Noen som gleder seg til skolen?
Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren
-
Terje
- Den Gjenfødte Dragen

Første forelesninger for semesteret var interessante. Jeg ble utrolig letta da jeg fant ut at vi ikke begynte i steinalderen i eldre historie, men hoppa rett på den romerske republikken.
Så ja, skolen er noe man glder seg til her i gården, etter en lang og kjeisam sommer...
Så ja, skolen er noe man glder seg til her i gården, etter en lang og kjeisam sommer...
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
- Verg., Aen., 3.315.
-
Damien Frost
- Sitter

Har hatt en grei start hittil med forelesningene, men leksene ramler da inn som bare det. Men Skatterett kan jo bli interessant å se hvordan er, spesielt kl 8 på mandagsmorgenene!!!
If you fell head first into a pigsty, you'd try to convince everybody you did it on purpose.
-Egwene al'Vere to Nynaeve al'Meara
-
Terje
- Den Gjenfødte Dragen

Uff, ja, de 8-om-morran-forelesningene er ekle. Hadde sånne i ex.phil. for et år siden. Det var tortur, men som Radiohead synger i "just": "You do it to yourself, you do, and that's what really hurts."Damien Frost wrote:Har hatt en grei start hittil med forelesningene, men leksene ramler da inn som bare det. Men Skatterett kan jo bli interessant å se hvordan er, spesielt kl 8 på mandagsmorgenene!!!
Ceres= gul ajah.Ceres wrote:Terje = brun ajah
Daimian Frost = grå ajah
hihi...
- Verg., Aen., 3.315.
- Verg., Aen., 3.315.
Det er meg, ja.
Exphil klokka åtte hørtes ut som typiske skulk-forelesninger, ja. For vår del hadde vi obligatorisk oppmøte to timer i uka for å ta exphil. Hadde også to timer forelesninger. Antall ganger jeg var på de forelesningene: 1. Antall ganger fravær fra obligatorisk undervisning: Høyest mulig.
Exphil var slitsomt. Ikke fordi det var så tungt eller kjedelig eller noe slikt, men rett og slett fordi det kom på toppen av noe som tre ganger så interessant. (Las forresten bare oppsummeringsheftet før eksamen, jeg. Hehe... gikk nå greit det og...)
Exphil klokka åtte hørtes ut som typiske skulk-forelesninger, ja. For vår del hadde vi obligatorisk oppmøte to timer i uka for å ta exphil. Hadde også to timer forelesninger. Antall ganger jeg var på de forelesningene: 1. Antall ganger fravær fra obligatorisk undervisning: Høyest mulig.
Exphil var slitsomt. Ikke fordi det var så tungt eller kjedelig eller noe slikt, men rett og slett fordi det kom på toppen av noe som tre ganger så interessant. (Las forresten bare oppsummeringsheftet før eksamen, jeg. Hehe... gikk nå greit det og...)
-
Terje
- Den Gjenfødte Dragen

Leste du oppsummeringsheftet? Jeg så bare over de delene av boka som interesserte meg, jeg - dvs. samfunnsfilosofien (Locke, Hobbes, Marx, Foucault, ...). Og hva tror du jeg fikk om på eksamen? Riktig! Hobbes og Locke! 
En enkel A, rett i boka.
En enkel A, rett i boka.
- Verg., Aen., 3.315.
- Verg., Aen., 3.315.
-
Terje
- Den Gjenfødte Dragen

Hehe, vet det! 
Husker bare at vi her ved NTNU, som jo kjører stort på det naturvitenskapelige imaget, hadde vanvittig mye om forskjellige gamle realister. Jeg takker fortsatt Skaperen for at vi humanister slapp delen om kvantefysikk.
Husker bare at vi her ved NTNU, som jo kjører stort på det naturvitenskapelige imaget, hadde vanvittig mye om forskjellige gamle realister. Jeg takker fortsatt Skaperen for at vi humanister slapp delen om kvantefysikk.
- Verg., Aen., 3.315.
- Verg., Aen., 3.315.
Vi hadde litt om fysikk og kvantefysikk i del to. Det var egentlig ikke særlig vanskelig - tankene dreide seg mer om hva som kom til å skje dersom det viste seg at alt mulig kunne uttrykkes i tall og slikt... Men på del to hadde vi hjemme-eksamen, så den artikkelen var jo kjekk å velge bort dersom man skulle få den som ett av valgene...
-
Damien Frost
- Sitter

