsfagene har vært blant de kjedeligste på skolen, er de et av de aller viktigste. Forståelse av andre kulturer og religioner er viktig for å skape et bedre samfunn.
Vel, opphetet ble det ivertfall
jaja, jeg er ikke ute etter å lage et sirkus ut av det, ville bare provosere frem en diskusjon og en reaksjon...og det fikk jeg, faktisk flere analyserende og gjennomtenkte svar. Kjekt
Jeg er/var medlem av et annet forum, der man hadde klare rasistiske tendenser, men ingen ville si noe klart, da rotet jeg sammen noe lignende som jeg skrev her, delvis sannheter, men mye bullshit
Fikk faktisk ganske stor støtte for meningene som jeg ga utrykk for, og det kom mye rart opp i dagen av meninger der. Hvis dere synes det jeg skrev var bullshit, skulle dere sett hva som kom frem der.
Beklager at jeg tok dette opp, jeg står ikke for en slik holdning, ville bare se hva slags reaksjon jeg fikk her.
Skal prøve å la være å klovne mer
Hvis ikke en slik posisjon kommer ut på kunngjøringer da....
jaja, jeg er ikke ute etter å lage et sirkus ut av det, ville bare provosere frem en diskusjon og en reaksjon...og det fikk jeg, faktisk flere analyserende og gjennomtenkte svar. Kjekt
Jeg er/var medlem av et annet forum, der man hadde klare rasistiske tendenser, men ingen ville si noe klart, da rotet jeg sammen noe lignende som jeg skrev her, delvis sannheter, men mye bullshit
Fikk faktisk ganske stor støtte for meningene som jeg ga utrykk for, og det kom mye rart opp i dagen av meninger der. Hvis dere synes det jeg skrev var bullshit, skulle dere sett hva som kom frem der.
Beklager at jeg tok dette opp, jeg står ikke for en slik holdning, ville bare se hva slags reaksjon jeg fikk her.
Skal prøve å la være å klovne mer
Hvis ikke en slik posisjon kommer ut på kunngjøringer da....
Trur Terje sa det som eg hadde hatt interesse av å bidra med her, men kan jo legge til dette:
Not-So-Random trivia: Når "Life of Brian" vart ansett som blasfemisk og bannlyst frå norske kinoar var det særleg ei avis som ivra veldig for å stenge denne horrible filmen ute. "Life of Brian" viser for øvrig, for dei få som ikkje har sett den, ingen sentrale bibelske personlegheitar i nokon form for nedverdigande eller blasfemisk scene.
Litt over tjue år etter publiserer same avis dei mykje omtalte Muhammad-karikaturene, og lagar eit fælsleg leven når dei får kritikk for dette. Sånt må ein visstnok tåle. Og dette er, i motsetnad til LoB, direkte latterleggjering av religiøst sentrale personlegheitar.
Tjue år, folkens. Det er ingenting. At me tilfeldigvis har hatt ei ekstrem sekularisering her i eit bittelite kulturområde i nordeuropa sidan den gong er ekstremt spesielt i verdssamanheng, og å forvente at alle andre skal halde tritt med den utviklinga er ikkje berre tåpeleg og naivt, sjølv om det såklart er det òg, i store mengder, men det er arrogant og elitistisk i tillegg.
Not-So-Random trivia: Når "Life of Brian" vart ansett som blasfemisk og bannlyst frå norske kinoar var det særleg ei avis som ivra veldig for å stenge denne horrible filmen ute. "Life of Brian" viser for øvrig, for dei få som ikkje har sett den, ingen sentrale bibelske personlegheitar i nokon form for nedverdigande eller blasfemisk scene.
Litt over tjue år etter publiserer same avis dei mykje omtalte Muhammad-karikaturene, og lagar eit fælsleg leven når dei får kritikk for dette. Sånt må ein visstnok tåle. Og dette er, i motsetnad til LoB, direkte latterleggjering av religiøst sentrale personlegheitar.
Tjue år, folkens. Det er ingenting. At me tilfeldigvis har hatt ei ekstrem sekularisering her i eit bittelite kulturområde i nordeuropa sidan den gong er ekstremt spesielt i verdssamanheng, og å forvente at alle andre skal halde tritt med den utviklinga er ikkje berre tåpeleg og naivt, sjølv om det såklart er det òg, i store mengder, men det er arrogant og elitistisk i tillegg.
Obdormio wrote:Eg må stå opp og gå på skulen i morgon.
Det veit eg slett ikkje om eg er mentalt førebudd på.
WoTle wrote:Meir av dette og mindre av Lan som pissar medan Alanna ser på, takk!
Asphyxiate wrote: #justice4Glûg!!
Du kaster vel egentlig bare bort tiden til dine meddebatanter. Hvis du synes det er verdt å bruke tiden din på dette, må du mer enn gjerne fortsette med dette - bare ikke på tidshjulet.net.Lews wrote:jaja, jeg er ikke ute etter å lage et sirkus ut av det, ville bare provosere frem en diskusjon og en reaksjon...og det fikk jeg, faktisk flere analyserende og gjennomtenkte svar. Kjekt
Her krever vi faktisk litt av brukerne våre...