Ja er enig. Sykkel er det mest geniale som er oppfunni. Men som alle vet er sykkel bare et sesongs verktøy. Vinteren er ikke alltid mild her i Norge. Og det koster en manns pris for sykkel på t-banen og buss. ARGH.
Fikk meg lappen for tre uker siden og bil hadde jeg fra før av. Så nå kjører jeg mye. Det som er morsomt med bil er at ting blir lettere. Men den største faktoren på at en merker at en har bil er at penga forsvinner
Nå er jo bensin prisen dyrere i Oslo enn utenfor. I tre uker nå har jeg i forbindelse med jobb drat fra Oslo til alle togstasjoner frem til Halden. Og rundt Mysen så er prisen så vindt over 10kr. I oslo er den rundt 11-12kr. Så de på bondelandet har billigere priser enn her inne i Oslo.
Men nå må jeg parkere bilen for jeg har ikke penger til vintertekk og piggdekkoblat.... er ikke bitter...
Da bor du ganske midt i sentrum da!! Ver i Lillestrøms området i uken som var, og der var prisen 10.19 mens hær hjemme, midt i skogen i telemark er prisen 11.90!!! D er i hvertfall ikke billigere her på landet nei!!!!
"There's always another battle. I suppose that will be the case until the whole world turns Tinkers"
- Davram Bashere
Ceres wrote:Første lappen-leksjon: Det er mange idioter i trafikken. Og etter hvert blir man kanskje ikke en av dem...
Maaaaange idioter! Spesielt folk som blinker i tide og utide, og selvsagt, de som ikke klarer å plassere seg da, slik at man ikke har peiling på hvor de har tenkt seg.
Greit å kunne tute litt!
Edit:
Bensinprisen er ikke noe spesielt billigere på landet enn i byen(eller omvendt!). I snitt ligger den vel på det samme tenker jeg. Men det er bare å passe på å fylle tanken på det rette tidspunktet, så kan man få den relativt billig!
If you fell head first into a pigsty, you'd try to convince everybody you did it on purpose.
-Egwene al'Vere to Nynaeve al'Meara
Det er da ingen som har påstått at det er billigere på landet, bare at man hadde hatt mer bruk for billig bensin der, siden det ikke finnes kollektivløsninger.
(Og grunnen til at det ikke finnes kollektivløsninger er jo rett og slett at det ikke lønner seg å drive busser når det aldri er mer enn fem stykk på samme buss...)
Ja det er irriterende at folk blinker i utide. Men det er ekstremt hyggelig hvis folk blinker i tide når de gjør det riktig. Et eksempel. I da kjørte jeg fra utkanten av oslo og inn til sentrum. Det er kø på høyrefila i et kryss i nedover bakke og jeg skal til venstre så jeg legger meg til høyre. Så er det en eller annen idiot med veldig fin bil i høyre køen som venter på at jeg skal kjøreforbi. Trodde jeg. Når jeg er på siden av bilen hans så blinker han og kjører tre centimeter fra siden min. Det er irriterende det. De venter som flinke sjofører men vrenger ut når du er på siden av dem. ARGH. Han hadde god tid til å se meg. I midt speil og sidespeil.
terje wrote:Det er derfor vi må etablere en planøkonomi, hvor ting drives fordi det er behov for det, ikke fordi det er lønnsomt!
Nei til desentralisering. La folket komme til byen!
Kutter du av alle veier inn til byene, sulter byfolka i hjel. Byfolk greier seg ikke uten landet. Så det er strengt tatt mer et snylterforhold (byen snylter på landet) enn ei symbiose.
Men nei, har vi markedsøkonomi, må vi også tåle de negative sidene av den: dyrere varer når tidene blir trangere. Og bensinavgifta er ei miljøavgift, og siden vi fortsatt er mil unna å innfri løftene våre fra Kyoto, er miljøavgifter det siste som bør kuttes.
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
Nå har bensin prisen steget til 12.10 her hjemme!! Idiotisk at vi på landet må betale frakt i dyre dommer mens folk i sentrale strøk bare betaler 10 kr/l !!!
"There's always another battle. I suppose that will be the case until the whole world turns Tinkers"
- Davram Bashere