Arandal wrote:Mens jeg venter på "Drømmenes kniv" tenke jeg og lese "Søkeren" i sannhetens sverd serien, er den noe og begynne på?
Jeg skal ikke fortelle deg hva du burde gjøre, men hvis du leser litt om serien på internett, så oppdager du at den er ikke regnet som god, og de som er tilhengere av serien er i tillegg ganske psykotiske i sine evner i å overse ovenfornevnte temaer - eller så støtter de rett og slett Goodkinds synspunkter, noe som må sies å være enda verre. På Westeros.org, som er et forum for fans av ASoIaF, finner du opptil fem hundre-siders tråder hvor folk parodierer og plukker SoT fra hverandre. Den siste tråden er kalt "Pass the hatchet - I think I'm Goodkind!", noe som er ganske beskrivende for hva den generelle meningen om serien er.
I anledning at dette temaet dukket opp, kan jeg ta meg tiden til å avsløre min siste diabolske plan. Jeg fikk Sannhetens sverd i gave når jeg var ti år e.l. og syntes den var helt ok. Jeg leste heldigvis ikke videre i serien og boka har ligget og råtnet nederst i bokhylla i flere år - bortgjømt i tilfelle jeg fikk besøk.
Så fikk jeg en god ide: Hva om jeg ga bøkene til biblioteket i bytte mot noen paperbackbøker de ikke har fremme?
Jeg kom fram til at jeg ikke kunne snyte dem så grundig, derfor spadde jeg opp en stephen King bok + en Greg Keyes bok jeg aldri likte (begge bøkene var veldig dårlige) og trasket i vei til biblioteket. For å gjøre en kort historie enda kortere - bibliotekaren gikk med på det, da hun ikke har peiling på fantasy, og jeg er nå den lykkelige eier av Bakkers "The Darkness that Comes Before". I tillegg er jeg kvitt tre bøker jeg skjemtes over.
Jeg har kommet rundt 150 sider ut i tDtCB. Noen av dere husker kanskje at jeg har prøvd å lese boka før med veldigt dårlig hell. Jeg gikk visst så langt at jeg kalte den dårlig skrevet, dårlig oppbygd med vanskelig språk og i tillegg til dette var den uinteressant.
Disse lite gjennomtenkte frasene ser jeg meg nødt til å spise opp. tDtCB er strålende så langt. Den er spennede og godt skrevet. Noe av det beste med boken er at jeg virkelig
tenker når jeg leser ordene. Jeg føler at jeg lærer noe av Bakker og det liker jeg så godt at det nesten er skummelt. Hvis resten av boka er lik starten, tror jeg at Erikson har fått tøff konkurranse i kampen om å være den beste episke fantasyforfatteren.
Så feil går det altså an å ta.
But neither the conductress nor the passengers were amazed by the most important thing of all, namely, that a cat was not merely getting on a streetcar, which wasn't so bad, but that he intended to pay his fare! - Mikhail Bulgakov