Hvilken Ajah ville du tilhørt?

Diskuter nyheter, rykter og annet som er WoT relatert

Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren

Hvis du var Aes Sedai, hvilken ajah ville du valgt?

Blå
22
24%
Grønn
31
34%
Gul
5
5%
Rød
1
1%
Hvit
4
4%
Grå
1
1%
Brun
21
23%
Svart
7
8%
 
Total votes: 92

stefan_hoy
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 838
Joined: Fri Apr 21, 2006 2:24
Location: Tinn

Post by stefan_hoy »

Ashaman wrote:
stefan_hoy wrote:I en mer ideel verden hadde man ikke trengt en grønn ajah, fordi konfliktene da ville blitt løst av dyktige Grå eller Blå.
Er ikkje den Grønne Ajah nødvendig om dei Grå og Blå hadde vore flinkare?
Kven skulle då vere forberedt på Tarmon Gaidon?
Den Grønne Ajah er jau krigs Ajahaen då, dei skal kjempe mot Mørket!
I en mer ideel verden hadde man ikke trengt en grønn ajah...


Synes du verden er mer ideel med Mørket enn uten Mørket?
..ellers kan De kalle meg Hoy.
Kjetil
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 2854
Joined: Fri Dec 16, 2005 21:49
Location: USA

Post by Kjetil »

Det hadde ihvertfall blitt ei kjedelig bok.
stefan_hoy
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 838
Joined: Fri Apr 21, 2006 2:24
Location: Tinn

Post by stefan_hoy »

Blitt litt blodfattig ja.
..ellers kan De kalle meg Hoy.
Lieungh
Sitter
Sitter
Posts: 484
Joined: Mon Mar 27, 2006 9:53
Location: Oslol

Post by Lieungh »

Ja, den hadde nok blitt litt kjedelig uten noen slemminger :P
Men takk for gratulasjoner osv :D
Jeg forstår ikke. Jeg er en katt.
Ashaman
M’hael
M’hael
Posts: 1746
Joined: Sun Jul 17, 2005 15:55
Location: Fal Dara

Post by Ashaman »

stefan_hoy wrote:
Ashaman wrote:
stefan_hoy wrote:I en mer ideel verden hadde man ikke trengt en grønn ajah, fordi konfliktene da ville blitt løst av dyktige Grå eller Blå.
Er ikkje den Grønne Ajah nødvendig om dei Grå og Blå hadde vore flinkare?
Kven skulle då vere forberedt på Tarmon Gaidon?
Den Grønne Ajah er jau krigs Ajahaen då, dei skal kjempe mot Mørket!
I en mer ideel verden hadde man ikke trengt en grønn ajah...


Synes du verden er mer ideel med Mørket enn uten Mørket?
Tja, du har eit poeng der ja. XD
"There's always another battle. I suppose that will be the case until the whole world turns Tinkers"
- Davram Bashere
Moghedien
Sitter
Sitter
Posts: 442
Joined: Sun Apr 16, 2006 18:16
Location: Nangijala

Post by Moghedien »

Altså, i en helt ideel verden burde man ikke trengt folk til og megle, heale, sloss osv... Men Lys hvor kjedelig det hadde blitt!
"Når vi ikke selv kan tenke, kan vi alltids sitere."
Shallis
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 1316
Joined: Mon Mar 27, 2006 18:52
Location: Oslo

Post by Shallis »

Jeg har nå blitt sitter, og hvis det er greit for Faile, vil jeg gjerne bli sitter i den Grønne Ajah :D Det var aldri noe hardt valg akkurat :P
"Det er en usynlig homse på ryggen til Terje!"
Tear
Trollok
Trollok
Posts: 17
Joined: Sun Apr 23, 2006 19:31
Location: Trondheim

Post by Tear »

i en ideell verden ville vel den grønne ajah slengt rundt sammen med guttene sin og hatt det gøy med å brenne opp trær. Jeg vil være grønn.
pdragon
Hengiven
Hengiven
Posts: 142
Joined: Sat May 20, 2006 21:09
Location: Ålesund

