Som et barn på nyttårsaften

For deg som har noe annet på hjertet

Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren

Azumiel
Asha’man
Asha’man

Post by Azumiel »

Lothair Mantelar wrote:
Azumiel wrote:Syns nyttårsaften er helt konge, har sånn tradisjon med noen andre folk at vi møtes osv. God mat og drikke, TV og Data, fyrverkeri og koslige folk.

Men jeg går nok ikke amok der hvor man kjøper fyrverkeri, har den meningen at slikt kan være veldig farlig. Derfor holder jeg meg til en pakke tanks hvert år.

Gleder meg ikke som en unge, men gleder meg i hvert fall!
Husker jeg ikke feil, og det er jeg sikker på at jeg ikke gjør, så er du mindre enn meg, Azumiel. Dvs at du er en unge jmf norsk lov, og hvis du ikke gleder deg som en, så er ikke adjektivet passende.

Du har heller ikke mulighet i henhold til norsk lov å kjøpe noe større enn Tanks o.l. og det er vel også en grunn til at du ikke går amok i fyrverkerisjappa (noe som ikke er smart uansett hvor gammel du er...)
Ok.
Men hvis jeg skal kjøpe noe større en tanks, så har jeg selvfølgelig noen med meg for å kjøpe :D
Kjetil
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Kjetil »

Også skal jeg på trolljakt den kvelden ^^
Jeg skjønte den ikke, men det hørtes ut som du skal på jakt etter ei bælstøgg kjerring, og... eh.. ja, du skjønner.
Akira
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Akira »

Oh, ja, nyttårsaften er heftig, sender nesten alltid opp raketter og drekker litt alkohol og har det jævlig fett, og i år skal det bli ekstra flott. 8)
pdragon wrote:Men min fasinasjon er nok ikke arvelig :? Har en sønn på snart 4 som ikke liker raketter å høye smell :cry:
Det gjør ingenting. Små barn er som regel redde for sånt. Det var jeg også da jeg var på din sønns alder, men det er noe man vokser fra seg. Kanke forvente at en fireåring er tøff nok til å ikke la seg skremme av høye smell og sånn. Det kommer med alderen, om noen år løper han sikkert rundt og sprenger kinaputter med den største glede. :wink:
"Destiny is not a matter of chance, it is a matter of choice. I choose my own destiny."
Shallis
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Shallis »

Jeg gleder meg skikkelig til nyttårsaften :D Siden jeg da praktisk talt nesten er en unge, så gleder jeg meg vel som en å :D

Masse fyrverkeri og koselige mennesker. Vi har en liten topp med utsikt over halve Oslo, hvor hele nabolaget samles, og der alltid koselig. Håper da i tillegg inderlig at jeg får være hjemme i år. Mamma og Pappa liker å dra meg med til de rare vennene sine, og en sønn eller datter som jeg da MÅ "leke" med :( Ikke alltid like gøy :P
"Det er en usynlig homse på ryggen til Terje!"
Moghedien
Sitter
Sitter

Post by Moghedien »

Akira wrote: Kanke forvente at en fireåring er tøff nok til å ikke la seg skremme av høye smell og sånn.
Da jeg var liten var det ikke smellene som skremte meg, jeg var livredd for å få en rakett i hodet. Men nyttårsaften likte jeg, for da fikk jeg være lenge oppe 8)
Jeg gleder meg til nyttårsaften i år også, men det er vel egentlig ikke fordi jeg får være lenge oppe.. Mer fordi det er koselig å feire ting^^
"Når vi ikke selv kan tenke, kan vi alltids sitere."
stefan_hoy
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by stefan_hoy »

I Tinn der hvor jeg kommer fra er det alltid den sistefødte i slekta som starter ballet med den første raketten. Jeg var heldig å fikk fyrt opp de tre første åra av livet, fordi det ikke kom noe søsken eller søskenbarn på tre år.

Stas :)
..ellers kan De kalle meg Hoy.
Thomdril
Asha’man
Asha’man

Post by Thomdril »

Hehe.. Har vel kommet over den rakettfyringsgreia, men det er artig å se på da..
Men nyttårsaften har vært en eneste stor fest siden jeg lærte meg å feste, så det kan bli fuktig i år også. Regner med alle gutta samles som vanlig, og ender på en skikkelig fyll!
Skal statistikken følges blir det vel en av gutta som havner på en jævlig trolljakt også :roll: . (Kjetils type trolljakt.. Den andre aner jeg ikke hva er fornoe.)
Who's that riding into the sun.
Who's the man with the itchy gun.
Who's the man who kills for fun!
Psy-cho Dad. Psycho Dad. Psycho Dad!
He sleeps with a gun, but he loves his son.
Killed his wife 'cause she weighed a ton... Psycho Dad!
Terje
Den Gjenfødte Dragen
Den Gjenfødte Dragen

Post by Terje »

Faile wrote:Også skal jeg på trolljakt den kvelden ^^ (Noen skjønner den, intern sak)
Lykke til! ^^

Nyttårsaften er ellers ikke noe jeg bryr meg særlig om. Hater raketter, for alvorlig talt, lys og høye smell? Ikke akkurat det jeg kaller underholdning. Dessuten skremmer de vannet av bikkja, og det er heller ikke så morsomt.

