Konserttråden

For deg som har noe annet på hjertet

Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren

Post Reply
Thomdril
Asha’man
Asha’man

Post by Thomdril »

Jeg var faktisk på konsert i går på maiden (et utested i Oslo), med et par ska-band. Kjenner en av gutta som spilte der.. Skikkelig bra greier! Noen her som har kjennskap til ska? Det var helt nytt for meg før jeg møtte denne fyren.
Who's that riding into the sun.
Who's the man with the itchy gun.
Who's the man who kills for fun!
Psy-cho Dad. Psycho Dad. Psycho Dad!
He sleeps with a gun, but he loves his son.
Killed his wife 'cause she weighed a ton... Psycho Dad!
Arandal
Hengiven
Hengiven

Post by Arandal »

Vel, har hørt på en del ska-punk ihvertfall...reggae takter blandet med annen type musikk er vel sånn jeg vil beskrive det.
-----------///M-----------
Mayorearth
Sitter
Sitter

Post by Mayorearth »

Nå har jeg nettop vært på Stonegard konsert og det var digg!
I neste uke skal jeg vel på Ralph Myerz konsert, Ralph Myerz er ikke min stil men masse kule greier så det er ikke til å unngå.
Noen andre som har vært på konsert nylig?
Siri Sedai
Den Eldste
Den Eldste

Post by Siri Sedai »

Anmeldelse:
Konsert 23 okt på Rockefeller.
Gothminister, Poisonblack ( eller noe sånt, finsk band), Lacuna Coil

Gothminister
Jeg rådigger ministeren. Vanligvis. De åpnet ballet denne kvelden, og publikum var ikke kommet i stemning. Det var heller ikke Gothminister. Kanskje de hadde fortet seg hjem fra jobb, hevet i seg noe mat, (hvis de rakk det da) og halset avsted til konsertlokalet. Det vil si keyboard rakk det ikke! Makeup/kostymer var halveis, og ønsket om litt utagerende headbanging kunne jeg bare glemme. Bedre lykke neste gang minister!

Poisonblack
Gjesp! Øv i garasjen litt til!

Lacuna oil
Grei nok konsert, men helt overbevist ble jeg ikke. Det er noe i lydbilde jeg ikke helt liker. Men det var innhold, og er selvfølgelig en smaksak. Nå til utførelse. Det rent ut sprutet gnister av den kvinnelige vokalisten. Hun dro hele showet. Resten stilte på første låten med maske. Den kunne de like godt ha beholdt på. Det hadde kommet ut på ett. Tidvise forsøk på koreografi kvalifiserte til å få Jostein Pedersen til å komme med sine uforglemmelige kommentarer! Men duverden, fansen storkoste seg.....til siste sure tone hade lagt seg! :twisted:
Mayorearth
Sitter
Sitter

Post by Mayorearth »

Siri Sedai wrote:Anmeldelse:
Konsert 23 okt på Rockefeller.
Gothminister, Poisonblack ( eller noe sånt, finsk band), Lacuna Coil

Gothminister
Jeg rådigger ministeren. Vanligvis. De åpnet ballet denne kvelden, og publikum var ikke kommet i stemning. Det var heller ikke Gothminister. Kanskje de hadde fortet seg hjem fra jobb, hevet i seg noe mat, (hvis de rakk det da) og halset avsted til konsertlokalet. Det vil si keyboard rakk det ikke! Makeup/kostymer var halveis, og ønsket om litt utagerende headbanging kunne jeg bare glemme. Bedre lykke neste gang minister!

Poisonblack
Gjesp! Øv i garasjen litt til!

Lacuna oil
Grei nok konsert, men helt overbevist ble jeg ikke. Det er noe i lydbilde jeg ikke helt liker. Men det var innhold, og er selvfølgelig en smaksak. Nå til utførelse. Det rent ut sprutet gnister av den kvinnelige vokalisten. Hun dro hele showet. Resten stilte på første låten med maske. Den kunne de like godt ha beholdt på. Det hadde kommet ut på ett. Tidvise forsøk på koreografi kvalifiserte til å få Jostein Pedersen til å komme med sine uforglemmelige kommentarer! Men duverden, fansen storkoste seg.....til siste sure tone hade lagt seg! :twisted:
Høres ut som en klassisk drittkonsert.
Faile
Krønikenes Bevarer
Krønikenes Bevarer

Post by Faile »

jeg skal på maiden i oslo 21. november. noen andre enn meg her som skal dit?

egentlig er jeg ikke sånn kjempefan av musikken dems, selvom noe av dte kan gå an, men plutselig skulle mange av vennene mine, og ettersom jeg har for mye penger og null å bruke dem på, bortsett fra mat til alle når vi har filmmaraton og diverse lignende, blei jeg med jeg og.

så får vi se om de klarer å frelse meg. :P
Loke: Odin, kvifor blir eg alltid med-offer for din svinaktig dårleg karma?
Odin: Min teori? Fordi du sparker svære, øksebærende sumerere i skrittet.
Mayorearth
Sitter
Sitter

Post by Mayorearth »

I Bergen ble det utsolgt på 20 min...
Faile
Krønikenes Bevarer
Krønikenes Bevarer

Post by Faile »

mhm. kjenner et par som skal dit, men nekter å tro at det ble utsolgt på 20 min :P

i oslo var det veldig lenge mulig å få tak i billetter. mange dager om jeg ikke husker feil...
Ashaman
M’hael
M’hael

Post by Ashaman »

Mayorearth wrote:Høres ut som en klassisk drittkonsert.
Men så er alt metal/rock da. :lol:
"There's always another battle. I suppose that will be the case until the whole world turns Tinkers"
- Davram Bashere
Mayorearth
Sitter
Sitter

Post by Mayorearth »

