Tv-serier

For deg som har noe annet på hjertet

Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren

Locked
davram bashere
Sitter
Sitter
Location: Tellus, tredje planet fra sola. Ja, den forrurensa søppeldynga. Du vet hvor det er? Flott!

Post by davram bashere »

Har nå lastet ned veoh player og de tre første episodene. Robin Hood virker som en grei serie, litt tam til tider og til dels, i mine øyne, dårlig kameraføring trekker ned.

I natt skal jeg laste ned flere episoder og se ferdig serien.
Mia ayende, Moderator! Caballein misain ye! Inde muaghde Moderator misain ye! Mia ayende!
Wolfbrother
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Wolfbrother »

For å si det slik, når jeg begynte på Veronica Mars etter endel Robin Hood episoder måtte sisnevnte vente til jeg ikke klarte å finne episode 15 til Veronica.

I Robin Hood er det vel Guy of Gisborne, og Robin Selv som holder meg mest fast. Jeg liker dem, og de gjør ikke en hest-gal jobb. Jeg ville ikke kalt serien tam.
For once you have tasted flight you will
walk the earth with your eyes turned skyward;
for there you have been,
and there you long to return.
Ceres
Amyrlin
Amyrlin

Post by Ceres »

Har også sett RH nå, og syntes egentlig det var greit at det ikke var mer enn tretten episoder. Synes slettes ikke at serien er særlig god. Til tider får jeg nærmest zena-fornemmelser. Men en skuespiller lyser gjennom - Richard Armistad (som Guy of Gisborne). Han er rett og slett herlig mørk, herlig dyster og skjønn over all forventning. Det er bare så synd at han liksom skal være ond tvers igjennom, for han gir hele tiden inntrykk av å være på grensa til god. Han er den eneste interessante karakteren. Alle de andre er helt flate.

Jeg synes forsåvidt at første episode går for fort frem. De bare skyver RH ut i skogen uten egentlig å gi ham noen sjanse til å leve i fred. Jeg synes filmen er bedre på dette punktet, gjør overgangen mer konkret.

Manuskriptet og kameraføringen har blitt kritisert tidligere her, og jeg slutter meg til. Men på samme tid vil jeg skryte litt av fargevalg, musikk, introen og andre kunstferdigheter. Og så vil jeg påpeke at det antakeligvis ikke var særlig mange negre i England på den tida. Men jaja...

Jeg gir serien en karakter på 5,5/10.
Urban tilværelse
Loki
Nae’blis
Nae’blis

Post by Loki »

Ceres wrote:synes filmen er bedre på dette punktet, gjør overgangen mer konkret.
Er rimeleg mange RH-filmar, kva for ein siktar du til?
Obdormio wrote:Eg må stå opp og gå på skulen i morgon.
Det veit eg slett ikkje om eg er mentalt førebudd på.
WoTle wrote:Meir av dette og mindre av Lan som pissar medan Alanna ser på, takk!
Asphyxiate wrote: #justice4Glûg!!
Lothair Mantelar
Kaptein-General
Kaptein-General
Location: Østenfor Nord og Vestenfor Sør, og om natten gjemmer jeg meg bak din dør.

Post by Lothair Mantelar »

Ceres wrote:
Manuskriptet og kameraføringen har blitt kritisert tidligere her, og jeg slutter meg til. Men på samme tid vil jeg skryte litt av fargevalg, musikk, introen og andre kunstferdigheter. Og så vil jeg påpeke at det antakeligvis ikke var særlig mange negre i England på den tida. Men jaja...

Jeg gir serien en karakter på 5,5/10.
Jeg er vel for så vidt enig med deg i det meste, bortsett fra den strenge karakteren og kritikken av kameraføringen. Den var helt o.k. spør du meg. Hvis man skal sammenligne RH med andre TV-serier som er blitt vist på TV så synes jeg ikke dette er en middelmådig serie. Det finnes tonnevis med serier som man ikke liker eller som rett og slett er fryktelig dårlige, men RH klarer seg godt i sammenligning med dem.
But neither the conductress nor the passengers were amazed by the most important thing of all, namely, that a cat was not merely getting on a streetcar, which wasn't so bad, but that he intended to pay his fare! - Mikhail Bulgakov
Wolfbrother
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Wolfbrother »

5,5/10 er vel som å si at serien ikke egentlig er verdt å se eller ganske dårlig? Lotta sier på bloggen sin at serien passer fint for de som ikke har noe bedre å gjøre, og det er jeg enig i, men når Ceres deler ut slike karakterer lurer jeg på hva hun ville sagt om serier som Home and Away.

