Lykke
Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren
Den historien har jeg hørt om eksamaner, prøver, hovedoppgaver og masteroppgaver. Vettu hva, det er en røverhistorie.Ashaman wrote:Har de høyrd om han som ikkje var den skarpaste skeia i klassa?
Han kom på eksamen, utan å ha lest nokon ting på forberedinga.
Oppgåva var:
Kva er latskap?
Han svara:
"Latskap
Dette er latskap."
Og så gjekk han.
Han fekk 6 blank i karakter.
-
stefan_hoy
- Den Fortapte

Den versjonen jeg har hørt er at en elev fikk oppgaven "Hva er mot?" og han svarte bare "Dette er mot.", før han gikk og fikk 6.
Lykke er jo mye diskutert i idèhistorien, av blant annet liberalister og av de franske revolusjonsmennene. Er vel så vidt jeg vet ikke kommet noe allment akseptert begrep om lykke ennå..
Lykke er jo mye diskutert i idèhistorien, av blant annet liberalister og av de franske revolusjonsmennene. Er vel så vidt jeg vet ikke kommet noe allment akseptert begrep om lykke ennå..
..ellers kan De kalle meg Hoy.
Jeg ville kalt det latskap og idioti, ikke mot. Enhver lærer som gir en 6er for en slik oppgave gjør ikke en god jobb.stefan_hoy wrote:Den versjonen jeg har hørt er at en elev fikk oppgaven "Hva er mot?" og han svarte bare "Dette er mot.", før han gikk og fikk 6.
Ikke at jeg tror noe på disse historiene heller da.
Lykke er vel subjektivt, så vanskelig å finne en allmenn definisjon på det.Lykke er jo mye diskutert i idèhistorien, av blant annet liberalister og av de franske revolusjonsmennene. Er vel så vidt jeg vet ikke kommet noe allment akseptert begrep om lykke ennå..
-
stefan_hoy
- Den Fortapte

Jeg har heller ikke troen på de skrønene.
Det at "lykke" er et helt subjektiv begrep er jeg litt uenig i, siden det er et ord som folk relaterer seg til på ganske lik måte. Men at det er problematisk å få en gyldig definisjon på, ja det er klart. Ellers hadde vel ikke Moiraine Sedai fått det som oppgavetema heller..
Det at "lykke" er et helt subjektiv begrep er jeg litt uenig i, siden det er et ord som folk relaterer seg til på ganske lik måte. Men at det er problematisk å få en gyldig definisjon på, ja det er klart. Ellers hadde vel ikke Moiraine Sedai fått det som oppgavetema heller..
..ellers kan De kalle meg Hoy.
-
creutzfeldt
- Hengiven

-
Mayorearth
- Sitter

-
Sauegjeteren
- Sauegjeter

Den oppgaven skal det ikke gis sekser på. Eleven forventer å få huden full av kjeft på grunn av svaret, han forventer å få dårlig karakter, og gjør dermed ikke sitt beste.Kjetil wrote:Jeg ville kalt det latskap og idioti, ikke mot. Enhver lærer som gir en 6er for en slik oppgave gjør ikke en god jobb.stefan_hoy wrote:Den versjonen jeg har hørt er at en elev fikk oppgaven "Hva er mot?" og han svarte bare "Dette er mot.", før han gikk og fikk 6.
Moiraine vet svært mye, sauegjeter.
Burde uansett ikkje fått 6, maks 4 - ein er då neiggu ikkje lat nok til ein sekser om ein gidd møte opp på eksamen.Kjetil wrote:Den historien har jeg hørt om eksamaner, prøver, hovedoppgaver og masteroppgaver. Vettu hva, det er en røverhistorie.Ashaman wrote:Har de høyrd om han som ikkje var den skarpaste skeia i klassa?
Oppgåva var:
Kva er latskap?
Han svara:
"Latskap
Dette er latskap."
Og så gjekk han.
Obdormio wrote:Eg må stå opp og gå på skulen i morgon.
Det veit eg slett ikkje om eg er mentalt førebudd på.
WoTle wrote:Meir av dette og mindre av Lan som pissar medan Alanna ser på, takk!
Asphyxiate wrote: #justice4Glûg!!
-
Moiraine Sedai
- Den Fortapte

Det veit eg då. ^^Kjetil wrote:Den historien har jeg hørt om eksamaner, prøver, hovedoppgaver og masteroppgaver. Vettu hva, det er en røverhistorie.Ashaman wrote:Har de høyrd om han som ikkje var den skarpaste skeia i klassa?
Oppgåva var:
Kva er latskap?
Han svara:
"Latskap
Dette er latskap."
Og så gjekk han.
"There's always another battle. I suppose that will be the case until the whole world turns Tinkers"
- Davram Bashere
- Davram Bashere
Vel, jeg har hørt denne historien fra hjemstedet mitt. Lillebroren til en venninde av meg fikk tydeligvis "hva er latskap?" i stiloppgave, og besvarelsen bestod av et ark hvor det stod skrever "dette er latskap."
Jeg tror karakteren var 4 eller noe.
Men jeg tviler sterkt på at dette egentlig skjedde.
Jeg tror karakteren var 4 eller noe.
Men jeg tviler sterkt på at dette egentlig skjedde.
Jeg forstår ikke. Jeg er en katt.