Musikk

For deg som har noe annet på hjertet

Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren

Akira
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Akira »

Terje wrote:Her er forresten en av grunnene til at jeg ikke hører på metal:

http://youtube.com/watch?v=HU2Z7Q_FAyA

Med andre ord, de som holder på med det er som regel noen småtussete posører som aldri burde ha lov til å åpne munnen. Skulle vært tvunget til å puste gjennom nesa hele tida, skulle de. :P
Hvis du lar ene og alene det avgjøre for deg er du rimelig trangsynt. Det er bare en manns ord, det er ikke sikkert han mener det engang. De fleste metallfolk som sier sånn, sier det bare på grunn av imaget.

Til Ashaman: WORD, det er akkurat det det handler om, og jeg kunne ikke ha sagt det bedre selv.
"Destiny is not a matter of chance, it is a matter of choice. I choose my own destiny."
Terje
Den Gjenfødte Dragen
Den Gjenfødte Dragen

Post by Terje »

Hvis du lar ene og alene det avgjøre for deg er du rimelig trangsynt. Det er bare en manns ord, det er ikke sikkert han mener det engang. De fleste metallfolk som sier sånn, sier det bare på grunn av imaget.
Ergo, posører. ;)

Men faen, jeg hører jo på punk, og den gjengen med apekatter er jo ikke spesielt mye bedre. Og det jeg sa (med unntak av at sånne som Ghaal burde ikke burde ha lov til å åpne munnen) var naturligvis en overdrivelse, brukt for å understreke for teit jeg synes sånn hjernedød posering er. For du må da innrømme at sånt som det der ikke er kult på noe nivå som helst?
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
Akira
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Akira »

Terje wrote:For du må da innrømme at sånt som det der ikke er kult på noe nivå som helst?
Det er jeg enig i. Er helt idiotisk at han driver på sånn. Det gjør ikke synet på metall noe bedre hos den øvrige utenforstående befolkning.
"Destiny is not a matter of chance, it is a matter of choice. I choose my own destiny."
Azumiel
Asha’man
Asha’man

Post by Azumiel »

Andrew W.K. er min nye musikk-gud for en periode.

Han har mye dårlig, men noen helt fantastiske perler som:

-Get Ready To Die
-Party Hard
- She is beautiful
- Never Let Down

OBS! Dette er ingen hiphop-blautfisk hvor sangene byner med stønning og "ah-ah, yeah, yeah.", heller ikke datalyder og oppvaskmaskinstøy, men en herlig gitar, slagverkk, nærmere perfekt vokal og geniale innspill av piano.
Siri Sedai
Den Eldste
Den Eldste

Post by Siri Sedai »

Akira wrote: Det er jeg enig i. Er helt idiotisk at han driver på sånn. Det gjør ikke synet på metall noe bedre hos den øvrige utenforstående befolkning.
Fyren er idiot, greit nok. Det verste er at media bruker det til å ufarliggjøre metal som seriøs musikksjanger.
For "hvermansen" TROR at dette er representativt. Har dere lagt merke til at hvis TV sender noe om metal i det hele tatt så er det dette, og det som skremselpropaganda.

Sytes ikke dokumentaren "headbangers journey" hjalp så mye heller.
Ashaman
M’hael
M’hael

Post by Ashaman »

No har jau platebransjen gjort det store då.
Å tvinge Pandora til å stengje var vel ikkje akkuratt eit sjakk trekk. Har funne mange bra grupper gjennom den sida. Jaja, er vel slutt på det no. :cry:

PS: Nokon som veit om ein proxy server eller noko som ein kan lure IPcheck saken dei har sett opp?
"There's always another battle. I suppose that will be the case until the whole world turns Tinkers"
- Davram Bashere
Akira
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Akira »

Azumiel wrote:Andrew W.K. er min nye musikk-gud for en periode.

