Kjetil wrote:Utenom min egen, som jeg er veldig glad i, liker jeg godt vestlandsdialektene. Spesielt dialektene rundt Haugesund.
Takk, takk. De' e' 'kje kvar dag någen skrøyte' øve dialekten min
Ksn ikkje seia eg har nokon særleg favoritt-dialekt - men det eg likar minst, er folk som prøver å maskera dialekten sin med å snakka standardisert riksmål. (Dette verkar til å vera ganske vanleg i Stavanger-området, av ein eller annan grunn...)
Shallis wrote:Jeg syns bergens-dialekt er skikkelig nydelig Vet ikke helt hvorfor men anyway.
Også syns jeg Nord-Landsdialekt er skikkelig tøft
Yay for bergensk! Mesteparten av familien min på morsiden er derfra, og jeg er litt sur på mamma for at hun ikke oppdro meg i Bergen. Da hadde jeg også snakket så fint
Hver sin smak, hoy, hver sin smak. Jeg synes Bergensdialekten er kjempefin, jeg, men det kan ikke være de 70år gamle "fine" byfruene, den versjonen av dialekten er rett og slett forferdelig å høre på. Men hvis du hører mer folkelig bergenserdialek er den fin.
Etter å ha bodd i Østfold hele livet har jeg endt opp med å elske alle dialekter, utenom østfolding. Ingenting er så grusomt som skikkelig brei østfolding.
"Når vi ikke selv kan tenke, kan vi alltids sitere."
Moghedien wrote:Etter å ha bodd i Østfold hele livet har jeg endt opp med å elske alle dialekter, utenom østfolding. Ingenting er så grusomt som skikkelig brei østfolding.
det sier jeg meg helt enig i! stadig flere i vestfold tar til seg den grusomme L´en også. *grøsse*
Setesdøl dialekt er ei artig dialekt, trur ein må leite lenge for å finne dialekter med fleire spesialord enn dei har.
Er sjølv vest-tele(marking) og snakkar kav dialekt.
"There's always another battle. I suppose that will be the case until the whole world turns Tinkers"
- Davram Bashere