Kjetil wrote:Ingen filmer i norge har 20års aldersgrense. 18 er øverste uansett.
Finner det da litt besynderlig at faktisk står "anbefalt aldersgrense: 20år" bak på filmen...kan tilføye at på forsiden er det en varselstrekant hvor det står skrevet "OBS! Inneholder sterke scener!" Lover bra...
Ingen filmer har en ordentlig aldersgrense på over 20 år. Hostel's er et PR-stunt, intet mindre.
Jeg har ikke sett filmen, men noen venner av meg har gjort det og de sier at den ikke er å anbefale hvis du har lyst til å holde på maten de neste par dagene. En skikkelig grusom film, som sikkert hadde fortjent 20 år hvis det var mulig.
But neither the conductress nor the passengers were amazed by the most important thing of all, namely, that a cat was not merely getting on a streetcar, which wasn't so bad, but that he intended to pay his fare! - Mikhail Bulgakov
Arandal wrote:Hehe...ja burde kanskje revurdere å se den...men et pr-stunt? Ifra hvem? Medietilsynet? Distributøren?
Hvem tror du? Tror du Medietilsynet VIL at folk skal se grusome skrekkfilmer som gir den traumer?
DET er en skremmende tanke...
But neither the conductress nor the passengers were amazed by the most important thing of all, namely, that a cat was not merely getting on a streetcar, which wasn't so bad, but that he intended to pay his fare! - Mikhail Bulgakov
Hehe...tja si ikke det...nei var vel ment litt ironisk, men det kom ikke så lett frem...men man kan jo spør seg da, er ikke aldersgrensen på denne filmen reell? Er 20år bare en retningslinje?
Medietilsynet opperer kun med ingen aldersgrense, 7, 11, 15 og 18 år. Distrubutøren kan velge å ikke vise filmen for medietilsynet, og da får den 18 års aldersgrense automatisk uansett hva den inneholder. 20 år et PR-stunt.
Hostel har jeg sett ja, den er ikke så ille faktisk. Selvom det står 20-årsgrense på den. Dessuten gikk jeg og åt mat rett etter jeg hadde sett den. Det fins ikke den film som får matlysten min til å gå bort.
"Destiny is not a matter of chance, it is a matter of choice. I choose my own destiny."
Kjetil wrote:Medietilsynet opperer kun med ingen aldersgrense, 7, 11, 15 og 18 år. Distrubutøren kan velge å ikke vise filmen for medietilsynet, og da får den 18 års aldersgrense automatisk uansett hva den inneholder. 20 år et PR-stunt.
Med andre ord kan distributøren velge å skrive kva dei vil på den så lenge det er høgare enn det medietilsynet seier? For eg veit eg har sett ei rekke filmar det står 13 års anbefalt aldergrense på.
Obdormio wrote:Eg må stå opp og gå på skulen i morgon.
Det veit eg slett ikkje om eg er mentalt førebudd på.
WoTle wrote:Meir av dette og mindre av Lan som pissar medan Alanna ser på, takk!
De brukte 13 år før tror jeg. 13 og 16 år. De kan jo skrive hva de vil på coveret til en film. Alt står på medietilsynets hjemmeside, men har ikke den i hodet.
Gjorde det samme, men så den i norsk utgave. Til tider morsom, men ikke like mye alltid, så får en 6-er av meg. Mulig den er bedre på originalspråket, en ting er ihvertfall sikkert, at (Idol) Tone var elendig til å dubbe.
Eivind wrote:Gjorde det samme, men så den i norsk utgave. Til tider morsom, men ikke like mye alltid, så får en 6-er av meg. Mulig den er bedre på originalspråket, en ting er ihvertfall sikkert, at (Idol) Tone var elendig til å dubbe.
6 av 10, i så fall? Det kan jeg si meg enig i.
Og jeg er ganske sikker på at den må være bedre på originaspråk. Dubbing kan være greit på animasjonsfilmer og nødvendig på barnefilmer, men generelt sett er jeg ikke noe glad i det. Det blir jo seff unaturlig når munnen eveger seg feil i forhold til stemmen, og det er sjelden de norske stemmene er like bra som de egentlige.
Nå tror jeg animasjonsbobla sprekker. Klare svakhetstegn ved "Biler" og "Over Hekken". Det går i nedoverbakke, og det er ikke gitt lenger at en film fra Pixar eller Dreamworks er fimer av høy kvalitet.