Antall bøker

Diskuter nyheter, rykter og annet som er WoT relatert

Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren

Fantasy Freak
Hengiven
Hengiven

Antall bøker

Post by Fantasy Freak »

Hvor mange bøker skal det bli i serien... eneste jeg vet er at det øyeblikk kommer enda en :D
Torbjørn
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Torbjørn »

Det skal verte 12. RJ har sagt at han skal fullføre serien på 12 bøker om so den siste boka skal verte 1500 sider...

I tillegg kjem tre prequels. Den fyrste av dei er komen ut (New Spring), og so skal det kome to til, ein som omhandlar kvifor Tam slutta i hæren, og ein som omhandlar korleis Moiraine klarte å kome til Emondsmark i akkurat tidsnok til å redde Rand, Mat og Perrin.

Og The World of Robert Jordan's The Wheel of Time, og:
RJ sin blog wrote:My next set of books after The Wheel of Time will also be fantasy, entitled Infinity of Heaven. The writing style will remain the same, though I will keep trying, as I always have, to get better. There are no plans to publish a collection of my raw notes, but Harriet, with my incidental help, will be doing an Encyclopedia of WoT which will have a lot of stuff out of the notes.
Den som kjem om ca. 10 dagar er nr. 11.
Ceres
Amyrlin
Amyrlin

Post by Ceres »

Tolv bøker ja...

Gleder meg til å få lest bok tolv om et par års tid. Få avslutninga. Håper den holder mål og mer til. Håper den rocker.
Faile
Krønikenes Bevarer
Krønikenes Bevarer

Post by Faile »

vel... om han klarer å holde det til 12, blir jeg overraska... snakket han ikke om en trilogi i begynnelsen??? :wink:
Loke: Odin, kvifor blir eg alltid med-offer for din svinaktig dårleg karma?
Odin: Min teori? Fordi du sparker svære, øksebærende sumerere i skrittet.
Torbjørn
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Torbjørn »

Jo, ein gong på siste halvdel av 80-talet...

So skulle det vere 6...

Etter bok 7 (trur eg det var) skulle han gjere serien ferdig i løpet av 3 bøker til...

Men vil tru han held løftet sitt denne gongen.
Faile
Krønikenes Bevarer
Krønikenes Bevarer

Post by Faile »

håper ikke det :wink:
*vil lese mer*
Torbjørn
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Torbjørn »

Me får jo to prequels og eit Leksikon då.
Faile
Krønikenes Bevarer
Krønikenes Bevarer

Post by Faile »

ja.. og skjønner jo at han snart vil avslutte, men jeg skulle ønske det lå en ny bok klar til meg for hver jeg blei ferdig med, alle med nye detaljer, og nye svar. men får tross alt glede oss over det vi får... :wink:

hehe *kravstor*
Wolfbrother
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Wolfbrother »

etter den første boken skulle jo det bli en trio, så skulle det bli tolv bøker, og nå håper jeg at det blir enda fler :D
For once you have tasted flight you will
walk the earth with your eyes turned skyward;
for there you have been,
and there you long to return.
Ashaman
M’hael
M’hael

Post by Ashaman »

Det er sant!! Trodde d var tre bøker helt til jeg var nesten ferdig med bok nr. 3!! HEHE, men kan jo håpe at RJ sin slutt ikke får med seg ALT og så må han skrive en(eller flere) epiloger!!
"There's always another battle. I suppose that will be the case until the whole world turns Tinkers"
- Davram Bashere
Torbjørn
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Torbjørn »

Han har eit nytt prosjekt på gang (står litt om det i bloggen), so trur han kjem til å gje seg med WoT etter at han har skrive ferdig hovedserien, dei to siste prequelsane, og vore med på Leksikonet som Harriet skal skrive.

Dessutan skal han ikkje knyte opp alle trådane. Det vil vere nokre ting som lesarane sjølv må finne ut av.
Terje
Den Gjenfødte Dragen
Den Gjenfødte Dragen

Post by Terje »

Ja - han har vel sagt noe sånt som at han hater bøker hvor alle trådene blir nøsta opp til slutt?

Apropos det nye prosjektet hans, håper jeg han ikke blir så opptatt av å tenke på det at han gjør unna de siste WoT-bøkene som negerarbeid...
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
Ceres
Amyrlin
Amyrlin

Post by Ceres »

terje wrote:Ja - han har vel sagt noe sånt som at han hater bøker hvor alle trådene blir nøsta opp til slutt?

Apropos det nye prosjektet hans, håper jeg han ikke blir så opptatt av å tenke på det at han gjør unna de siste WoT-bøkene som negerarbeid...
Hva er dette for rasisme av en anarkist som deg selv??

:P
Ashaman
M’hael
M’hael

Post by Ashaman »

D er bare et utrykk, er ikke sikkert han har noe mot mørkhudete selv om han bruker ett uttrykk, men utrykket stammer ikke bare fra nåtiden, men fra slavetiden i usa!!
"There's always another battle. I suppose that will be the case until the whole world turns Tinkers"
- Davram Bashere
Ceres
Amyrlin
Amyrlin

Post by Ceres »

Jeg har vanskelig for å ta folk med fordommer seriøst. Terje har jeg fått et visst inntrykk av etter over 500 poster. Synes han virker seriøs nok. Derfor en liten spøk.
Post Reply