-
Damien Frost
- Sitter

Høgskolestudent!Ceres wrote:Slipper du exphil?? Hva er dette for noe?
Men så tenker jeg jo på å ta en Master da, så den Ex.Philen dukker nok opp etter hvert tenker jeg...
If you fell head first into a pigsty, you'd try to convince everybody you did it on purpose.
-
Taraisilwèn
- Hengiven

Uff ikke gøy å høre på dere universitets-studenter og hva enn dere er. Minne rmeg bare om at jeg forsatt ikke har litt peiling på hva jeg vil gå videre på etter allmenn... Og at siden jeg går på allmenn og har muligheten burde jeg kanskje ta noen mer realfag (har bare biologi og det er det jo ingen skoler som krever uansett...). + det minner meg om at jeg burde begynne å jobbe hardere (mer iallfall:p) for de gode karakterene kommer ikke lenger bare av seg selv
(skolen er forresten grunnen til at jeg ikke her her så ofte lenger (hva jeg noen gang det?:P), pc-en hjemmer bruker jeg sjeldent og når min er på skolen blir det lite tid på dataen.)
(skolen er forresten grunnen til at jeg ikke her her så ofte lenger (hva jeg noen gang det?:P), pc-en hjemmer bruker jeg sjeldent og når min er på skolen blir det lite tid på dataen.)
"Almost dead yesterday, maybe dead tomorrow, but alive, gloriously alive, today."
~Mat Cauthon
~Mat Cauthon
Du kommer uansett aldri til å angre på at du jobbet skikkelig på videregående. Realfagene må du bare ta dersom du føler at du kunne tenke deg en framtid der disse er en del. Dersom man ikke interesserer seg for matte/fysikk/kjemi/medisin/siv.ing/farmasøyt så er det vel egentlig ingen grunn til å ta dem. Bedre å lære ting man er interessrt i. Språk og samfunnsfag.
Selv kan jeg jo på det sterkeste anbefale mx og fy. Artige og interessante fag. Lite pugg, bare forståelse. Tre Kj derimot ville jeg ikke tatt dersom jeg ikke trengte det for å komme inn. Det er uten tvil det tøffeste faget jeg tok på videregående.
Selv kan jeg jo på det sterkeste anbefale mx og fy. Artige og interessante fag. Lite pugg, bare forståelse. Tre Kj derimot ville jeg ikke tatt dersom jeg ikke trengte det for å komme inn. Det er uten tvil det tøffeste faget jeg tok på videregående.
-
Damien Frost
- Sitter

Jeg valgte realfagene for å ha valgmulighetene mine åpne, da jeg egentlig ikke visste hva jeg skulle velge videre. Stortriveds med både matte, fysikk og kjemi, selv om jeg valgte bort 3kj siste året. Fant ut at det eneste jeg gikk glipp av ved å velge bort det var medisinstudier o.l., noe som ikke var noe alternativ uansett. (Syke mennesker er ikke akkurat min sterkeste side...)
Endte med at jeg valgte å studere økonomi, noe jeg ikke har angret på. Men er ikke sikker på hva jeg skal etterpå da. Hadde jo kanskje vært litt moro med en eller annen ingeniørgrad også..
Til deg, Taraisilwèn, vil jeg bare si at det ikke er dumt å velge fag slik at man har valgmulighetene åpne, men for all del, ikke kast deg ut på realfag hvis det ikke interesserer deg. Det er bare bortkasta tid. Velg noe du synes er artig, og kanskje finner du ut at det kan være noe du kan tenke deg å fortsette med.
Endte med at jeg valgte å studere økonomi, noe jeg ikke har angret på. Men er ikke sikker på hva jeg skal etterpå da. Hadde jo kanskje vært litt moro med en eller annen ingeniørgrad også..
Til deg, Taraisilwèn, vil jeg bare si at det ikke er dumt å velge fag slik at man har valgmulighetene åpne, men for all del, ikke kast deg ut på realfag hvis det ikke interesserer deg. Det er bare bortkasta tid. Velg noe du synes er artig, og kanskje finner du ut at det kan være noe du kan tenke deg å fortsette med.