Ny rpg?-Inkallt til shayol ghul OBS the great hunt spoiler!

Har du noen forslag til forbedringer eller synspunkter om siden?

Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren

Ville du ha blitt med på dette rpg-et?

Ja
5
100%
Nei
0
No votes

Total votes: 5

Mayorearth
Sitter
Sitter

Ny rpg?-Inkallt til shayol ghul OBS the great hunt spoiler!

Post by Mayorearth »

Jg kan ha gjort feil her med to ting; tittelen shayol ghul, det kan hende at det skrives annerledes, har litt vondt i hodet og fant det ikke ut i glossarene eller noe sted på siden (ingen artikler om pestlandet eller en søkemotor?dårlige greier..)
Dersom det var meningen at jeg skulle pm'e terje ettersom han er moderator i rpg forumet må eg bare beklage.

Meningen med denne tråden skulle være at du skal lage en karakter som blir innkalt til shayol ghul for å bli mørkefrende akkurat som i prologen i bok 2 Den store jakten/The great hunt. her er et eksempel (uten karakter blabla)
du sverger eden om å bli mørkefrende ( du kan nekte men da blir du bare drept ,liten vits i det), du får et oppdrag du må oppfyle akkurat som bors fikk (jaichim carridin) og må oppfylle det ved hjelp av kontakter etc som du fylte ut i karakter greien før. Det kunne selvfølgelig være kult om det KUN er de som får et oppdrag som vet det ved hjelp av pm ogsånt :twisted: .
Rpget vil da gå ut på at skal kunne oppfylle ønskene til ba'alzamon eller de fortapte, eller dø.

Dersom du har noen meninger hadde det vært greit om du skrev det her :D
Last edited by Mayorearth on Sat Oct 14, 2006 15:51, edited 2 times in total.
Sauegjeteren
Sauegjeter
Sauegjeter

Post by Sauegjeteren »

Jøss. Det ser spennende ut, men spørsmålene stiller seg inne i hodet mitt. 1: Det bør være moderator som gir oppdrag. Jeg vet ikke om Terje er villig til dette. 2: Er det mange nok som er interessert og skriver fort nok/har jevn nok fantasi til å få skrevet noe. 3: Har ikke mange nok med det rpg'et som er nå?

Ellers Major, ser det spennende ut, men Terje bør nok ha litt å si ja :P
Moiraine vet svært mye, sauegjeter.
Kjetil
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Kjetil »

Jeg skjønte ikke hva han mente jeg da.
Sauegjeteren
Sauegjeter
Sauegjeter

Post by Sauegjeteren »

I kortform: Ett rollespill der alle er mørkefrender. Man får oppdrag og må skrive seg til dem, enten det går skitt eller bra. En person kan være hovedsjef for hele saken og sende ut private oppdrag på pm, slik at man ikke skjønner helt hva den andre driver med.
Wolfbrother
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Wolfbrother »

Må nesten si at det hørtes spennende ut :P
For once you have tasted flight you will
walk the earth with your eyes turned skyward;
for there you have been,
and there you long to return.
Lothair Mantelar
Kaptein-General
Kaptein-General
Location: Østenfor Nord og Vestenfor Sør, og om natten gjemmer jeg meg bak din dør.

Re: Ny rpg?-Inkallt til shayol ghul OBS the great hunt spoil

Post by Lothair Mantelar »

Mayorearth wrote:Eg kan ha gjort feil her med to ting; tittelen shayol ghul, det kan hende at det skrives annerledes, har litt vondt i hodet og fant det ikke ut i glossarene eller noe sted på siden (ingen artikler om pestlandet eller en søkemotor?dårlige greier..)
Dersom det var meningen at jeg skulle pm'e terje ettersom han er moderator i rpg forumet må eg bare beklage.
For å fortsette Brækars litt schizophrene skrivemåte: Spørsmålene som dukker opp i hodet mitt er:
1. Det finnes da en søkemotor. Der oppe (Jeg peker oppover og litt til høyre for midten)
2. Jeg synes du burde tatt dette opp med Terje først.
Meningen med denne tråden skulle være at du skal lage en karakter som blir innkalt til shayol ghul for å bli mørkefrende akkurat som i prologen i bok 2 Den store jakten/The great hunt. her er et eksempel (uten karakter blabla)
du sverger eden om å bli mørkefrende ( du kan nekte men da blir du bare drept ,liten vits i det), du får et oppdrag du må oppfyle akkurat som bors fikk (jaichim carridin) og må oppfylle det ved hjelp av kontakter etc som du fylte ut i karakter greien før. Det kunne selvfølgelig være kult om det KUN er de som får et oppdrag som vet det ved hjelp av pm ogsånt :twisted: .
Rpget vil da gå ut på at skal kunne oppfylle ønskene til ba'alzamon eller de fortapte, eller dø.

