Syke syke menn sier jeg.. Hvorfor ikke bare bruke sverdet? Istedenfor å gjøre det til en slags underholdningTerje wrote:Dessuten stemmer påstanden din om at den var forbeholdt "høyadel, kongelige og lignende" ikke engang for Den franske revolusjon: Flere titusener (minst 20,000) ble henretta i giljoutinen(e), men bare en ørliten brøkdel av dem var adelige, og bare to var kongelige.
EDIT: Og England var vel et galgeland, stort sett?
Jeg vet at f.eks. Charles I ble halshugd, men det skjedde i 1643 eller deromkring, og i det store og hele har jeg fått inntrykk av at engelskmennene foretrakk å henge sine simple kriminelle...
Seks ord lange historier
Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren
-
Lothair Mantelar
- Kaptein-General

- Location: Østenfor Nord og Vestenfor Sør, og om natten gjemmer jeg meg bak din dør.
Brækar har rett. Kun seks ord!
- Lotta
Ingen diskusjoner uten minst en seksordhistorie.
- Lotta
Det var lure Loki som begynte!
- Lotta
Terje var uskyldig. Ikke nå lenger.
- Lotta
Det er greit at dere diskuterer innlegg, men lag minst 1 historie. Det er ikke så veldig vanskelig...
- Lotta
Ingen diskusjoner uten minst en seksordhistorie.
- Lotta
Det var lure Loki som begynte!
- Lotta
Terje var uskyldig. Ikke nå lenger.
- Lotta
Det er greit at dere diskuterer innlegg, men lag minst 1 historie. Det er ikke så veldig vanskelig...
But neither the conductress nor the passengers were amazed by the most important thing of all, namely, that a cat was not merely getting on a streetcar, which wasn't so bad, but that he intended to pay his fare! - Mikhail Bulgakov
Joss Whedon Is Still My Master
Jepp, hjernen min korslutta og satte likskapsteikn mellom "giljoutin" og "halshogging" og flytta heile problemstillinga til England. For der VAR det slik at kun skikkeleg priviligerte individ slapp hengingsdøden og fekk hovudet avchoppa i staden.Terje wrote:Dessuten stemmer påstanden din om at den var forbeholdt "høyadel, kongelige og lignende" ikke engang for Den franske revolusjon: Flere titusener (minst 20,000) ble henretta i giljoutinen(e), men bare en ørliten brøkdel av dem var adelige, og bare to var kongelige.
EDIT: Og England var vel et galgeland, stort sett?
Jeg vet at f.eks. Charles I ble halshugd, men det skjedde i 1643 eller deromkring, og i det store og hele har jeg fått inntrykk av at engelskmennene foretrakk å henge sine simple kriminelle...
Obdormio wrote:Eg må stå opp og gå på skulen i morgon.
Det veit eg slett ikkje om eg er mentalt førebudd på.
WoTle wrote:Meir av dette og mindre av Lan som pissar medan Alanna ser på, takk!
Asphyxiate wrote: #justice4Glûg!!
-
Terje
- Den Gjenfødte Dragen

Jeff VanderMeer er døllere enn Finland.
Jepp, var det jeg innbilte meg, ja.Loki wrote:Jepp, hjernen min korslutta og satte likskapsteikn mellom "giljoutin" og "halshogging" og flytta heile problemstillinga til England. For der VAR det slik at kun skikkeleg priviligerte individ slapp hengingsdøden og fekk hovudet avchoppa i staden.
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
- Verg., Aen., 3.315.
-
Lothair Mantelar
- Kaptein-General

- Location: Østenfor Nord og Vestenfor Sør, og om natten gjemmer jeg meg bak din dør.
Hehe. De glemte bare seg litt.
- Lotta
Regler er til for å brytes.
- Lotta - lite original
Hvem/hva/hvor er mesteren Joss Whedon?
- Lotta
Har du lest noe av Vandermeer?
- Lotta til Terje
- Lotta
Regler er til for å brytes.
- Lotta - lite original
Hvem/hva/hvor er mesteren Joss Whedon?
- Lotta
Har du lest noe av Vandermeer?
- Lotta til Terje
But neither the conductress nor the passengers were amazed by the most important thing of all, namely, that a cat was not merely getting on a streetcar, which wasn't so bad, but that he intended to pay his fare! - Mikhail Bulgakov
Boss is Joss; Joss is boss.
"Two by two, hands of blue."
"Two by two, hands of blue."
Obdormio wrote:Eg må stå opp og gå på skulen i morgon.
Det veit eg slett ikkje om eg er mentalt førebudd på.
WoTle wrote:Meir av dette og mindre av Lan som pissar medan Alanna ser på, takk!
Asphyxiate wrote: #justice4Glûg!!