Filmliste – Top 10

For deg som har noe annet på hjertet

Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren

Siri Sedai
Den Eldste
Den Eldste
Posts: 509
Joined: Sat May 27, 2006 15:08
Location: Vennesla

Post by Siri Sedai »

Skal legge inn ei liste jeg og når jeg får tid til det. Den er nok litt feminin, da jeg digger romantiske komedier og effekter og liker ikke vold

Foreløpig liste

1 Titanic - fordi det er historie , da tenker jeg skildring av hvordan livet var på den tiden, både over og underklasse - glimrende skildret
- selve skipet og den sanne historien
- glimrende kjærlighetshistorie
- glimrende skuespillere
- MUSIKKEN
- sikkert noe mer :)

resten av de 10 ikke i noen spesiell rekkefølge tror jeg

2 Sound of music
3 Et
4 Sjette sansen
5 Stolthet og fordom
6 Carrie (Skrekkfilm, den må dere se!)
7 En indianerkrigfilm som gikk for mange år siden- husker ikke hva den het men "soldier blue" med Buffy Saint Marie var filmmelodi, kanskje noen av dere har hørtr om den?
8 Shcindlers liste
9 Pirates of the Carribean I (Skal opp på 2. plass, digger den filmen)
10 Knights tale

Så kommer en drøss etter som er gode/morsomme: Alle romantiske komediene til Julia roberts, Kate Hudson
Trinity filmene, Crocodile Dundee filmene, Alle de tidlige Spielberg filmene, Haisommer 1, Jurassic Park 1, tilbake til fremtiden,
Last edited by Siri Sedai on Wed Dec 13, 2006 17:25, edited 2 times in total.
Terje
Den Gjenfødte Dragen
Den Gjenfødte Dragen
Posts: 4724
Joined: Tue May 03, 2005 0:22
Location: Trondheim/Eidsvåg
Contact:

Post by Terje »

stefan_hoy wrote:Romeo + Juliet
Virkelig? Har hørt at den skal være temmelig dårlig, jeg. :?

Men den har uansett et anstendig soundtrack; The Cardigans' "Lovefool" er ei nusselig lita popvise, og Radioheads "Exit Music (For A Film)" sender meg til gråtens bredder (wow, platt metafor, gitt :o), i tillegg til at det er den faste dusjsangen min. (Ufattelig kult å gaule "We hope that you choke" igjen og igjen og igjen. :P)
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
Lothair Mantelar
Kaptein-General
Kaptein-General
Posts: 1530
Joined: Thu Mar 30, 2006 19:27
Location: Østenfor Nord og Vestenfor Sør, og om natten gjemmer jeg meg bak din dør.

Post by Lothair Mantelar »

Terje wrote:
Men den har uansett et anstendig soundtrack; The Cardigans' "Lovefool" er ei nusselig lita popvise, og Radioheads "Exit Music (For A Film)" sender meg til gråtens bredder (wow, platt metafor, gitt :o), i tillegg til at det er den faste dusjsangen min. (Ufattelig kult å gaule "We hope that you choke" igjen og igjen og igjen. :P)
Har du tenkt over at dine eventuelle naboer er helt enig i ditt ovenfornevnte utsagn? :P :lol:
But neither the conductress nor the passengers were amazed by the most important thing of all, namely, that a cat was not merely getting on a streetcar, which wasn't so bad, but that he intended to pay his fare! - Mikhail Bulgakov
Terje
Den Gjenfødte Dragen
Den Gjenfødte Dragen
Posts: 4724
Joined: Tue May 03, 2005 0:22
Location: Trondheim/Eidsvåg
Contact:

Post by Terje »

Det er nettopp det som er så ufattelig kult. :P
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
Siri Sedai
Den Eldste
Den Eldste
Posts: 509
Joined: Sat May 27, 2006 15:08
Location: Vennesla

Post by Siri Sedai »

Terje wrote:
stefan_hoy wrote:Romeo + Juliet
Virkelig? Har hørt at den skal være temmelig dårlig, jeg. :?

. :P)
Kanskje han mener den gamle versjonen, den med Olivia Hussey, mener å huske den var bra, selv om det sikkert er 20 år siden jeg så den!
Det er kommet ørten versjoner senere, men har ikke sett noen av dem.
Terje
Den Gjenfødte Dragen
Den Gjenfødte Dragen
Posts: 4724
Joined: Tue May 03, 2005 0:22
Location: Trondheim/Eidsvåg
Contact:

Post by Terje »

Nja, den bruken av "+" i stedet for "and" tror jeg er ganske særegen for Leonardo Di Caprio/Claire Danes-versjonen... :/

Men jeg tar sikkert feil.
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
stefan_hoy
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 838
Joined: Fri Apr 21, 2006 2:24
Location: Tinn

Post by stefan_hoy »

Terje wrote:Nja, den bruken av "+" i stedet for "and" tror jeg er ganske særegen for Leonardo Di Caprio/Claire Danes-versjonen... :/

Men jeg tar sikkert feil.
Nei, du har helt rett. Og dra meg: denne har jeg blitt kritisert for.

Jeg falt uansett helt for dialogen, som går på versform gjennom hele filmen. I tillegg: settingen til ett nytt og moderne Verona, med moderne musikk, gav historien om Romeo og Julie en ny relevans, som gjorde at jeg kunne kjenne meg igjen i stykket på en ny måte -- uten at jeg satt igjen med følelsen av å bli snytt for historiens sublime tema.

Den gamle Romeo and Julie har jeg ikke sett.
..ellers kan De kalle meg Hoy.
pdragon
Hengiven
Hengiven
Posts: 142
Joined: Sat May 20, 2006 21:09
Location: Ålesund

Post by pdragon »

Tja alle Star Trek filmene er jo meget bra...På tide med en ny film derfra nå syns jeg.









JA jeg er nok Sci-Fi frelst også :lol:
Pain is just weakness leaving the body
Post Reply