Tråden for kvinnelige problemer av ymse art
Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren
Solbriller er forbruksvare, har man råd til å knuse designbriller så hvorfor ikke...det har ikke jeg. 300kr pluss/minus, ikke mer, siden det garantert forsvinner eller blir knust til potetmel av en eller annen tulling på fest eller et annet sted. "-Eyy, kan jeg låne solbrillene dine eller, du får dem igjen etterpå?" Har du hørt det før? Ja...ser du brillene igjen? Nei...hehe... 
-----------///M-----------
-
Sauegjeteren
- Sauegjeter

Mine er ganske dyre. Ikke av forfengelighet, jeg skulle gjerne kjoept et par paa h&m eller liknende, men jeg bruker progresive briller, og derfor ikke linser. Det var derfor billigere aa investere i et par solbriller med styrke enn i linser og synstime til linsetilpassing og saa videre. Solbrillene er imidlertid ikke progresive, og jeg kan bare bruke dem til aa sprade rundt i, kjoere litt med dersom jeg skulle befinne meg bak rattet, og ligge paa stranden med. Lesing er ikke saerlig bra. Problemer problemer. Vel...
Urban tilværelse
Jeg syns ikke de er så verst jeg. Men så klarer jeg å ødelegge dem egenhendig før de får tid til å dette fra hverandre daArandal wrote:H&M er jo bra, men kjøper du solbriller i sånne boder på gata om sommeren, kan du like godt kaste pengene på sjøen. Du får det du betaler for, for å si det sånn. Like greit å bruke litt penger på de sånn at de ikke faller fra hverandre når du tar de i bruk.
"Det er en usynlig homse på ryggen til Terje!"
-
Moiraine Sedai
- Den Fortapte

Meg og solbriller fungerer ikke veldig bra...
Først spiste hunden opp det ene paret. Så datt det andre ned trappen og mistet det ene brilleglasset. Det tredje ble bare borte i Kreta i sted. Og det fjerde ligger i grøftekanten i en av Sveriges motorveier. Jeg var så smart at jeg stakk hodet ut av bilvinduet fordi det var så varmt, og så datt brillene av. Jeg er et geni!
Jeg har gitt opp briller!
Først spiste hunden opp det ene paret. Så datt det andre ned trappen og mistet det ene brilleglasset. Det tredje ble bare borte i Kreta i sted. Og det fjerde ligger i grøftekanten i en av Sveriges motorveier. Jeg var så smart at jeg stakk hodet ut av bilvinduet fordi det var så varmt, og så datt brillene av. Jeg er et geni!
Jeg har gitt opp briller!
. . .
jeg har flere par solbriller enn sko.
først. har et par vanlige solbriller jeg fikk av mamma en gang. disse brukes da når jeg en sjelden gang befinner meg i en utenlandsk storby på handletur med familien. 500 +- makan til bortkasta penger.
har også et par jeg bruker på skitur. veit ikke helt hva disse kostet, men det er spesial skisolbriller av noe slag. (langrensfiksert stefar)
også har jeg et til sykkelturer. (sykkelfiksert pappa)
så har jeg tre par strandsolbriller. sånne egentlig kjipe noen, men som gjør nytta si, og ikke er så farlig om blir fulle av sand.
min favoritt for tiden kjøpte jeg for 2,5 euro i antwerpen for noen uker siden. de dekker halve ansiktet mitt ^^
har ogå to par pilotbriller, selvfølgelig. disse er de som brukes oftest.
så. jeg har i alle fall 9 par. men bruker dem omtrent aldri desverre.
først. har et par vanlige solbriller jeg fikk av mamma en gang. disse brukes da når jeg en sjelden gang befinner meg i en utenlandsk storby på handletur med familien. 500 +- makan til bortkasta penger.
har også et par jeg bruker på skitur. veit ikke helt hva disse kostet, men det er spesial skisolbriller av noe slag. (langrensfiksert stefar)
også har jeg et til sykkelturer. (sykkelfiksert pappa)
så har jeg tre par strandsolbriller. sånne egentlig kjipe noen, men som gjør nytta si, og ikke er så farlig om blir fulle av sand.
min favoritt for tiden kjøpte jeg for 2,5 euro i antwerpen for noen uker siden. de dekker halve ansiktet mitt ^^
har ogå to par pilotbriller, selvfølgelig. disse er de som brukes oftest.
så. jeg har i alle fall 9 par. men bruker dem omtrent aldri desverre.
Loke: Odin, kvifor blir eg alltid med-offer for din svinaktig dårleg karma?
Odin: Min teori? Fordi du sparker svære, øksebærende sumerere i skrittet.
Odin: Min teori? Fordi du sparker svære, øksebærende sumerere i skrittet.