Post by pdragon »

noe jeg ikke har fått med meg,er i legendenes alder hadde mannlige aes sedaier samme ahja system som kvinnlige?valget ville uansett blitt grønn :D
Pain is just weakness leaving the body
Torbjørn
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 1438
Joined: Mon Jun 27, 2005 17:11
Location: Bergen

Post by Torbjørn »

pdragon wrote:noe jeg ikke har fått med meg,er i legendenes alder hadde mannlige aes sedaier samme ahja system som kvinnlige?
Det var truleg ikkje det same ajah-systemet i AoL som i dag, uansett kjønn. I BWB vert det sagt noko om dette, og at ei bok skriv om "a sea of ajahs" eller noko slikt. Akkurat korleis det var veit me ikkje, men forskjellig frå dagens altso.
Shallis
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 1316
Joined: Mon Mar 27, 2006 18:52
Location: Oslo

Post by Shallis »

Det hvite tårnet fantes vel ikke på den tiden, så da er det vel ikke så rart hvis de ikke hadde noe rangsystem av den typen på den tiden.
"Det er en usynlig homse på ryggen til Terje!"
Sauegjeteren
Sauegjeter
Sauegjeter
Posts: 2715
Joined: Wed Feb 15, 2006 19:59
Contact:

Post by Sauegjeteren »

Shallis wrote:Det hvite tårnet fantes vel ikke på den tiden, så da er det vel ikke så rart hvis de ikke hadde noe rangsystem av den typen på den tiden.
Tårn og Ajah er to forskjellige ting. Som incanus nevnte var det "en sjø av ajaher". Uten noe tårn. Og de hadde Tamyrlin som øverste leder, uansett kjønn. Og Voktere hadde de ikke.

Og uansett pdragon, denne avstemmningen er urettferdig for det mannlige kjønn :P
Moiraine vet svært mye, sauegjeter.
Shallis
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 1316
Joined: Mon Mar 27, 2006 18:52
Location: Oslo

Post by Shallis »

Sauegjeteren wrote:
Shallis wrote:Det hvite tårnet fantes vel ikke på den tiden, så da er det vel ikke så rart hvis de ikke hadde noe rangsystem av den typen på den tiden.
Tårn og Ajah er to forskjellige ting. Som incanus nevnte var det "en sjø av ajaher". Uten noe tårn. Og de hadde Tamyrlin som øverste leder, uansett kjønn. Og Voktere hadde de ikke.
Åååja :oops:
Sauegjeteren wrote:Og uansett pdragon, denne avstemmningen er urettferdig for det mannlige kjønn :P
Hey! Ikke mobb avstemmninga mi. Jeg har jo sagt dere kan få velge selv om dere er gutter/menn. Bare si hvilken ajah dere liker best :P
"Det er en usynlig homse på ryggen til Terje!"
Ashaman
M’hael
M’hael
Posts: 1746
Joined: Sun Jul 17, 2005 15:55
Location: Fal Dara

Post by Ashaman »

Dersom de syns at denna tråden er urettferdig for menn... så me de menn stemme på Raud Ajah! Me må stå imot straumen! (Ikkje assosier det med "kjerringa mot straumen" altså) :lol:
"There's always another battle. I suppose that will be the case until the whole world turns Tinkers"
- Davram Bashere
Sauegjeteren
Sauegjeter
Sauegjeter
Posts: 2715
Joined: Wed Feb 15, 2006 19:59
Contact:

Post by Sauegjeteren »

Ashaman wrote:Dersom de syns at denna tråden er urettferdig for menn... så me de menn stemme på Raud Ajah! Me må stå imot straumen! (Ikkje assosier det med "kjerringa mot straumen" altså) :lol:
"Klippe, klippe." "Jeg tror du er blitt galen jeg kjerring. Man klipper da ikke kornet, man skjærer det." "Klippe! Klippe!"

(Hva slags syke ting går man rundt og husker på egentlig?)

Men om vi skal stå imot strømmen må vi stemme hvit. Det er den minste ajahen.
Moiraine vet svært mye, sauegjeter.
Post Reply