Blei hekta på det da det gikk på TV, og da jeg tilfeldigvis så boka her i forrige uke, kunne jeg ikke la være å ta den med meg hjem^^
Signert var den og.
Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren, Loki

Hvilken bokhandel er dette, og hva heter de to andre? Greit å vite. Har tenkt meg en tur til Trondheim i løpet av året.Terje wrote:Guy Gavriel Kay - A Song For Arbonne. Har hørt litt skryt av denne fyren rundt omkring, så da jeg fant denne boka (som ser ut til å være en enkeltstående sak; yay for sånne) for 49 kroner på Trondheims tredje beste fantasybokhandel...

Aha, så Avalon har fortsatt en avdeling i Trondheim? Godt å høre. Det var trist da de la ned i Oslo.Terje wrote:De to beste er naturligvis Avalon og Outland (ikke nødvendigvis i den rekkefølga),
Takk for tips. Skal prøve å holde meg unna butikker som ligner Arkham Asylum.Terje wrote:mens Øksendal Libris i Dronningens Gate er tredje best. IMHO, selvfølgelig. Norli på Nordre og kanskje også Ark i Kongens tror jeg ligger et lite hakk bak, hva utvalg angår. Jeg har også hørt gode ting om Tapir på Gløshaugen, men dit opp våger jeg meg aldri. Realfagsland er skummelt; det ser ut som Gotham. Brrr.

... Og hvor mange av disse bøkene tror du at du kommer til å lese?Terje wrote:Siste ukes fangst:
Ursula Le Guin - The Dispossessed. Le Guin er vel mest kjent for Earthsea-bøkene sine, men hun er også en velrenommert sci-fi-forfatter (og anarkistisk teoretiker, hvis jeg har forstått ting riktig). Dene boka vant visstnok både en Hugo og en Nebula i sin tid.
Guy Gavriel Kay - A Song For Arbonne. Har hørt litt skryt av denne fyren rundt omkring, så da jeg fant denne boka (som ser ut til å være en enkeltstående sak; yay for sånne) for 49 kroner på Trondheims tredje beste fantasybokhandel... hvordan kan man motstå noe sånt?
William Gibson - Neuromancer. Jeg kom til å tenke på denne da jeg gikk og lette etter "Do Androids Dream Of Electric Sheep". En klassiker, begreper som "cyberspace" og "virtual reality" kommer visstnok herfra.
Kurt Vonnegut - Timequake. Denne ble også funnet mens jeg lette etter noe annet. Har sett etter "Slaughterhouse 5" i noen uker nå, men har så langt bare funnet denne. Virker morsom; en biografi med sterke innslag av fiksjon.
Neil Gaiman - Anansi Boys. Måtte nesten ha den når jeg fant den fine blå layout-utgaven.
Mike Ashley (red.) - The Mammoth Book of Comic Fantasy. Samling av humoristiske fantasynoveller. Den eneste forfatteren i antologien jeg har hørt om før, er Neil Gaiman, men dersom jeg skal dømme ut fra titlene på novellene, ser det ut til at resten av boka også kan være lesverdig.
Terry Pratchett - Magiens farge. Fant denne i paperback, og kjøpte den til søstra mi for å hjelpe på hennes dannelse. Ei temmelig morsom bok.
JRR: Tolkien - Hobbiten. Nok en gave som skal gis bort for å støtte opp under andres dannelse. Denne skal gis bort til prestens 12 år gamle datter når jeg kommer tilbake på jobb i sommer. Må sørge for at fantasyinteressen hennes ikke stopper opp ved "Harry Potter".
To viktige spørsmål: Hvor ligger disse butikkene og har de tradeback-utgaver av Prince of Nothing?De to beste er naturligvis Avalon og Outland (ikke nødvendigvis i den rekkefølga), mens Øksendal Libris i Dronningens Gate er tredje best. IMHO, selvfølgelig. Norli på Nordre og kanskje også Ark i Kongens tror jeg ligger et lite hakk bak, hva utvalg angår. Jeg har også hørt gode ting om Tapir på Gløshaugen, men dit opp våger jeg meg aldri. Realfagsland er skummelt; det ser ut som Gotham. Brrr.
Så ikke så altfor gæli ut neiTerje wrote:(...) mens Øksendal Libris i Dronningens Gate er tredje best.

I løpet av det neste halvårett? Kanskje tre-fire av dem. (Jeg er allerede halvferdig med "Timequake", for eksempel.) Men jeg er fortsatt ung (selv om jeg føler meg som en olding av og til), og skal nok klare å karre meg gjennom dem alle, i løpet av livet.... Og hvor mange av disse bøkene tror du at du kommer til å lese?
Skal vi se:To viktige spørsmål: Hvor ligger disse butikkene og har de tradeback-utgaver av Prince of Nothing?

To av dem er gitt bort, og to av dem er allerede lest, faktisk. Selv om det er nesten så jeg har problemer med å tro det selv.... Og hvor mange av disse bøkene tror du at du kommer til å lese?