Lothair Mantelar wrote:Terje wrote:(Hvis det er noe jeg hopper over som du gjerne vil ha kommentar til er det bare å si fra; alltid hyggelig å bryne argumentene sine mot oppvakte mennesker. )
(Og for all del: Vi krangler ikke, fordi "arguing on the net is like participating in the Special Olympics. Even if you win, you're still a retard." )
Hehe. Du kaller meg oppvakt og retard i samme post. Jeg må vel anse meg priviligert som har slike venner

Jeg kalte deg ikke retard; jeg sa at ettersom vi ikke krangler er ingen av oss retarded. Men hvis du så gjerne vil ha en liten krangel er ikke jeg fremmed for det, så lenge du tar på deg skylda for den.
Jeg ville plassert Hobb som litt bedre enn Jordan, og han ligger på ca samme plass som du har han i din liste. Jeg tror selvsagt også at Lynch kommer til å være like god som Gaiman, men det er vel bare meg...
Hobb like dårlig som Jordan?!?!?!
Nei, nå tuller du. Ting Farseer har som WoT mangler:
1. Plottprogresjon
2. Nok interessante karakterer til at de utgjør mer enn noen få promille av den samla karakterpopulasjonen.
3. Originale bad guys -- selv om jeg kan være med på at Royal ikke nødvendigvis er så
veldig original. Men likevel, ingen
onde karakterer i den betydninga at de tilber eller følger en slags antigud.
4. En fullstendig mangel på Nynaeve. (Jada Loki, jeg låner argumenter fra deg.

)
Jeg kunne sikkert fortsatt, men det er tre år siden jeg leste Farseer, og like lenge siden sist jeg leste hele WoT.
Hvis fantasybøker ikke innholder originale elementer så synes jeg ikke de er gode.
Hvis noe ikke inneholder originale elementer kalles det plagiat, eller i verste fall avskrift. Og det at flere av elementene i ei bok kan være uoriginale hver for seg, så kan de settes sammen på originale måter, og dermed blir boka original -- selv om den den trekker mye fra sjangerens troper.
For en kjedelig lek, Terje! Ingen vinnere, ingen tapere: hvem skal steines av mobben da?
Mobbens vilje er uransakelig.