12. bok – A Memory of Light

Diskuter nyheter, rykter og annet som er WoT relatert

Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren

Faile
Krønikenes Bevarer
Krønikenes Bevarer
Posts: 2735
Joined: Thu Aug 25, 2005 20:21
Location: Trondheim

Post by Faile »

Får jeg igjen stemme for denne?:

Mat, Perrin og Rand blir skikkelige perlevenner igjen.
I første slaget mot skyggen dauer kvinnfolka til Rand + Gawyn.
Rand blir gal, og verden kommer til å gå under.
Skaperen innser at dette er en dum ide, inngår forlik med sin slemme bror, og kurerer Rand. Dette innebærer at evnene til å lede kraften blir tatt ut av systemet.
Rand gifter seg med Egwene, Mat med Tuon, Moiraine med Thom, og Perrin og Lan holder ut med Faile og Nynaeve. De bosetter seg litt rundt omkring og lever lykkelige alle sine dager :)

Hm. Jeg er fremdeles skikkelig spent på hvilken rolle Semirhage kommer til å få. Og de andre Fortapte for den saks skyld. Og det at Loial og gjengen nå ruster til kamp på mange vis. Kan bli spennende å se.
Loke: Odin, kvifor blir eg alltid med-offer for din svinaktig dårleg karma?
Odin: Min teori? Fordi du sparker svære, øksebærende sumerere i skrittet.
Dovienya
Mørkefrende
Mørkefrende
Posts: 75
Joined: Sat Mar 24, 2007 17:00
Location: Tar Valon
Contact:

Post by Dovienya »

Enig med Faile. Spesielt det med at Rand og Egwene gifter seg.. :D
Og Skaperen må gi opp det 'trukket seg tilbake'-tullet sitt.
'You'll pardon me if experience suggests that it would be wise to meet unexpected generosity from you from arming myself and putting my back against a wall."
- Father Chains
stefan_hoy
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 838
Joined: Fri Apr 21, 2006 2:24
Location: Tinn

Post by stefan_hoy »

Rand og Egwene gifter seg igjen? Høres ut som ønsketenkning for meg, og kan ikke se at det er særlig sannsynlig gitt.

De andre tingene har jeg mer sans for, men om det blir noe forlik mellom Skaperen og Den Mørkeste anser jeg også for usannsynlig, ettersom man ikke kan inngå forlik med Skyggen. Men en artig tanke er det dog. :wink:
..ellers kan De kalle meg Hoy.
Dovienya
Mørkefrende
Mørkefrende
Posts: 75
Joined: Sat Mar 24, 2007 17:00
Location: Tar Valon
Contact:

Post by Dovienya »

Hvor sannsynlig er det i utgangspunktet at en sauegjeter fra Tvillingelvene drar bort og blir verdens hersker? :wink: Alt kan skje...

Thom kan forresten fortsette å være singel, synes jeg. Han kan reise ut i verden med kappen sin og spre historiene om Rand uten irriterende Aes Sedaier i hælene.
'You'll pardon me if experience suggests that it would be wise to meet unexpected generosity from you from arming myself and putting my back against a wall."
- Father Chains
Faile
Krønikenes Bevarer
Krønikenes Bevarer
Posts: 2735
Joined: Thu Aug 25, 2005 20:21
Location: Trondheim

Post by Faile »

Nehei! Det er jo sjebnebestemt jo! Thom og Moiraine^^

Jeg håper jeg får se mer spennende skyggeyngel i siste boka. Disse merkelige skapningene slutter ikke å overraske meg. Tankelesende zombier med kortidsminnet som en gullfisk liksom.
Loke: Odin, kvifor blir eg alltid med-offer for din svinaktig dårleg karma?
Odin: Min teori? Fordi du sparker svære, øksebærende sumerere i skrittet.
stefan_hoy
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 838
Joined: Fri Apr 21, 2006 2:24
Location: Tinn

Post by stefan_hoy »

Dovienya wrote:Hvor sannsynlig er det i utgangspunktet at en sauegjeter fra Tvillingelvene drar bort og blir verdens hersker? :wink: Alt kan skje...

Thom kan forresten fortsette å være singel, synes jeg. Han kan reise ut i verden med kappen sin og spre historiene om Rand uten irriterende Aes Sedaier i hælene.
Hehe, joa, men det er jo utgangspunktet for hele serien. Og selv om det er fantasy, forsvinner ikke kravet om følgeforhold; årsak - virkning. Med andre ord: Rand elsker og har tre (!) andre damer enn Egwene, og ser på henne som sin søster. Så selv om alle Rands kvinner, Min, Elayne og Aviendha skulle dø, tror jeg ikke han vil fly til Egwene (heller bli gal av sorg, spør du meg..).