Han har mye dårlig, men noen helt fantastiske perler som:

-Get Ready To Die
-Party Hard
- She is beautiful
- Never Let Down

OBS! Dette er ingen hiphop-blautfisk hvor sangene byner med stønning og "ah-ah, yeah, yeah.", heller ikke datalyder og oppvaskmaskinstøy, men en herlig gitar, slagverkk, nærmere perfekt vokal og geniale innspill av piano.
Haha, ja den gjengen ja. Tenker faen meg bare på festing de tullingene, men musikken er fet. :lol:
stefan_hoy
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by stefan_hoy »

Siri Sedai wrote:Fyren er idiot, greit nok. Det verste er at media bruker det til å ufarliggjøre metal som seriøs musikksjanger.
Vel, Dagbladet ga debuten hans terningkast 1 i sin tid.
Siri Sedai wrote:For "hvermansen" TROR at dette er representativt.
Det tror ikke jeg. "Hvermansen" har ikke engang hørt om Andrew W.K. og de forbinder heller metal med Iron Maiden og Metallica.
..ellers kan De kalle meg Hoy.
Moiraine Sedai
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Moiraine Sedai »

Ashaman wrote:No har jau platebransjen gjort det store då.
Å tvinge Pandora til å stengje var vel ikkje akkuratt eit sjakk trekk. Har funne mange bra grupper gjennom den sida. Jaja, er vel slutt på det no. :cry:
Ja, det er veldig trist :cry: Det er de som introduserte meg til Kamelot og flere andre artister...

I anledning min konfirmasjon var fetteren min (fettere, og en onkel) på besøk fra Oslo! Så han har lært meg littegranne gitar 8) Så nå kan jeg amatørbegynnelsen på Nothing Else Matters og han har gitt meg grunnlaget til Purple Haze. Kul fetter 8) Syns jeg er ganske flink tatt i betraktning at jeg ikke kan noe annet på gitar enn Lille Vakre Anna :lol: Men nå som han har dratt hjem igjen må jo jeg stemme gitaren på egenhånd. Og det går ikke bra. Jeg greide å ryke den lyseste E-en :( Enda strengene var helt nye... Så nå tror jeg jeg blir nødt til å kjøpe en ny gitar (ikke på grunn av strengene, men fordi gitaren er over trettifem år :roll: ), jeg er helt bitt av basillen :D
. . .
Nynaeve
Asha’man
Asha’man

Post by Nynaeve »

Gitar er gøy, ja!
Har lært meg litt på egen hånd selv. Kan de fleste grepene nå. :D Men det betyr ikke at teknikken min er noe god.
Jeg har heldigvis ingen problemer med stemminga, fiolinist som jeg er.
Don't have sex. You'll get pregnant and die!
Sauegjeteren
Sauegjeter
Sauegjeter

Post by Sauegjeteren »

Jeg har også kjøpt meg gitar nå, og ei lærebok. Det er neimen ikke lett, men gøy er det.
Moiraine vet svært mye, sauegjeter.
Moiraine Sedai
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Moiraine Sedai »

Hvor mye betalte du for gitaren? Jeg tenkte jeg bare skulle kjøpe en veldig billig en. Kan man få en for sånn 500 kr.?
. . .
Kjetil
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Kjetil »

Ashaman wrote:No har jau platebransjen gjort det store då.

PS: Nokon som veit om ein proxy server eller noko som ein kan lure IPcheck saken dei har sett opp?
Noe som dette, burde virke:

http://w1.hidemyass.com/index.php?q=htt ... com&hl=3e5

men det gjør det da ikke.
Sauegjeteren
Sauegjeter
Sauegjeter

Post by Sauegjeteren »

Jeg kjøpte en enkel akustisk gitar for 1000 kr, og det var omtrent det billigste jeg fikk tak i. Såvidt jeg har skjønt gjør den nytten og vel så det, men kjempekvalitet er det jo ikke.
Moiraine vet svært mye, sauegjeter.
Ashaman
M’hael
M’hael

Post by Ashaman »

Fint å sjå at det gror fram gitar spirer her. :D

Men for guds skyld, om ein har ein gamal gitar som ikkje har fenge for mykje juling, men blitt spila fint på, så er den 10 gonger bedre enn ein ny ein. Eit instrument blir spela inn det. Feler er heilt ekstreme på det viset, ei god fele er ei gamal fele. Helst ei veldig gamal ei. :D

Sjølv har eg to el-gitarar. Ein eldre Kingsound som var den fyrste eg kaupte. Og ein Fender Stratocaster - Mexican edition.
Om det er nokon i Telemarkdistriktet som vil ha ein heilt grei og billig el-gitar så vil eg gjerne selje Kingsounden. Berre å ta kontakt på PM eller MSN.

Og Kjetil:
Var det på eige forsøk du prøva den proxy serveren? Eller var det noko du fann?
"There's always another battle. I suppose that will be the case until the whole world turns Tinkers"
- Davram Bashere
Post Reply