Eragon

Diskuter andre bøker dere leser

Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren, Loki

Pheoniks
Mørkefrende
Mørkefrende

Post by Pheoniks »

Sauegjeteren wrote:Trailer.
aaa.. jepp, så den igår... den jeg så var litt rotete da.. (youtube)

Gleder meg til filmen, men vet jeg kommer til å bli skuffet...
Morten
Oversetter
Oversetter

Post by Morten »

På P4 i kveld kl. 19 blir oversetter Kyrre Haugen Bakke intervjuet om Eragon, i forbindelse med at filmatiseringen snart kommer. Innslaget skal visstnok gå i reprise i morgen kl. 11.45.
Azumiel
Asha’man
Asha’man

Post by Azumiel »

Morten wrote:På P4 i kveld kl. 19 blir oversetter Kyrre Haugen Bakke intervjuet om Eragon, i forbindelse med at filmatiseringen snart kommer. Innslaget skal visstnok gå i reprise i morgen kl. 11.45.
Kult :D
Ashaman
M’hael
M’hael

Post by Ashaman »

Da er det kjekkt å bu på ein plass utan P4. :x :cry:
"There's always another battle. I suppose that will be the case until the whole world turns Tinkers"
- Davram Bashere
Faile
Krønikenes Bevarer
Krønikenes Bevarer

Post by Faile »

Mhm. Alle burde huske å ta hensyn til de som bor i indre Telemark.
Loke: Odin, kvifor blir eg alltid med-offer for din svinaktig dårleg karma?
Odin: Min teori? Fordi du sparker svære, øksebærende sumerere i skrittet.
Terje
Den Gjenfødte Dragen
Den Gjenfødte Dragen

Post by Terje »

Og alle burde huske å sjekke om P4 er tilgjengelig som nettradio eller noe sånt...
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
Sauegjeteren
Sauegjeter
Sauegjeter

Post by Sauegjeteren »

Alle trenger ikke å sjekke det, det er nok med et par. Jeg kunne sjekket det hadde det ikke vært for at da avbryter jeg Bandit-høringa mi. Det er altså P4es rockekanal. Sjekk P4 selv.

Det står forresten at man kan lytte til P4 øverst i menyen der.
Moiraine vet svært mye, sauegjeter.
Ashaman
M’hael
M’hael

Post by Ashaman »

Var det i NaturligVis det var om Eragon?

Eg finn ikkje nokon opp tak av det. :(
"There's always another battle. I suppose that will be the case until the whole world turns Tinkers"
- Davram Bashere
Siri Sedai
Den Eldste
Den Eldste

Post by Siri Sedai »

Moiraine Sedai wrote:Fra 1 til 10, hvor god syns dere den er?
4 - sorry!

Historien er sikkert koselig nok, og grei nok bladvender til tider. Tror det er en tenåring som har skrevet boka, så da er det vel bra....men oppskriften er litt vel lettvint.
....man tager: alle individene tatt rett ut ifra Ringenes herre, samt litt fra WOT og litt fra A song of ice and fire, ...og rør godt rundt, og legg i bokform og server.

Første delen av boka er dialogene like gode som på en norsk film. Det hjelper litt mot slutten. Gutten har tydeligvis lært litt underveis, tror han har lært litt av Martin.

Men det er jo en søt historie, men blir litt sur på de forfatternes vegne som har funnet på individer og effekter selv.

Forresten, så filmtraleren..... :evil: den dragen så veeeldig plast ut ......nei tør ikke skrive mer, så tror dere jeg er mørkefrende :lol:
. ..men er jo nyskjerrig da, og ser nok filmen
Torbjørn
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Torbjørn »

Siri Sedai wrote:Tror det er en tenåring som har skrevet boka, så da er det vel bra....
Ja, han var 15 då han byrja å skrive boka, og so vart den gitt ut fyrste gong fire år seinare, i 2002.
Azumiel
Asha’man
Asha’man

Post by Azumiel »

Har bestilt billetter til filmen i dag, på premieredagen!

Er så redd for at manuset ikke skal flyte, er så redd for å bli skuffet!

*krysserfingrene*

Håper at det blir bra, men den fikk faktisk en 1'er i Bergens Tidene, tror ikke de er så glad i Fantasy der nede.
Kjetil
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Kjetil »

Har bestemt meg for å ikke se den, for å slippe skuffelsen. Hvis den er dårligere enn Ringenes Herre, sparer jeg meg for det, og kanskje leser boka.
Siri Sedai
Den Eldste
Den Eldste

Post by Siri Sedai »

Hørte filmen hadde fått 2 ere stort sett, men i Fædrelandsvennen ga Knut Holt den 5, og han pleier ikke spare på slaktet :?

Så tar risken, og går og ser den kl 10 i kveld.
Terje
Den Gjenfødte Dragen
Den Gjenfødte Dragen

Post by Terje »

Fire i Dagbladet, tre i Romsdals Budstikke, og muligens tre i Klassekampen også -- dersom de anmeldte den, og jeg husker ikke sånn i farten. Og det at den ikke fikk mindre i KK er muligens et kvalitetstegn, i og med at anmelderen deres er sykt kresen.

Jeg kommer sikkert til å se den, siden jeg alltid synes det er morsomt å se fantasy på kino. Dessuten har jeg aldri egentlig brydd meg særlig om hva anmeldere liker, i og med at de som regel foretrekker mer artsy filmer enn meg.
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
mareiney
Hengiven
Hengiven

Post by mareiney »

Jeg har nettopp kommet hjem fra kinoen. Ble litt skuffa, jeg hadde ventet meg noe som faktisk lignet på boka :shock: .. men bra var den jo.. Tvillingene var ikke engang med i filmen!! (bok 2 .Eldste: Ikke les dette hvis du ikke er ferdig med bok nummer 2. det kan ødelegge mye av boka! )
Spoiler
Skulle vært mye mer om Murtagh, han var jo så vidt med i filmen, i boka er han en stor og viktig karakter som er helt sentral i historien, siden han blir dragerytter han og..
:(
*jah..
Post Reply