Overtro
Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren
-
Mayorearth
- Sitter

-
Mayorearth
- Sitter

-
Sauegjeteren
- Sauegjeter

Ja, det beroliger dem når de ikke finner svaret.Sauegjeteren wrote:Egentlig hadde jeg tenkt å motsi deg Akira, men du har vel kanskje rett i at det er for svake mennesker.
Men teit er det da ikke. Det har sin funksjon for de svakere personer.
"Destiny is not a matter of chance, it is a matter of choice. I choose my own destiny."
Så du er helt troløs, totalt blottet for en eller annen form for tro eller overbevisning når det kommer til ting og hendelser man ikke kan se eller røre...høres møkk kjedelig ut spør du meg. Vel, man trenger da ikke være et svakt menneske hvis man synes at det og leve et evig liv høre spennende ut, eller at tanken om ånder etter avdøde mennesker som forsatt lever videre her på jorden er noe som du finner interresant. Jøss, hadde ikke det vært fantastisk...istedenfor at man sitter med den overbevisning om at livet egentlig ikke handler om noe, bortsett ifra og spise, sove og formere seg...jeg vil si at man ikke er et svakt menneske, man er bare litt mindre trangsynt og har litt bedre fantasi, begge gode egenskaper.
-----------///M-----------
-
Mayorearth
- Sitter

Nå høres du ut som Phoebe i friendsArandal wrote:Så du er helt troløs, totalt blottet for en eller annen form for tro eller overbevisning når det kommer til ting og hendelser man ikke kan se eller røre...høres møkk kjedelig ut spør du meg. Vel, man trenger da ikke være et svakt menneske hvis man synes at det og leve et evig liv høre spennende ut, eller at tanken om ånder etter avdøde mennesker som forsatt lever videre her på jorden er noe som du finner interresant. Jøss, hadde ikke det vært fantastisk...istedenfor at man sitter med den overbevisning om at livet egentlig ikke handler om noe, bortsett ifra og spise, sove og formere seg...jeg vil si at man ikke er et svakt menneske, man er bare litt mindre trangsynt og har litt bedre fantasi, begge gode egenskaper.
Evig liv ogsånt får man nok av WOT etter min mening, og vi ser jo hvordan det går der!
Tro skaper bare nedslaktning, mord, griskhet, hungersnød og barnesoldater.
Kristendom og Katolikk greier: Folk som ikke tror på de prestene bipsene etc sier ble brent, drept mishandlet og torturert.
Islam: Muhammed profeten fikk folk til å tro på han ved hjelp av sverdet.
Han fikk også slutt på problemer som fyll og grådighet, men gjorde ikke Hitler brae ting for tyskland også?
Hinduisme:
Mange greier hinduer men de dreper hverandre de og, og de har et nedsettende kaste system.
Gandhi var en flott mann, men hvem ble han drept av?-En annen hindu.
Buddhisme:
Øøøh...Buddhisme er vel mer ett livsyn i og med at de ikke har guder..(vet lite om Buddhismen)
Jødene:
Se hva de gjør mot palestinerne og folk i Libanon.
Rene mordere hele gjengen. Ihvertfall STATEN Israel.
Tro fører bare til blod og nedslaktning men alikevel sier jeg som en viss franskmann.
Angående annen tro som tarot kort og sånt:Jeg er uenig i det du sier men jeg vil forsvare din rett til å si det med mitt liv
Mange av Hitlers militære avgjørelser ble tatt ved hjelp av kort, tegn og andre "overtro" greier.
Jesus mente mye bra men griskheten fjernet det meste han sa.
Tro er død og blod.[/b]
Kanskje beroligende for de som finner et "svar", men ikke for oss som ser hva det noen ganger fører til...Akira wrote:Ja, det beroliger dem når de ikke finner svaret.Sauegjeteren wrote:Egentlig hadde jeg tenkt å motsi deg Akira, men du har vel kanskje rett i at det er for svake mennesker.
I believe in the Golden Rule. The man with the gold...rules.
"Makt er den eneste lyst man ikke blir lei av." -Oscar Wilde
-
Sauegjeteren
- Sauegjeter

Les en gang til.Princess wrote:Kanskje beroligende for de som finner et "svar", men ikke for oss som ser hva det noen ganger fører til...Akira wrote:Ja, det beroliger dem når de ikke finner svaret.Sauegjeteren wrote:Egentlig hadde jeg tenkt å motsi deg Akira, men du har vel kanskje rett i at det er for svake mennesker.
Moiraine vet svært mye, sauegjeter.
Ja, jeg så det. Jeg liker bedre når de ikke finner svar enn når de finner svar.Sauegjeteren wrote:Les en gang til.Princess wrote:Kanskje beroligende for de som finner et "svar", men ikke for oss som ser hva det noen ganger fører til...Akira wrote: Ja, det beroliger dem når de ikke finner svaret.
-
Sauegjeteren
- Sauegjeter

For det første, hvem er "de"? Overtroiske?Princess wrote:Ja, jeg så det. Jeg liker bedre når de ikke finner svar enn når de finner svar.
For det andre: hvorfor unner du ikke "de" svar?
For det tredje: Hvorfor bruker du sitatene så lenge du svarer på noe annet? Saken var at de ble beroliget av å ikke finne ett svar, ikke omvendt.
Moiraine vet svært mye, sauegjeter.
"De" er de overtroiske, ja.Sauegjeteren wrote:For det første, hvem er "de"? Overtroiske?Princess wrote:Ja, jeg så det. Jeg liker bedre når de ikke finner svar enn når de finner svar.
For det andre: hvorfor unner du ikke "de" svar?
For det tredje: Hvorfor bruker du sitatene så lenge du svarer på noe annet?
"De" kan finne på skumle svar, som inneholder drap o.l. Det lker ikke jeg, og da foretrekker jeg heller at de lever i uvisshet.
Jeg brukte sitatet for å ikke svare på noe rett ut i løse luften, men heller si det slik at det ble en diskusjon.
Hvorfor skal overtro bare være for svake mennesker?
Eller er det det at de tror på sånne ting som gjør dem svake i deres øyne?
Jeg tror på spøkelser. Ikke på hvite laken som løper rundt med lenker på loftet, men sjeler som ikke kommer videre.
Jeg vil ikke akkurat si at jeg er en svak person. Ikke sterk heller, men absolutt ikke svak? Unntatt hvis dere mener at bare det at jeg tror på dette gjør meg svak da. Det kan jeg ikke gjøre noe med.
Eller er det det at de tror på sånne ting som gjør dem svake i deres øyne?
Jeg tror på spøkelser. Ikke på hvite laken som løper rundt med lenker på loftet, men sjeler som ikke kommer videre.
Jeg vil ikke akkurat si at jeg er en svak person. Ikke sterk heller, men absolutt ikke svak? Unntatt hvis dere mener at bare det at jeg tror på dette gjør meg svak da. Det kan jeg ikke gjøre noe med.
"Det er en usynlig homse på ryggen til Terje!"