Moghedien wrote:Men det er jo ikke så mange som vet hvem James Oliver Rigney er, Robert Jordan er langt mer kjent. I følge google burde vi kjøpe en stjerne til Robert Jordan.
Og siden det er oss dette omhandler, hvor mye må vi betale hver?
For og få gjort det klart, jeg har ikke så mange tusenlapper ekstra..
Jeg hadde en bekjent som kjøpte en stjerne til kjæresten sin.
Han hadde betalt 350 korner for stjerna, og 700 korner for ett eller annet annet noe. Fulgte ikke så veldig nøye med. Det blir altså ikke verre enn 1050. Kan sikkert komme ann på hvilken stjerne også.
Er det så billig med en stjerne? Trodde vi alle møtte batalt noe rundt 10 000 kr. hver. *puster lettet ut*
EDIT: hvordan kan folk ha peilig på hvilke stjerner som har navn og ikke? De er jo veeldig mange...Tenk om noen andre fra en annen planet har oppkalt alle stjærnene tidligere?
I believe in the Golden Rule. The man with the gold...rules.
"Makt er den eneste lyst man ikke blir lei av." -Oscar Wilde
Princess wrote:Er det så billig med en stjerne? Trodde vi alle møtte batalt noe rundt 10 000 kr. hver. *puster lettet ut*
?
Ja, det var neimen ikke for mye. Men det er uansett en gjenstand man ikke får brukt, så det får nå bare være som det er det. Og det er da en del av dem også
Princess wrote:EDIT: hvordan kan folk ha peilig på hvilke stjerner som har navn og ikke? De er jo veeldig mange...Tenk om noen andre fra en annen planet har oppkalt alle stjærnene tidligere
Vel, alle stjernene står i ett system i forhold til hverandre, og man kjenner alltids igjen for eksempel den tredje stjerna fra høyre i Orions Belte. Eller ei annen stjerne i ett mindre stjernebilde.
Og når det gjelder navning, så er det så enkelt at den sterkeste parten beholder sine navn. Det har blitt omdøpt navn av sterke parter før også. Vi har foreksempel Jorvik (York), Normandie og Dublin. Ikke akkurat ukjente steder noe av det. Og de er ihvertfall sterkt inspirert av noen vi kanskje kan kjenne oss igjen med
Princess wrote:EDIT: hvordan kan folk ha peilig på hvilke stjerner som har navn og ikke? De er jo veeldig mange...Tenk om noen andre fra en annen planet har oppkalt alle stjærnene tidligere
Vel, alle stjernene står i ett system i forhold til hverandre, og man kjenner alltids igjen for eksempel den tredje stjerna fra høyre i Orions Belte. Eller ei annen stjerne i ett mindre stjernebilde.
Orions belte? Hø? Stjernebilder har jeg hør om men jeg har aldri sett de, selv om faren min har pekt så forferdelig mange ganger...
I believe in the Golden Rule. The man with the gold...rules.
"Makt er den eneste lyst man ikke blir lei av." -Oscar Wilde