Faile wrote:mhm. kjenner et par som skal dit, men nekter å tro at det ble utsolgt på 20 min :P
Du har faktisk rett, de ble ikke solgt ut på 20min selvom det sto det i avisene og all media :|
Men det ble da solgt ut på en time, sjekk ut herher
Siri Sedai
Den Eldste
Den Eldste

Post by Siri Sedai »

Mayorearth wrote: Høres ut som en klassisk drittkonsert.
Vel, ikke akkurat en drittkonsert. Så ille var det ikke. Tipper fansen av Lacuna Coil ( og de som ikke har sett virkelig store konserter) syntes det var helt topp!
Det jeg vil frem til at det langt fra var noen stor konsert + at jeg vel ikke var noen fan av LC, og ble det heller ikke etter konserten.
Mayorearth
Sitter
Sitter

Post by Mayorearth »

Da får jeg rette litt:
Høres ut som en "ingen adjektiv" konsert.
Siri Sedai
Den Eldste
Den Eldste

Post by Siri Sedai »

Tristania fre 3. nov på Folken Stavanger (gotisk metal)

Dette var en pre-release konsert med presentasjon av nye låter fra CD som ennå ikke er ute.
Tristania er et av mine favorittband, og synes vanligvis å bli bedre og bedre til fler konserter jeg er på. Dette var vel 6 gang jeg hører dem tror jeg. Og de fleste av dem bedre enn denne!
De spilte 5 låter fra den nye plata og det lover bra.
Stemningen er magisk og musikken til tider overjordisk vakker, men lyden var ikke helt på topp. Hørtes ut somPA anlegget ikke tålte lydstyrken og det var litt antydning til grøt og ullen vokal. Synd for det er vokalene som er bandets sterkeste kort. , selv om en av bandets tidligere tre vokalister hadde sluttet, og en av gitaristene nå sto for growl. Synd, for han som sluttet var en stor scenepersonlighet.
Det var tålig stemning i salen men ikke helt fullt.
Ashaman
M’hael
M’hael

Post by Ashaman »

Siri Sedai wrote:Tristania er et av mine favorittband,
Liker du Serenia da? Er samme fyren som står bak begge bandene.
"There's always another battle. I suppose that will be the case until the whole world turns Tinkers"
- Davram Bashere
Faile
Krønikenes Bevarer
Krønikenes Bevarer

Post by Faile »

Jepp jepp, da var Maiden overstått.

Anmeldelse:
Konsert 21 november, i Vallhall.
(oppvarmingsband) Iron Maiden.

Jeg, ei venninne, fettern hennes, og diverse diltere i form av venner og venners fjerne slektninger, hadde bestemt oss for at vi ikke egentlig trengte å stå midt i trengselen, så vi dro ikke hjemmefra før da dørene åpna 19.30.

"Vi burde ha dratt før."
- venninnes fetters kommentar da vi kom kjørende og så kaoset rundt Vallhall.

Selvfølgelig var det heller ikke en parkeringsplass å oppdrive i mils omkrets. Enden på den visa var at den raskeste av gutta satt oss av, kjørte bilen langt pokker i vold, og løp tilbake til oss.

Vallhall var varm, og svett. Hallen jeg spiller oslo 7s i hvert år, var ikke til å kjenne igjen. Null ventilasjon. Oppvarmingsbandet trodde de var flinkere enn det de var. Tragedie. Hoppa rundt og fant folk jeg kjente, og ikke kjent.

Litt før ni kom Maiden på scene. Folk tok mer av enn hva jeg trodde var mulig. Jeg som ikke-Maidenfan følte meg egentlig litt utafor, men litt koselig var det nå å. Hoppe opp og ned med folk i alle aldere, svette kropper, null oksygen, ørepropper i øra. Utrolig høy musikk.

Nå er jo ikke Maiden noe jeg hører på egentlig, men noen av sangene har jo unektelig sin sjarm. Jeg kunne selvfølgelig ingen av tekstene, men sang litt med på refrenget av fear of the dark, og var egentlig fornøyd med det. Må nok innrømme at bekymringene for kaoset når vi skulle hjem suste rundt i tankene mine like ofte som jeg faktisk var totalt oppslukt av musikken.

Det skal de ha. Sceneshowet var utrolig! De fikk med publikum så totalt, at det nesten var litt skummelt. Flere besvimte, og måtte bli dratt ut. Da Bruce lovte at de skulle komme tilbake i sommeren 2008, ville jubelen ingen ende ta. Og jeg må innrømme jeg jubla med. Litt revet med kan en si.

Da de gikk av scenen, ble 2/3 igjen, klappa i takt og kallte dem utpå igjen. Vi forstod at vi venta forgjeves da det plutselig blei satt på popmusikk på annlegget, og folk i fargerike t-sjorter begynte å rigge ned. Vallhall blei tømt forholdsvis fort.

Utenfor stod det folk og delte ut udrikkelig skvip. Cola Zero.

T-banen var overfyllt. var ikke plass på perogen til alle engang. De to som var med meg nå, holdt fast til meg, og jeg begynnte å bane meg vei.(Har et talent der...) Vi var blant de siste som kom med.

Etter en løpetur til Timeekspressen, møtte vi på nok en kø, inn på bussen. Jeg og venninna mi fikk 2 av de 3 siste plassene. 5 stykker måtte stå, og like mange som det var inne i bussen, ble etterlatt igjen i Oslo da bussen gikk.

Det sovna en fyr på skulderen min, og jeg var hjemme rundt halv 2. Tror man kan kalle dette en koselig tirsdagskveld. =)

Også var det karakter på konserten ja. Hm. 7/10-7.5/10

Og ble jeg frelst? Nei, kan ikke si jeg har sett det helt store lyset ennå :wink:
Post Reply