Men jeg håper dog at det skal bli litt morsommere i år, siden jeg har snakka med noen kompiser i Molde om muligheter for et lite get-together. Og det er jo alltid skøy.
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
Stine
Den Fortapte
Den Fortapte
Location: Second star to the right, then straight on 'till morning!

Post by Stine »

Terje wrote:Dessuten skremmer de vannet av bikkja, og det er heller ikke så morsomt.
huff ja, har tre katter og en hest som ikke synes det er spesielt gøy heller...
tja, jo, kanskje det.

sitter for den blå ajah.
Princess
Sitter
Sitter

Post by Princess »

Jeg synes det er tåpelig å måtte skyte opp en masse reketter for en masse av penger, når de bare forsvinner i løpet av noen sekunder, og pengene kunne hjulpet mange fattige.
I believe in the Golden Rule. The man with the gold...rules.

"Makt er den eneste lyst man ikke blir lei av." -Oscar Wilde
Wolfbrother
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Wolfbrother »

Princess wrote:Jeg synes det er tåpelig å måtte skyte opp en masse reketter for en masse av penger, når de bare forsvinner i løpet av noen sekunder, og pengene kunne hjulpet mange fattige.
Kjetil komenterte en lignende post, der han sa det var årets tåpligste post.
Er dette en andre plass da?

For min egen del gleder jeg meg, men det er ikke det helt store likevel.
For once you have tasted flight you will
walk the earth with your eyes turned skyward;
for there you have been,
and there you long to return.
Katten
Mørkefrende
Mørkefrende

Post by Katten »

Jeg gleder meg veldig mye til nyttårsaften. ^^ Noen venner av meg har snakket om å arrangere fest, men jeg vet ikke hvorvidt det blir noe av. x3

Har alltid likt rakettene veldig godt. :3 I år får jeg skutt opp noen selv også, håper jeg. x3 Skal i allefall ha tanks og sånt, da. ^^
Akira
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Akira »

Raketter er fett. Best å skyte opp de største. Gjerne rette dem mot folk du ikke liker. :lol: Men uansett, pleier alltid å skyte opp raketter og greier, og det er like morro hver gang.
"Destiny is not a matter of chance, it is a matter of choice. I choose my own destiny."
Eirin
Mørkefrende
Mørkefrende

Post by Eirin »

Princess wrote:Jeg synes det er tåpelig å måtte skyte opp en masse reketter for en masse av penger, når de bare forsvinner i løpet av noen sekunder, og pengene kunne hjulpet mange fattige.
Nemmen Princess da??
Er det ikke du som skryter av at du er så ond?
Og så kommer du å vil hjelpe fattige?

Jaja..

Uuuansett: Jeg gleder meg sykt til nyttårsaften. I fjor feirte jeg sammen med famylien, men i år tror jeg at jeg skal være med noen fra karaten og trene det nye året inn, slik som i Japan :)

Blir kult det, tror dere ikke?
"Guns don't kill people,
People kill people.
And homeworks do to!"
-Ingvild
Lothair Mantelar
Kaptein-General
Kaptein-General
Location: Østenfor Nord og Vestenfor Sør, og om natten gjemmer jeg meg bak din dør.

Post by Lothair Mantelar »

Ahem :roll:

Vet du hvem som lager rakettene, Princess? (og jeg antar at du gjør det; det er nemlig ingen stork som kommer flygende med dem)
Det er folk i fra noen av verdens fatigste nasjoner, og hadde du fått viljen din, ville disse menneskene ikke hatt noen penger i det hele tatt. Har du tenkt over det?
Wolfie wrote:Kjetil komenterte en lignende post, der han sa det var årets tåpligste post.
Er dette en andre plass da?
Det tviler jeg på. Posten du leser nå er enda dummere fordi den tar seg bryet med å argumentere mot idotien.
Hva kan jeg si? I got the holiday spirit :P
But neither the conductress nor the passengers were amazed by the most important thing of all, namely, that a cat was not merely getting on a streetcar, which wasn't so bad, but that he intended to pay his fare! - Mikhail Bulgakov
Post Reply