Hva bør man lese?
Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren, Loki
-
Sauegjeteren
- Sauegjeter

Slikt sårer en som er glad i nynorsk. Men joda, nynorsk er det, men om du foretrekker dansk så?davram bashere wrote:Lene Kaaberbøls er vel på nynorsk, noe jeg aldri helt har taklet (sorry Loki.)
(Seriøst, prøv det og se hva du får ut av det. Jeg mener å huske at det er ganske forståelig og god flyt i det.)
Og jeg har ikke sett mer enn tittelen på Isfuglen.
Moiraine vet svært mye, sauegjeter.
-
davram bashere
- Sitter

- Location: Tellus, tredje planet fra sola. Ja, den forrurensa søppeldynga. Du vet hvor det er? Flott!
Beklager til alle målfolk der ute, det var ikke ment sårende. Jeg har bare aldri klart nynorsk (kom forsåvidt til side 612 i Ringdrotten før jeg sluttet men, men.)
For å være helt ærlig foretrekker jeg dansk (har en god del danske aner.)
Men nok en gang; Beklager til alle målfolk og alle som ellers følte seg såret eller støtt på noe vis av min kommentar. (Edit: 13-feb 07 0848)
For å være helt ærlig foretrekker jeg dansk (har en god del danske aner.)
Men nok en gang; Beklager til alle målfolk og alle som ellers følte seg såret eller støtt på noe vis av min kommentar. (Edit: 13-feb 07 0848)
Last edited by davram bashere on Tue Feb 13, 2007 8:48, edited 2 times in total.
Mia ayende, Moderator! Caballein misain ye! Inde muaghde Moderator misain ye! Mia ayende!
-
Wolfbrother
- Den Fortapte

Jeg går litt av tråden nå, men vi som har bokmål som hovedmål lærer ikke nok nynorsk. Jeg kan ikke nynorsk, men jeg skulle gjerne ha lært det (Loki har overbevist meg etter at jeg leste en av de trådene på "Småprat").
Men når vi da blir presset på nynorsk stiler uten å kunne noen ting får man nesten et hat-forhold til det. Tror nesten hele Bodø hater nynorsk (mer enn dere andre).
Men jeg har hørt mye bra om den serien, og kunne nesten tenke meg å lese den.
Men når vi da blir presset på nynorsk stiler uten å kunne noen ting får man nesten et hat-forhold til det. Tror nesten hele Bodø hater nynorsk (mer enn dere andre).
Men jeg har hørt mye bra om den serien, og kunne nesten tenke meg å lese den.
For once you have tasted flight you will
walk the earth with your eyes turned skyward;
for there you have been,
and there you long to return.
walk the earth with your eyes turned skyward;
for there you have been,
and there you long to return.
-
davram bashere
- Sitter

- Location: Tellus, tredje planet fra sola. Ja, den forrurensa søppeldynga. Du vet hvor det er? Flott!
Enig med Kjetil, men NN er ikke bare negativt, de bruker jo bare 2/3 så lang tid som oss bokmålsfolk på å skrive jegKjetil wrote:Fordi grunnen til at han ikke kan stave, er sikkert fordi lærerene bruker tida på å lære bort et tullespråk, istedet for å fokusere på ett.
Jeg har faktisk 5 i snitt!!!Faile wrote:Eller bare fordi han ikke følger med i timen.
Mia ayende, Moderator! Caballein misain ye! Inde muaghde Moderator misain ye! Mia ayende!
Jeg vet ikke, men jeg tror jeg taler for majoriteten når jeg sier at både denne tråden og emner som Nynorsk, Rettskrivning og Karakterskryt har blitt dekket nok ganger i respektive tråder. (Hey, NRK
) Ellers velkommen til forumet db, hadde vi ikke en med dette navnet før?
Kneel and swear to the Ta'veren, or you will be knelt.
-
davram bashere
- Sitter

Kan nevne at den liknande, eldre tråden som har vorte nemnt er denne:
Hvilke fantasy bøker anbefaler dere meg å lese?
incanus wrote:Kan nevne at den liknande, eldre tråden som har vorte nemnt er denne:
Men bra tråd det der ja. ;D
-
Siri Sedai
- Den Eldste

-
Terje
- Den Gjenfødte Dragen

Enig, men en siste kommentar:Simen wrote:Jeg vet ikke, men jeg tror jeg taler for majoriteten når jeg sier at både denne tråden og emner som Nynorsk, Rettskrivning og Karakterskryt har blitt dekket nok ganger i respektive tråder.
Jeg vet ikke hvordan det var med skolene dere gikk på, men jeg begynte ikke å lære om nynorsk før i 8. eller 9. Og kan du ikke lese og skrive når du går i 8. eller 9. -- ja da har du egentlig mistet all rett til å uttale deg om noe som helst, as far as I'm concerned.davram bashere wrote:Enig med Kjetil, men NN er ikke bare negativt, de bruker jo bare 2/3 så lang tid som oss bokmålsfolk på å skrive jegKjetil wrote:Fordi grunnen til at han ikke kan stave, er sikkert fordi lærerene bruker tida på å lære bort et tullespråk, istedet for å fokusere på ett.
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
- Verg., Aen., 3.315.