Sidemål
Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren
jeg mener at sidemål er en viktig del av vår kultur, og ser egentlig ikke på det som noe stort problem. da er det tvungne tredje språket på vidregående verre altså!! vi burde heller lære vårt egent språk, og om dialekter, og at dette tredje språket ikke er så viktig.
hva skal vi med det når vi kan engelsk?? om man har det obligatorisk overalt, hvorfor da tvinge på et språk til???
hva skal vi med det når vi kan engelsk?? om man har det obligatorisk overalt, hvorfor da tvinge på et språk til???
Loke: Odin, kvifor blir eg alltid med-offer for din svinaktig dårleg karma?
Odin: Min teori? Fordi du sparker svære, øksebærende sumerere i skrittet.
man må jo ikke ha tredje språket, man kan velge noe annet, d er jo tross alt valgfag!!! Nynorsk ruuler, hadde d som hovedmål på skolen, og sankker pure dialekt, men bokmål skjønner alle, og er raskere å skrive!!
"There's always another battle. I suppose that will be the case until the whole world turns Tinkers"
- Davram Bashere
- Davram Bashere
tananger ligger rett utafor stavanger.. (de eide vel ikke fantasi da)
hehe..så koselig! her i kongsberg legger alle av seg dialekta si etter få år.
dustete, men det er vel bare sånn det er
vest-telemark?? hehe, har egen gård i Bø..
dustete, men det er vel bare sånn det er
vest-telemark?? hehe, har egen gård i Bø..
hehe, verden er ikke stor nei, bor ca 1 times kjøring fra Bø!! retning vestlandet. hvordan har d seg at du har gård i Bø?? slekt eller noe da??
Å jeg som var så sikker på at Tananger var et nordlans ord!!! så feil kan man ta!!
Å jeg som var så sikker på at Tananger var et nordlans ord!!! så feil kan man ta!!
"There's always another battle. I suppose that will be the case until the whole world turns Tinkers"
- Davram Bashere
- Davram Bashere
hehe.. hva heter stedet da? har vært mye rundt på de kanter ser du.. slekt ja, er vel strengt tatt farfaren min sin gård, men jeg er førstemann i odelrekka, eller hva man nå enn sier.. =)
regner med at jeg får ansvaret når jeg er myndig eller no...
regner med at jeg får ansvaret når jeg er myndig eller no...