Musikk
Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren
-
Terje
- Den Gjenfødte Dragen

Jepp. Har riktignok bare hørt "Leviathan"-albumet deres, som nesten er et konseptalbum med et maritimt monstertema -- nevnte Leviathan, Sea Monster, I am Ahab, mm. -- men jeg liker virkelig den dystre, seige og tunge sounden deres. Og så er vokalen en sånn passe neddempa growl. eller hva det nå heter. Er i alle fall ikke særlig mye shriek der. 
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
- Verg., Aen., 3.315.
-
Moiraine Sedai
- Den Fortapte

De her har jeg vært borte i. Liker demAkira wrote:Killswitch Engage http://www.killswitchengage.com/ Trykk "Start mediaplayer" og få med deg et knippe sanger av dette bandet som vil blåse ut trommehinnene dine.
. . .
Det er faktisk et veldig godt spørsmål, som det er veldig vanskelig å svare på. For å si det sånn; det er noe ved det som tiltaler meg veldig mye. Har likt det, og elsket det helt siden jeg startet å høre på metall. Men jeg tror det har noe med at skriking eller brøling er en mye mektigere måte å formidle det budskapet som er i metallen; sinne, frustrasjon, ondskap, følelsesmessig vanskelige ting, krig, vikinger, død og fordervelse og satanisme osv. For meg er det hvertfall sånn. Men det er også det at jeg faktisk synes det er utrolig pent og fint å høre på. Jeg liker også veldig godt helt ren vokal, men jeg liker aller best en kombinasjon av de to eller bare brøl og skrik i musikken. Altså, jeg hører også på musikk hvor det ikke brøles og skrikes. Men jeg kommer alltid tilbake til skrikinga, fordi det er den type vokal som ligger meg hjertet nærmest. Forstå det den som kan. 
"Destiny is not a matter of chance, it is a matter of choice. I choose my own destiny."
Om skriking er det beste du kan høre på eller ikke kommer helt an på hvem du er og hva du liker.
PS: Chiad, husk å bruke stor forbokstav og punktum og sånn. Blir litt ryddigere og lettere for oss andre å lese hva du skriver da.
PS: Chiad, husk å bruke stor forbokstav og punktum og sånn. Blir litt ryddigere og lettere for oss andre å lese hva du skriver da.
"Destiny is not a matter of chance, it is a matter of choice. I choose my own destiny."
Syns nesten det høres ut som det stammer fra før i tiden. Krigsbrøl, brøl om blod. Brøl for å få para seg. Tja, dus kjønner kanskje hva jeg mener. Men sån som du forklarer det, er det det jeg får ut av det. Dere gutter har jo ingen andre måter å få ut slikt.Akira wrote:Det er faktisk et veldig godt spørsmål, som det er veldig vanskelig å svare på. For å si det sånn; det er noe ved det som tiltaler meg veldig mye. Har likt det, og elsket det helt siden jeg startet å høre på metall. Men jeg tror det har noe med at skriking eller brøling er en mye mektigere måte å formidle det budskapet som er i metallen; sinne, frustrasjon, ondskap, følelsesmessig vanskelige ting, krig, vikinger, død og fordervelse og satanisme osv. For meg er det hvertfall sånn. Men det er også det at jeg faktisk synes det er utrolig pent og fint å høre på. Jeg liker også veldig godt helt ren vokal, men jeg liker aller best en kombinasjon av de to eller bare brøl og skrik i musikken. Altså, jeg hører også på musikk hvor det ikke brøles og skrikes. Men jeg kommer alltid tilbake til skrikinga, fordi det er den type vokal som ligger meg hjertet nærmest. Forstå det den som kan.
Chiad: Du er ikke den eneste som glemmer store forbokstaver. Er ganske flink til å glemme det jeg.
Som vann til tørst strupe
Eh, jeg vet ikke med andre gutter/menn, men brøling og skriking er ikke den eneste måten å få ut følelser på og sånn. Selv om det for meg er et veldig sterkt virkemiddel, men det er i musikken, det er ikke slikt at jeg går rundt og brøler overalt hele tiden. Men det å brøle litt er jo egentlig en utsondring av kraft og styrke. Det er det samma prinsippet som brøling i kampsport, hvor brølet/skriket hjelper en i å fokusere all din kraft i et slag for eksempel, samtidig som det skal skremme motstanderen. Brølet er med andre ord en forlengelse av slaget, sparket eller den teknikken du utfører fordi det blir mye sterkere når du brøler. Brøling i krig er for å skremme motstanderen, gire opp seg selv og de andre og på en måte gjøre seg klar for å gå i kamp og drepe fienden.
-
Asphyxiate
- Den Fortapte

Hører metalfolka her inne på band som Atreyu o.l.? Det er jo ganske metalinspirert med growl og ren vokal om hverandre. Selv om dette ofte betegnes som emo, så er det jo ganske "hardt" (kommer vel ann på hvem man spør
). Sjekk ut Bleeding Mascara, evt sangene på Myspace, selv om de faktisk er mer punkpopa enn masse annet
Manbearpig