Bokhandelrunde!

Diskuter andre bøker dere leser

Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren, Loki

davram bashere
Sitter
Sitter
Location: Tellus, tredje planet fra sola. Ja, den forrurensa søppeldynga. Du vet hvor det er? Flott!

Post by davram bashere »

Jeg syes at det er greit å lese ebooks. Hvis du ikke liker å lese dem på skjermen kan du alltids printe dem ut og lese dem da.
Mia ayende, Moderator! Caballein misain ye! Inde muaghde Moderator misain ye! Mia ayende!
Lothair Mantelar
Kaptein-General
Kaptein-General
Location: Østenfor Nord og Vestenfor Sør, og om natten gjemmer jeg meg bak din dør.

Post by Lothair Mantelar »

Nei, det synes jeg personlig er like så galt som eBooks. Du får ikke det samme oppsettet hvis du printer dem ut selv eller leser dem på dataen. Ei heller lukten eller følelsen av "bok".
But neither the conductress nor the passengers were amazed by the most important thing of all, namely, that a cat was not merely getting on a streetcar, which wasn't so bad, but that he intended to pay his fare! - Mikhail Bulgakov
Kjetil
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Kjetil »

Jeg synes noen av dere burde skaffe dere noe annet å gjøre i tillegg til å lese bøker.
davram bashere
Sitter
Sitter
Location: Tellus, tredje planet fra sola. Ja, den forrurensa søppeldynga. Du vet hvor det er? Flott!

Post by davram bashere »

Hvorfor det???

Er ikke lesing den eneste sanne fritidsaktiviteten?
Mia ayende, Moderator! Caballein misain ye! Inde muaghde Moderator misain ye! Mia ayende!
Siri Sedai
Den Eldste
Den Eldste

Post by Siri Sedai »

Har vært inne på tanken når jeg ser de massive boklistene deres. Kjetil har et poeng.

Lese bøker skal gjøre livet rikere....ikke erstatte det! (....ny sigg....?)

Hva er vel bedre enn å rigge seg til i lesekroken....etter skituren!
Loki
Nae’blis
Nae’blis

Post by Loki »

Siri Sedai wrote:Hva er vel bedre enn å rigge seg til i lesekroken....etter skituren!
Å droppe skituren?
Obdormio wrote:Eg må stå opp og gå på skulen i morgon.
Det veit eg slett ikkje om eg er mentalt førebudd på.
WoTle wrote:Meir av dette og mindre av Lan som pissar medan Alanna ser på, takk!
Asphyxiate wrote: #justice4Glûg!!
Lothair Mantelar
Kaptein-General
Kaptein-General
Location: Østenfor Nord og Vestenfor Sør, og om natten gjemmer jeg meg bak din dør.

Post by Lothair Mantelar »

For en god ide, Kjetil :P Og jeg som trodde at det ikke fantes noe annet å gjøre enn å lese bøker. Jeg har til og med sluttet å gå på skolen, trene, treffe venner et cetera. Snart gidder jeg vel ikke å snakke mer heller :lol:

Fra spøk til alvor - man burde ikke bare lese bøker, men når man har en hobby så har man en hobby. Hobbyen er ikke dermed ditt liv.
But neither the conductress nor the passengers were amazed by the most important thing of all, namely, that a cat was not merely getting on a streetcar, which wasn't so bad, but that he intended to pay his fare! - Mikhail Bulgakov
Terje
Den Gjenfødte Dragen
Den Gjenfødte Dragen

Post by Terje »

Jeg regner med at du samtidig fikk sniklest smakekapittelet fra "Red Seas under Red Skies", Terje?
Nei. Jeg prøvde det der med AFfC for noen år siden, og det funka ikke spesielt bra. Gidder ikke lese fragmenter av et hele flere måneder før jeg får lest resten, liksom. Jeg har kanskje ikke noe liv -- ifølge noen -- men det får da være måte på hva jeg skal bruke tid på.

Ellers har jo mammutsalget begynt, så i dag har jeg brukt å mye penger at jeg må leve på nudler de neste to ukene. Men det gjør jeg jo hele tida, så det blir ingen stor forandring. Dagens fangst:

Tolkien - Ringenes Herre. Den illustrerte praktutgaven. Begynte å bli litt lei av den slittebokklubbutgaven min.

Swift - Gulliver's Travels. Fin utgave med fem akademiske essays med forskjellige lesninger av GT, bl.a. en feministisk-kritisk, en historisk-kontekstuell, og en psykoanalytisk.

Laxness - Brekkukotkrønike. Islands nasjonalforfatter, ei bok om islendinger rundt 1900.

Steinbeck - Vredens Druer. To ord: Tom Joad.

Tolkien - Hobbiten (hb). Gave. Get 'em while they're young, osv. ;)

Watt - The Rise of the Novel. Litteraturhistorisk/-teoretisk klassiker, med analyser av alle de store, engelske 1700-tallsromanene.

To tilfeldige typer - Vår vanvittige verdenshistorie. Historieverk for barn om alle grusomhetene mennesker har begått opp gjennom historien.

Lind - Norrøn mytologi fra A til Å. Tror dette er den andre eller tredje boka av denne typen jeg har kjøpt. Men kjekt å ha. :P

Jeg har naturligvis ingen planer om å lese noen av disse bøkene i den nært forestående framtid, men igjen: Kjekt å ha.
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
davram bashere
Sitter
Sitter

Post by davram bashere »

Var også på mammutsalg i går og plukket opp noen fine:

Hevnerens håndbok

Ung vår (bare 99,- :D)

Jonathan Strange & herr Norrell

Den Mørke Materien (alle tre av Pullman i et eneste pocket til kun 79,-)

Endelig har jeg noe å gjøre i vinterferien
Terje
Den Gjenfødte Dragen
Den Gjenfødte Dragen

Post by Terje »

Oooh, pen fangst. :o

Strang&Norrell var en av de beste bøkene jeg leste i fjor, og Den mørke materien er jo en av de beste barne-/ungdomsfantasyseriene som er skrevet.
- Verg., Aen., 3.315.
davram bashere
Sitter
Sitter

Post by davram bashere »

Ja, jeg gleder meg voldsomt til å lese alle sammen. Mammutsalget er noe av det mest geniale jeg vet om. Alle de bøkene til 356,-
davram bashere
Sitter
Sitter

Post by davram bashere »

O Gudene være lovet!!!

Ruslet gjennom byen i dag og hva fikk jeg se? The Path of Daggers (Tor pocket) til bare en 50-lapp! En ussel 50-lapp for dette litterære mesterverk!! Og den var ikke engang brukt!!!

Jeg har blitt omvendt nå. Det finnes en gud (eller flere(?)) og den (de) ELSKER meg!!
Terje
Den Gjenfødte Dragen
Den Gjenfødte Dragen

Post by Terje »

Er TPoD i engelsk paperback til 50 kroner noe å skrtye av? Jaja, for å regne litt på paraden din, så fikk jeg tak i Dolkenes Vei i norsk (duh) hardcoverutgave i fjor, til 70 kroner. Hvilket vel er et litt bedre kjøp. Men hei, fint for deg likevel. :)
- Verg., Aen., 3.315.
Akira
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Akira »

Kjøpte meg The Satanic Bible av Anton Szandor Lavey i går. :twisted: Interessant bok faktisk.
"Destiny is not a matter of chance, it is a matter of choice. I choose my own destiny."
Sauegjeteren
Sauegjeter
Sauegjeter

Post by Sauegjeteren »

Er det lover angående Satan, eller handling rundt noe?
Moiraine vet svært mye, sauegjeter.
Post Reply