For min del finner jeg serien så langt, mye mer underholdende enn eksempel det siste av CSI og andre store serier. At en serie er underholdende er vel det som er viktigst iallefall for meg.

Uansett en helt grei serie, men tror ikke jeg skal gi noen karakter før jeg faktisk har en god del å sammenligne med. Driver på med Buffy første sesong nå :D
For once you have tasted flight you will
walk the earth with your eyes turned skyward;
for there you have been,
and there you long to return.
stefan_hoy
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by stefan_hoy »

5,5 er over gjennomsnittelig bra. Det er svært simpel matematikk. Home and Away kunne fått en 2 av 10 eller noe (jeg vet ikke Ceres' bedømmelse av denne Australske neverending story).

Har du først delt opp i 10 forskjellige karakterer, får man se å bruke den, ikke forstå en 5,5 som en bunnkarakter!
..ellers kan De kalle meg Hoy.
Ceres
Amyrlin
Amyrlin

Post by Ceres »

Jeg står på mitt på dette punktet. En serie kommer ikke høyere opp på skalaen med såpass kjedelig manuskript og storyline. Og som dere fremholder så finnes det mye som kommer under denne karakteren, blant annet home&away. Jeg har jo tross alt sett hele serien, så den var jo grei nok, men det betyr ikke at den var bra. Man kan helt klart sammenlikne den med Kurt Nilsens plater. De har kvaliteter, men de er så alt for langt unna skikkelig bra at de ender opp på å få treere på terningene. (Og noen firere).
Urban tilværelse
Terje
Den Gjenfødte Dragen
Den Gjenfødte Dragen

Post by Terje »

Wolfbrother wrote:Driver på med Buffy første sesong nå :D
Good man! Velkommen i Folden! :D
Seriøst, verdens beste TV-serie. Noensinne.

Ellers har jeg snart lasta ned hele B5, så etter påske går jeg ut fra at jeg blir ganske så fraværende. (Det vil si, dersom det er mulig å være mer fraværende enn det jeg er nå for tida...)

Og så ligger jeg tre-fire episoder bak NRK på BSG, Carnivale og House, fordi DnD-gruppa mi stort sett bare har tid til å spille på onsdager... :|
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
Arandal
Hengiven
Hengiven

Post by Arandal »

Terje wrote:Good man! Velkommen i Folden! :D
Seriøst, verdens beste TV-serie. Noensinne.
Verdens beste serie? Nuvel, hvorfor fremstår Buffy som verdens beste Tv-serie i dine øyne Terje?
-----------///M-----------
Adelaid
Mørkefrende
Mørkefrende

Post by Adelaid »

Nå begynner Prison Break snart igjen! Gud, som jeg gleder meg:) Var det bare jeg som sa, " Å! Nå kommer Prison Break tilbake igjen Kristine (søster)! Juhu!", da reklamen kom, eller finnes det andre som også syns dette er en flott serie? :)

Lurer forresten på noe: Kommer Prison Break til å vare i 7 år, eller er det bare enda et dumt rykte som er ute og går? Hadde liksom ikke håpet at den skulle bli dratt ut i det lengste, litt sånn som LOST.
The truth is rarely pure and never simple.
Oscar Wilde
Akira
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Akira »

Uff folkens, dere blir tv-slaver alle sammen. Gjør som meg, og kutt ut tv. :wink:
"Destiny is not a matter of chance, it is a matter of choice. I choose my own destiny."
Adelaid
Mørkefrende
Mørkefrende

Post by Adelaid »

Enig at det blir litt vel mange TV-serier, og burde kanskje kutte litt ned på antallet :wink: men vi ser da på fordi vi vil, og fordi det er underholdende/avslappende etter en hard og lang dag med jobb/skole :)

Du ser ikke på nyhetene engang?
The truth is rarely pure and never simple.
Oscar Wilde
Akira
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Akira »

Nei, jeg leser aviser og nyheter på nett.
"Destiny is not a matter of chance, it is a matter of choice. I choose my own destiny."
davram bashere
Sitter
Sitter
Location: Tellus, tredje planet fra sola. Ja, den forrurensa søppeldynga. Du vet hvor det er? Flott!

Post by davram bashere »

Har drevet rundt på www.veoh.com, men har ikke klart å finne episodene etter nr 9 i Robin Hood. Hvor finner dere de egentlig?
Mia ayende, Moderator! Caballein misain ye! Inde muaghde Moderator misain ye! Mia ayende!
Locked