Hva leser du for tiden?
Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren, Loki
Jeg har nå tatt det store skrittet fra ungdomsavdelingens kjente og trygge fantasy hylle, ned til krimhyllen i voksenavdelingen. Skummelt, skummelt.
Anledningen er engelsk krimhistorie stil, og behov for inspirasjon. Og som inspirasjonskilde har jeg lånt Agatha Christies Mord på Orientekspressen.
Skal man inspireres må det gjøres ordentlig!
Anledningen er engelsk krimhistorie stil, og behov for inspirasjon. Og som inspirasjonskilde har jeg lånt Agatha Christies Mord på Orientekspressen.
Skal man inspireres må det gjøres ordentlig!
"Når vi ikke selv kan tenke, kan vi alltids sitere."
-
Wolfbrother
- Den Fortapte

Jeg er uenig med Shallis. Skal ikke påstå at jeg har lest så alt for mye av henne, men nokk til å se at dette er gode krim bøker.
Faktisk litt synd at jeg ikke har lest mer enn det jeg har. "Ti Små Neger Barn" eller noe slikt skal være en helt fantastisk bok.
Edit; når du sier alle hva menes med det?
Faktisk litt synd at jeg ikke har lest mer enn det jeg har. "Ti Små Neger Barn" eller noe slikt skal være en helt fantastisk bok.
Edit; når du sier alle hva menes med det?
For once you have tasted flight you will
walk the earth with your eyes turned skyward;
for there you have been,
and there you long to return.
walk the earth with your eyes turned skyward;
for there you have been,
and there you long to return.
-
Sauegjeteren
- Sauegjeter

Vel, da gjaldt det meg.
I konfirmasjonsgave fikk jeg "den fjerde regelen" av ett par forfattere og ei kryssord-ordbok. Hvem bør jeg starte på først?
Så kjøpte jeg "Lord of the Flies" og "Hestekrefter" av Lars Mytting i går. Lord of the Flies kjøpte jeg fordi den angivelig er en klassiker, Hestekrefter kjøpte jeg fordi handlingen er lagt til nabokommunen, bare med litt fiksjonerte stedsnavn osv. Så sier lokalavisa at det er ei bra bok. Men jeg tror den er overhypa, så da blir jeg positivt overaska likevel
I konfirmasjonsgave fikk jeg "den fjerde regelen" av ett par forfattere og ei kryssord-ordbok. Hvem bør jeg starte på først?
Så kjøpte jeg "Lord of the Flies" og "Hestekrefter" av Lars Mytting i går. Lord of the Flies kjøpte jeg fordi den angivelig er en klassiker, Hestekrefter kjøpte jeg fordi handlingen er lagt til nabokommunen, bare med litt fiksjonerte stedsnavn osv. Så sier lokalavisa at det er ei bra bok. Men jeg tror den er overhypa, så da blir jeg positivt overaska likevel
Moiraine vet svært mye, sauegjeter.
-
Wolfbrother
- Den Fortapte

-
Sauegjeteren
- Sauegjeter

Jeg vil tro dere får vite min mening om den etterhvert også.incanus wrote:Den er ikkje so ille, men oversetjinga er dårleg. For å ta eitt døme: Originaltittelen er The Rule of Four, og det er oversatt med Den fjerde regelen...Sauegjeteren wrote:I konfirmasjonsgave fikk jeg "den fjerde regelen" av ett par forfattere og ei kryssord-ordbok. Hvem bør jeg starte på først?![]()
Og forresten, jeg leser for tida "Skyggespillet" av Ralf Isau. Boka skal vistnok handle om ei jente i Berlin som har det ytterste innen data (utgitt i 2000, hun har nok fortsatt ett imponerendes anlegg) og blir fanget inne i ett virtuelt dataspill. Om hun blir fysisk eller bare "wow-"fanget vet jeg ikke, men det ser ikke særlig bra ut uansett. Enda. Boka altså.
Moiraine vet svært mye, sauegjeter.
Lest den på Engelsk, og kan varmt anbefale den ihvertfall. Veldig spennende fra begynnelse til slutt. Lurer på om den passer bedre for noe eldre mennesker, i og med at hele handlingen i et universitetsmiljø, men kanskje du liker den fordet.incanus wrote:Den er ikkje so ille, men oversetjinga er dårleg. For å ta eitt døme: Originaltittelen er The Rule of Four, og det er oversatt med Den fjerde regelen...Sauegjeteren wrote:I konfirmasjonsgave fikk jeg "den fjerde regelen" av ett par forfattere og ei kryssord-ordbok. Hvem bør jeg starte på først?![]()
-
Terje
- Den Gjenfødte Dragen

Har hørt mye bra om den der; visstnok skal den være boka som kan få unge gutter på landet til å begynne å lese bøker, i og med at den handler om bil.Sauegjeteren wrote:"Hestekrefter" av Lars Mytting i går. Hestekrefter kjøpte jeg fordi handlingen er lagt til nabokommunen, bare med litt fiksjonerte stedsnavn osv. Så sier lokalavisa at det er ei bra bok. Men jeg tror den er overhypa, så da blir jeg positivt overaska likevel
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
- Verg., Aen., 3.315.
-
Lothair Mantelar
- Kaptein-General

- Location: Østenfor Nord og Vestenfor Sør, og om natten gjemmer jeg meg bak din dør.
Siden alle de andre, utenom kryssordbokaSauegjeteren wrote:
I konfirmasjonsgave fikk jeg "den fjerde regelen" av ett par forfattere og ei kryssord-ordbok. Hvem bør jeg starte på først?![]()
Så kjøpte jeg "Lord of the Flies" og "Hestekrefter" av Lars Mytting i går. Lord of the Flies kjøpte jeg fordi den angivelig er en klassiker,
But neither the conductress nor the passengers were amazed by the most important thing of all, namely, that a cat was not merely getting on a streetcar, which wasn't so bad, but that he intended to pay his fare! - Mikhail Bulgakov
Eg var ærleg talt ikkje så overbegeistra over Lord of the Flies, men det er kanskje berre meg.
Obdormio wrote:Eg må stå opp og gå på skulen i morgon.
Det veit eg slett ikkje om eg er mentalt førebudd på.
WoTle wrote:Meir av dette og mindre av Lan som pissar medan Alanna ser på, takk!
Asphyxiate wrote: #justice4Glûg!!