Hva leser du for tiden?
Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren, Loki
-
Sauegjeteren
- Sauegjeter

-
Terje
- Den Gjenfødte Dragen

Jeg sier ikke at det ikke er spennende, men jeg har helelr ikke sagt at det er spennende. Vanskelig å forstå? (Ja, jeg har litt problemer med det selv, også.
)
Sagt på en annen måte: Jeg har bare lest de første 21 sidene, og så langt er det bare "interessant", og jeg er litt usikker på om det blir spennende i det hele tatt. Dette er tross alt en slags Vonnegut-biografi, om enn med mange fiksjonsinnslag, så...
Sagt på en annen måte: Jeg har bare lest de første 21 sidene, og så langt er det bare "interessant", og jeg er litt usikker på om det blir spennende i det hele tatt. Dette er tross alt en slags Vonnegut-biografi, om enn med mange fiksjonsinnslag, så...
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
- Verg., Aen., 3.315.
-
Lothair Mantelar
- Kaptein-General

- Location: Østenfor Nord og Vestenfor Sør, og om natten gjemmer jeg meg bak din dør.
Til trådens tema kan jeg opplyse dere om at jeg leser "River of Gods" - Ian MacDonald. Boka som visst nok skal være "den beste sci-fi boka i det 21. århundre (i følge noen på blogospheren i hvert fall). Den er ganske tykk og vanskelig å komme inn i (masse indiske uttrykk og slang), men jeg skal prøve litt hardere framover nå. Noe annet... sci-fi aktig har opptatt interessen min i det siste 
But neither the conductress nor the passengers were amazed by the most important thing of all, namely, that a cat was not merely getting on a streetcar, which wasn't so bad, but that he intended to pay his fare! - Mikhail Bulgakov
-
Terje
- Den Gjenfødte Dragen

Den tror jeg at jeg har kikka på et par ganger. Skriv anmeldelse når du er ferdig, da.Lothair Mantelar wrote:Til trådens tema kan jeg opplyse dere om at jeg leser "River of Gods" - Ian MacDonald.
Hvis dette er det jeg tror det er: WeeeeLothair Mantelar wrote:Noe annet... sci-fi aktig har opptatt interessen min i det siste
- Verg., Aen., 3.315.
- Verg., Aen., 3.315.
-
Lothair Mantelar
- Kaptein-General

- Location: Østenfor Nord og Vestenfor Sør, og om natten gjemmer jeg meg bak din dør.
Terje wrote:Den tror jeg at jeg har kikka på et par ganger. Skriv anmeldelse når du er ferdig, da.Lothair Mantelar wrote:Til trådens tema kan jeg opplyse dere om at jeg leser "River of Gods" - Ian MacDonald.Hvis dette er det jeg tror det er: WeeeeLothair Mantelar wrote:Noe annet... sci-fi aktig har opptatt interessen min i det siste
Ja, jeg har nok tenkt å skrive en anmeldelse av boka. Den har tatt seg opp, og jeg er ganske sikker på at den blir nokså bra. Som sagt noget vanskelig i starten (det finnes et tredje mennesklig kjønn "nutes", og de omtaler seg selv som "it", men skriver ikke "t", men "yt". Eks: "yt ate a cookie".)
Og ja, det er Buffy som har fanget interessen min. Heldigvis er det nok et par dager inntil neste sesong faller meg i hende
But neither the conductress nor the passengers were amazed by the most important thing of all, namely, that a cat was not merely getting on a streetcar, which wasn't so bad, but that he intended to pay his fare! - Mikhail Bulgakov
-
Terje
- Den Gjenfødte Dragen

Var innom bliblioteket tidligere i uka, og lånte "Sagaen om den siste nattkriger" av Olaf Havnes. Leste de første hundre sidene av bok en i går morrest, og er vel sånn passelig interessert. Morsomt konsept og verden, om enn litt stereotype. Ikke helt overbegeistra for prosaen hans så langt, men...
ENDRA: "Timequake" var forresten en av de beste bøkene jeg har lest på ei stund; ei herlig blandig av sci-fi, novellesamling og selvbiografi, skrevet av en humoristisk Kurt Vonnegut. Jakten på "Slaughterhouse 5" skal gjenopptas med fornya styrke!
ENDRA: "Timequake" var forresten en av de beste bøkene jeg har lest på ei stund; ei herlig blandig av sci-fi, novellesamling og selvbiografi, skrevet av en humoristisk Kurt Vonnegut. Jakten på "Slaughterhouse 5" skal gjenopptas med fornya styrke!
- Verg., Aen., 3.315.
- Verg., Aen., 3.315.
-
Lothair Mantelar
- Kaptein-General

En anmeldelse av "Temeraire" av Naomi Novik er på et eller annet vis poppet opp på bloggen min http://natsecorma.net/theredundantblog/. Forvent en norsk versjon en eller annen gang i løpet av de neste to dagene.
-
Moiraine Sedai
- Den Fortapte

-
Moiraine Sedai
- Den Fortapte

Det er bare begynnelsen som er tung. Når du har lest en stund kommer du inn i det, og den er egentlig veldig interessant! Første gang jeg prøvde var jeg 11 år eller noe sånt, og de første kapitlene falt ikke helt i smak. Andre gang var jeg fast bestemt på å komme gjennom hele boka, og jeg satt igjen med et godt inntrykk.
Don't have sex. You'll get pregnant and die!
-
Moiraine Sedai
- Den Fortapte