Tv-serier

For deg som har noe annet på hjertet

Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren

Locked
davram bashere
Sitter
Sitter
Location: Tellus, tredje planet fra sola. Ja, den forrurensa søppeldynga. Du vet hvor det er? Flott!

Post by davram bashere »

Jeg har allerede, jeg gidder bare ikke bruke dem. Jeg ser ut som en, en... Vel jeg vet ikke helt hva jeg ser ut som. Bruker tog briller? I så fall tror jeg at jeg ser ut som et tog som har blitt påkjørt (eller egentlig påflydd...) av et fly fullstappet med selvmordselger. Du vet... ganske most og med små biter av svidd kjøtt plassert på steder der det ikke skulle vært det. Jeg tror det er sånn jeg ser ut. Eller, vent litt... Det må nok ligge noen små tafser med småsvidd elgepels rundt omkring på vraket. Jeg har jo litt hår på kroppen, men det ligger på steder der det ikke burde ha ligget.
Mia ayende, Moderator! Caballein misain ye! Inde muaghde Moderator misain ye! Mia ayende!
Kjetil
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Kjetil »

Jeg lurer på om du faktisk tror du er morsom.
davram bashere
Sitter
Sitter
Location: Tellus, tredje planet fra sola. Ja, den forrurensa søppeldynga. Du vet hvor det er? Flott!

Post by davram bashere »

Nei jeg er bare alt, altfor mye inne og må finne noe å bruke tiden på. Men så skal det jo også nevnes at jeg ikke ser videre forlokkende ut. Det skal hvistnok ha noe med den ikbleke huden min å gjøre.

PS: Gratulerer med ny avatar
Mia ayende, Moderator! Caballein misain ye! Inde muaghde Moderator misain ye! Mia ayende!
stefan_hoy
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by stefan_hoy »

Du kan bli brun OG lufte deg på en gang på Brun og Blid vet du :)
..ellers kan De kalle meg Hoy.
Arandal
Hengiven
Hengiven

Post by Arandal »

Terje wrote:
Arandal wrote:Verdens beste serie? Nuvel, hvorfor fremstår Buffy som verdens beste Tv-serie i dine øyne Terje?
Først og fremst er det karakterene. Vi følger dem fra de er 15-16 år gamle til de blir 22-23 -- altså mens de vokser opp; de er barn i sesong 1, men voksne i sesong 7 -- noe som legger til rette for at seerne kan bli glade i dem. En forutsetning for at ei serie skal kunne kalles bra, spør du meg. Det er tross alt karakterene det handler om, og hvis de ikke er tålbare... ja, da er det liten sjanse for at jeg gidder å følge dem særlig lenge. Og BtVS har ikke bare masse karakterutvikling, men også genuint herlige karakterer. Buffy, Willow, Xander, Giles, Dawn, Anya, Spike, Angel, Cordelia, de forskjellige rektorene, Tara, Riley, Andrew, Faith, Oz -- alle disse karakterene (samt de fleste andre) har trekk som gjør dem sympatiske, samtidig som de ikke er så sympatiske at de blir kjedelige. Alle har også noen litt mørkere sider.

Videre er BtVS en amalgamisering av en hel haug med forskjellige sjangre. Du har horror, action, drama, såpe, humor, musikal (jeppers! :D), mysterier, detektivarbeid, og sikkert masse annet. Dette bidrar til å gjøre serien mindre forutsigbar og mer variert, noe som nesten er et krav fra min side. (For å si det sånn, så tviler jeg på at jeg hadde takla mer enn en halv sesong av slike enkle premiss-serier som jeg har fått inntykk av at f.eks. CSI er.)

Dertil kommer det at stort sett hvert minste element i serien er så ufattelig gjennomarbeida. Både BtVS og Angel har en helt ufattelig kontinuitet (med et mulig unntak i det lille problemet rundt vampyrers pust), det er bygd en fin liten mytologi i serien, historia er detaljrik, og så videre.

Til slutt går det jo også an å nevne at mange episoder benytter seg av det gamle fantasy/scifi-knepet å framstille hverdagslige problemstillinger i et nytt lys, gjennom å f.eks. ta for seg doping i high school-idrett, skumle fratboys, at livet må gå videre selv om en nær slektning dør, og så videre, og gi disse problemområdene en overnaturlig spin. Ganske morsomt, egentlig.

Men karakterene er definitivt viktigst. You just can't beat a line-up like that. For selv om the Angelettes og the Martians kommer ganske nært, så slår de aldri the Scoobies. :)
Hadde jeg ikke visst bedre kunne jeg faktisk blitt overbevist... :P Nei, dropp tv`n, kom dere ut i frisk norsk natur og bli fascinert av det vakre fargespillet som snart skal utfolder seg på utsiden av vinduene deres...hehe...
-----------///M-----------
Terje
Den Gjenfødte Dragen
Den Gjenfødte Dragen

Post by Terje »

Så du vet bedre, du? If you talk the talk, walk the walk, og overbevis meg om at BtVS er like bra som det onkelen min snart skal begynne å spre utover åkrene sine.
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
stefan_hoy
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by stefan_hoy »

Enig i at vår lukter drit. Men den er helsikes etterlengtet uansett.
..ellers kan De kalle meg Hoy.
Arandal
Hengiven
Hengiven