I tillegg må jo Gawyn dø og Egwene komme over Gawyn og igjen se på Rand med en annen kjærlighet enn en søster ser på sin bror.

Trolig? I think not.
..ellers kan De kalle meg Hoy.
Tallanvor
Trollok
Trollok
Posts: 10
Joined: Mon Apr 30, 2007 18:46
Location: oslo

Post by Tallanvor »

Jeg håper vi får se litt mer til skyggeyngelen, den har liksom
forsvunnet litt gjennom bøkene. i de første bøkene var det masse skyggeyngel de kjempet mot, mens i de nyere bøkene har det liksom vært mennesker mot mennesker ens det bare er enkelte inngrep fra gholamer
skyggere og trolloker! :(
Carai an Caldazar! Carai an Ellisande! Al Ellisande!
Tallanvor
Trollok
Trollok
Posts: 10
Joined: Mon Apr 30, 2007 18:46
Location: oslo

Post by Tallanvor »

Tror ikke Rand overlever den siste strid, det stod ettellerannet sted i drage
profetiene at hans blod på Shayol Ghul skulle skulle ende den siste strid eller noe sånt.
Carai an Caldazar! Carai an Ellisande! Al Ellisande!
stefan_hoy
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 838
Joined: Fri Apr 21, 2006 2:24
Location: Tinn

Post by stefan_hoy »

Ja, men Mins syn sier at han skal dø for så å leve igjen. Og litt blodtap kan man jo ellers overleve..
..ellers kan De kalle meg Hoy.
Faile
Krønikenes Bevarer
Krønikenes Bevarer
Posts: 2735
Joined: Thu Aug 25, 2005 20:21
Location: Trondheim

Post by Faile »

Ohhh. D.O. tar livet av Rand, men rett etterpå tar alle de snille som kan lede kraften og danner en sånn forbindelsessak, og banker slemmingen ut med verdens største bannbluss. Så lever Rand igjen og alle er happy.

Ikke at jeg tror noe mer på det selv så. :P Men det hadde vært gøyalt.
Loke: Odin, kvifor blir eg alltid med-offer for din svinaktig dårleg karma?
Odin: Min teori? Fordi du sparker svære, øksebærende sumerere i skrittet.
Dovienya
Mørkefrende
Mørkefrende
Posts: 75
Joined: Sat Mar 24, 2007 17:00
Location: Tar Valon
Contact:

Post by Dovienya »

Er det ikke en eller annen (husker ikke hvem) som er sagt å skulle hjelpe Rand å dø?

Så lenge Matt overlever går det forresten bra for min del.
'You'll pardon me if experience suggests that it would be wise to meet unexpected generosity from you from arming myself and putting my back against a wall."
- Father Chains
davram bashere
Sitter
Sitter
Posts: 797
Joined: Sun Feb 11, 2007 0:01
Location: Tellus, tredje planet fra sola. Ja, den forrurensa søppeldynga. Du vet hvor det er? Flott!

Post by davram bashere »

bok 11
Jo det tror jeg du har rett i. Det var vel en seanchaner. Aida tror jeg hun het...
Mia ayende, Moderator! Caballein misain ye! Inde muaghde Moderator misain ye! Mia ayende!
Torbjørn
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 1438
Joined: Mon Jun 27, 2005 17:11
Location: Bergen

Post by Torbjørn »

Vinterens Hjerte
Ho heiter Alivia. Min hadde eit syn som gjekk ut på at Alivia ville hjelpe Rand å døy.
Siri Sedai
Den Eldste
Den Eldste
Posts: 509
Joined: Sat May 27, 2006 15:08
Location: Vennesla

Post by Siri Sedai »

Trodde det var Matt som skulle dø og leve igjen. :?
Torbjørn
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 1438
Joined: Mon Jun 27, 2005 17:11
Location: Bergen

Post by Torbjørn »

Matt:
Skyggen Stiger (trur eg)
Aelfinnane: «When Mat demands to know his fate, the Aelfinn continue, "To marry the Daughter of the Nine Moons! To die and live again, and live once more a part of what was!»
Rand:
Kaosets Herre
Aelfinnane: «If you would live, you must die.»
Post Reply