Er nå ferdig med årstudium i matematikk. 6 eksamner, fått 4 av karakterene så langt, venter på de to siste, som jeg føler gikk bra. Kan skrive opp to Aer og to Cer. Igrunn fornøyd, i og med at jeg ikke har hatt noen annen målsettning enn å stå. Må ha vært et av de slappeste skoleårene i mitt liv.
Eller, tja, glem det. Videregående var jo et kapitel for seg selv.
Neh, har jo gått på forelesninger, den tida hvor alt kom rekende på ei fjøl tok slutt etter videregående.
Men jeg synes ikke noe synd på folk som må jobbe mer, hvorfor det? Tror ikke de er noe mer ulykkelige enn alle mennesker, verden er heldigvis slik at ikke alle kan bli rakettforskere.
Sisnera wrote:Da kommer du inn ditt du vill... Alle med 5 i snitt kommer inn... Finnes ikke skoler med høyere snitt en det, tross i at vi er et enormt kull.
Men fem i snitt... Har ikke ord, det er utrolig.
De finnes, de. Skolene altså. Grunnen til det noget høye snittet før om årene kan ha vært inngangsprøve som kan ha gitt så mye som 15 ekstra poeng, altså halvannen karakter.
Og selvfølgelig er det ditt du skal...
Over fem i snitt er det vert det da? Hvor finnes de skolene egentlig? Ute på bygda, tviler, der kommer alle inn... inni byen? der er det mange skoler... Kan ikke skjønne hvor de skolene er.
Virkelig herlig å se litt gode gamle fordommer spille inn.
Du vet, det er maksantall for hvor mange man kan ha i hver klasse, og på de mest populære linjene (Musikk, dans, drama, f. eks.) er det høyt påtrykk og ergo høyt snitt.
Skolen jeg vil på ligger i Gjøvik, om det sier deg noe.
de gode gamle fordommer? god fakta fra et lite sted som heter Oppdal. Der er det sånn, de endrer plassene på de forskjellige linjene for at alle skal komme inn.
Men dans å drama? Det er tøft da, da skjønner jeg problemet... Men de har jo opptaks prøver da.
Nei snittet er ikke ofentliggjort, vi tipper utifra i fjor, jeg gjør det...