Post by Arandal »

Terje wrote:Så du vet bedre, du? If you talk the talk, walk the walk, og overbevis meg om at BtVS er like bra som det onkelen min snart skal begynne å spre utover åkrene sine.
Skal vel godt la seg gjøres i og med at du faktisk elsker denne serien. Personlig elsker jeg å spille musikk, og selv om du er en ypperlig debattant/kverulant, tviler jeg sterkt på at du kan få meg fra akkurat det faktumet. Akkurat som jeg er hellig overbevist om at jeg ikke har en snøballs sjanse i helvete å få deg til tro noe annet...nuvel, poenget mitt var vel heller at hadde jeg ikke visst at buffy er en helt grei tidtrøyte i mine øyne, kunne din beskrivelse av serien virke veldig forlokkende for en som ikke hadde kjennskap til serien fra før. Når realiteten kanskje kan fortone seg litt annerledes for den det eventuelt måtte gjelde.
Terje
Den Gjenfødte Dragen
Den Gjenfødte Dragen

Post by Terje »

Jeg driter så ufattelig langt i hvorvidt noen blir interessert i å se Buffy av mine lovprisninger (selv om det naturligvis hadde vært en hyggelig bieffekt); det du spurte om var hvorfor jeg mente BtVS er verdens beste TV-serie, og det svarte jeg på. Så spurte jeg deg om du kunne begrunne meningene dine, eller om du begrenser deg til å være nedlatende overfor andres interesser. Jeg beklager hvis spørsmålet var litt uklart stilt, men sånn er nå engang verden.
- Verg., Aen., 3.315.
Stefan
Ta’veren
Ta’veren

Post by Stefan »

stefan_hoy wrote:Marissa Cooper er drømmedame nummer tre, kun slått av Natalie Portman og hu dama i Grandiosareklamen :wink:

The O.C. har en så kul historie, og virker som et så kult sted, at jeg er bitter på mamma og pappa for at de ikke bor der. Særlig i sesong 1 kommer det fram. Men se fram til resten også! Er halvveis i sesong 4 nå, og serien holder fremdeles et veldig høyt nivå.
Jeg synes det er merkelig at noen kan se fire sesonger av O.C., og mene Marissa er drømmedama - og ikke Summer... :)

Gledelig at du endelig har sett serien fra starten, Ceres :)
Arandal
Hengiven
Hengiven

Post by Arandal »

Du spurte meg om jeg kunne overbevise deg om at BtVS er en like hjernedød serie som nesten alt annet på tv, hvorfor i himmelens navn skal jeg gidde det, når du liker serien? Jeg har ikke som mål å få folk til å gå vekk fra noe de liker og jeg prøver ikke å være nedlatende ovenfor andres interesser...tvert imot. Jeg kunne sikkert formulert meg litt mer presist.
Men når alt kommer til alt synes jeg BtVS er en helt middelmådig serie, mens du mener den er helt i toppsjiktet. Det er ikke vits å legge mer i denne saken etter mitt syn.
Loki
Nae’blis
Nae’blis

Post by Loki »

Antakeleg er han berre interessert i å vite kvifor du meinar det du meinar, kva grunnar du har for oppfatninga di.

Eg kan kun snakke for eigen del, men lite er mindre interessant enn samtalar der folk kun seier "Eg likar x og y, og likar ikkje a og b" og så skifter tema utan å utdjupe. Dersom dei ikkje har meir enn det å seie om det, kvifor skulle eg så gidde høyre på i utgangspunktet? Tilfører meg ingen ny forståelse av personen som seier det når eg ikkje veit kvifor personen seier det, og tilfører meg ingen nye perspektiv på det personen snakkar om når eg ikkje veit kvifor personen meinar det han eller ho meinar om temaet.
Obdormio wrote:Eg må stå opp og gå på skulen i morgon.
Det veit eg slett ikkje om eg er mentalt førebudd på.
WoTle wrote:Meir av dette og mindre av Lan som pissar medan Alanna ser på, takk!
Asphyxiate wrote: #justice4Glûg!!
Terje
Den Gjenfødte Dragen
Den Gjenfødte Dragen

Post by Terje »

What Loki said.

For å skifte tema: Jeg fikk nylig anbefalt "Taken", så jeg lurte på om det er noen som har sett denne serien og synes den er severdig? Tror den er produsert av Steven Spielberg, har handling som strekker seg over tre generasjoner og seksti år, og handler om UFO-kidnappinger eller noe sånt.
- Verg., Aen., 3.315.
Kjetil
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Kjetil »

Jeg begynte å se på den. Tror det er en serie på rundt 11 episoder, hvor hver episode strekker seg over en time. Jeg så de to første før jeg bestemte meg for at det ikke var noe særlig. Har hørt mye skryt av den dog.
SirGalrim
Hengiven
Hengiven

Post by SirGalrim »

Battlestar Galactica Season 3 Finale!

OMGOMGOMGOMGOMG! :shock:

Jeg har ikke noe bedre å si. Fantastisk. Jeg aldri før sett en varende god serie som er så vågal og plottprogresiv.
A Memory of Light - memoryoflight.com
Locked