Dersom du har noen meninger hadde det vært greit om du skrev det her :D
3. Dette virker som en slags dårlig versjon av den eksisterende RPG-en. Og siden den ikke akkurat er hyper-populær så hadde det vært en bedre ide å gjøre noe mer nyskapende. Denne RPG-en virker også til å innby et mye mindre utvalg av valgmuligheter for forfatteren.
But neither the conductress nor the passengers were amazed by the most important thing of all, namely, that a cat was not merely getting on a streetcar, which wasn't so bad, but that he intended to pay his fare! - Mikhail Bulgakov
Mayorearth
Sitter
Sitter

Post by Mayorearth »

det vill(e) dessverre bli en masse styr men det vilbli utrolig kult!
(bare lov å komme med onde smileys :twisted: :evil: dtte skal jo være mørkefrende rpg :P )
Sauegjeteren
Sauegjeter
Sauegjeter

Post by Sauegjeteren »

Mayorearth wrote:(bare lov å komme med onde smileys :twisted: :evil: dtte skal jo være mørkefrende rpg :P )
SKal? SKAL?! Først må du få godkjennelse fra høyere hold...
Ursa Major wrote:det vill(e) dessverre bli en masse styr men det vilbli utrolig kult!
Spørs om ikke styret oversteg kulheten, så ble det for mye styr for mange. :twisted:
Mayorearth
Sitter
Sitter

Post by Mayorearth »

vel, lothair, man kan selvfølgelig gjøre som på wot robinson og lage det som om ALLE skriver om en mørkefrende (i wot robinson var alle (som ville) med på å skrive om alle lagene)...
jeg hadde satt stor pris på om du skrev hva du mente/mener kunne gjøre det bedre :D
som sagt hadde eg litt vondt i hodet når eg skrev dette (trøtt også nettopp stått opp) så den ungikk meg totalt...eller så er den ikke på hovedsiden der jeg letet...
Last edited by Mayorearth on Mon Oct 02, 2006 19:01, edited 1 time in total.
Mayorearth
Sitter
Sitter

Post by Mayorearth »

det var bare kødd det om :twisted: :evil: derfor satte jeg inn en :P
Terje
Den Gjenfødte Dragen
Den Gjenfødte Dragen

Post by Terje »

Først av alt vil jeg si at dette egentlig ikke hørtes ut som et dumt forslag. Jeg stiller meg kanskje litt usikker til hvordan delen med at Moderator eller en annen GM skulle dele ut oppdrag via PM, i tillegg til at jeg er skeptisk til hvilken oppslutning dette rollespillet ville få. Men ellers synes jeg som sagt ikke det høres så dumt ut.

Selv ville jeg kanskje heller enn å si at Mørkefrendene ble innkalt til Shayol Ghul, la dem få besøk av Ba'alzamon eller De Fortapte i Tel'aran'rhiod. Dette ville antakeligvis også vært mer i tråd med bøkene, hvor det virker som om det å bli kalt til Shayol Ghul er en ære få blir forunt.

Det kunne blitt et morsomt rollespill, i og med at dette tilsynelatende har en noe strammere ramme enn det pågående "Den Store Jakten", men som sagt: Dette er et lite forum, og jeg tror ikke etterspørselen er stor nok til at vi kan begynne å doble tilbudet. Men hvis mange melder sin interesse skal ikke jeg være noen festbrems. ;)
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
Mayorearth
Sitter
Sitter

Post by Mayorearth »

Ble ikke Bors inkallt til Shayol Ghul [i]FØR[/i] han ble mørkefrende da?
Pm greiene var noe jeg fant på for at det skulle bli lettere å gi oppdrag uten at alle bare kunne lese det.
Ettersom det vil bli et veldig stort og tidkrevende rpg vil det være greit å ha mange som er for, helt enig med deg i det Terje. :twisted: :twisted:
Shallis
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Shallis »

Jeg vil være med :D Høres Kjempegøy ut :D
"Det er en usynlig homse på ryggen til Terje!"
Sauegjeteren
Sauegjeter
Sauegjeter

Post by Sauegjeteren »

Som sagt, jeg kunne godt vært med jeg, men da krever jeg litt liv.

Hvordan blir dette med å reise i følge og ikke? Og i ett så "ondt" spill, kan man drepe hverandre? Og skulle det evt. vært en muldvarp med i spillet, som prøvde å avdekke de andre?

Og nei, Bors var ikke i Shayol Ghul, han ble dratt inn i tel'aran'rhiod.
Terje
Den Gjenfødte Dragen
Den Gjenfødte Dragen

Post by Terje »

Mayorearth wrote:Pm greiene var noe jeg fant på for at det skulle bli lettere å gi oppdrag uten at alle bare kunne lese det.
Hmm, jeg var skeptisk også til dette, opprinnelig, men når jeg tenker litt på det kunne det jo ha vært kult. Imidlertid forutsetter dette at en person melder seg frivillig til å finne på en haug med oppdrag samt tildelinga av disse, i og med at en person som er med i spillet ikke kan ha denne oppgava, av opplagte årsaker.
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
Post Reply