Hva leser du for tiden?
Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren, Loki
-
Terje
- Den Gjenfødte Dragen

Hvordan går det å lese de "germanske" innslagene?Falya wrote:Leser "Baudolino" av Umberto Eco akkurat nå.
Kort fortalt handler den om, Konstantinopel i år 1204 og invasjonen av ridderne av de fjerde korstog.
Boka er på engelsk og er utrolig god
Prøvd "Gobi"-pentalogien til Tor Åge Bringsværd? Tror det er bok to eller tre i den serien som er en slags liten Djengis-biografi. Anbefales på det varmeste, som alt annet av Gur Bringsværd.Yawron wrote:Har just lest ferdig "Wolf of the Plains" av Conn Iggulden. Dette er første bok i den nye "the Conqueror" serien hans. Historien om Genghis Khan.
Den er i samme stil som "Emperor" serien var. Jeg likte den og liker denne.
Selv har jeg lest Jane Austens "Fornuft og følelse" i helga, og er helt solgt. Utsøkt dialog, strålende miljøskildringer, en satirisk og subtil humor, og skikkelig stillferdig samfunnskritikk. Dessuten er det godt å for en gangs skyld lese ei bok der verdens eksistens er trua. Gleder meg til å se filmen senere i uka.
Ellers lurer jeg på om jeg skal lese American Gods igjen etterpå, eller om jeg skal finne på noe annet. Har jo så mange bøker liggende (stående, egentlig) at...
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
- Verg., Aen., 3.315.
-
Sauegjeteren
- Sauegjeter

-
Terje
- Den Gjenfødte Dragen

Tror jeg ga meg etter et par sider av "Odysseen" sist jeg prøvde meg på den, jeg også. Men det var bare fordi jeg ikke fant ut hva slags rytmesystem den var skrevet i, noe som gjorde lesinga frustrerende som bare helvete. Siden den gang har jeg heldigvis fått innblikk i daktyliske heksameteres vidunderlige verden.
Av og til (les: hele tida) er det fint å ha ei søster som studerer litteratutvitenskap.
Av og til (les: hele tida) er det fint å ha ei søster som studerer litteratutvitenskap.
- Verg., Aen., 3.315.
- Verg., Aen., 3.315.
-
Terje
- Den Gjenfødte Dragen

Da får du sørge for å lese Richard Dawkins' "The God Delusion" etterpå, for den boka skal visstnok gjøre folk til ateister.Moghedien wrote:Har nettopp begynt å lese Historien om Pi av Yann Martel. En bok som visstnok skal få meg til å tro på Gud. Jeg har enda ikke meldt meg inn i Ten-sing, men dødsens imponert, det er jeg.
Men skal vi se; lese, lese, lese...
Har gått og lett etter Kurt Vonneguts "Slaughterhouse-5" den siste uka, uten å finne den, så jeg slo meg til ro med hans "Timequake" i stedet for. Mens jeg venter, liksom. Det virker som at boka har et herlig premiss, også: I 2001 ble tida skrudd ti år tilbake, altså til 1991, og alle måtte leve disse ti åra igjen, uten fri vilje. De måtte begå de samme feilene, si de samme ordene, og så videre. Hadde egentlig tenkt til å få unnagjort en god del av denne forholdsvis korte boka i kveld, men Lotta lenka til en morsom artikkel, så...
- Verg., Aen., 3.315.
- Verg., Aen., 3.315.
-
Sauegjeteren
- Sauegjeter