Nei, alle som ikke er United fans, hater jo horseface. Men united sine supportere bør jo støtte spillerene i tykt og tynt!terje wrote: Er det mulig å like van Nistlerooy?![]()
Fotball
Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren
-
Terje
- Den Gjenfødte Dragen

Tja. Supportere bør vel på et generelt nivå støtte spillerne i favorittklubbene sine, men ikke f*** om jeg støtta Mark Bosnich (som forøvrig er nazi) da han ble ferska mens han sniffa kokain...
Jeg hade heller ikke likt Ronaldo noe særlig, dersom jeg hadde vært United-supporter. Joda, han er vel kanskje littb bedre enn middelmådig (haha), men når han vil ha en lønnsøkning nå, og bruker trussel om overgang for å utpresse klubben sin... Nei fy. Skulle blitt bannlyst fra fotball, skulle han.
Jeg hade heller ikke likt Ronaldo noe særlig, dersom jeg hadde vært United-supporter. Joda, han er vel kanskje littb bedre enn middelmådig (haha), men når han vil ha en lønnsøkning nå, og bruker trussel om overgang for å utpresse klubben sin... Nei fy. Skulle blitt bannlyst fra fotball, skulle han.
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
- Verg., Aen., 3.315.
-
Wolfbrother
- Den Fortapte

Dette gamle innlegget så jeg ikke før nå...terje wrote:Tja. Supportere bør vel på et generelt nivå støtte spillerne i favorittklubbene sine, men ikke f*** om jeg støtta Mark Bosnich (som forøvrig er nazi) da han ble ferska mens han sniffa kokain...
Siden du er Chelsea-fan, så føler jeg du kaster stein i glasshus her nå... Bortsett fra Lampard og Terry (+ noen andre som var der før den russiske mafiaen tok over), så valgte de Chelsea for pengene alle sammen.
Makelele gikk jo til streik i Real Madrid, fordi han hadde fått et sinnsykt lønnstilbud av Chelsea.
No offense Terje, regner med du heiet på Chelsea før de ble $Chelski, finansiert av russiske rubler, "stjålet" fra de fattige i Russland, men Chelsea er blitt mitt hatlag nummer 1...
Drogba er uspiselig, Fat Frank er enda værre. Sikkert prøvd å skade mine kjære Liverpool-spillere 10 ganger i løpet av 4-5 kamper nå.
De eneste jeg har litt sansen for er Terry, Robben og selvsagt Mourinho, uansett hvor arrogant og uspiselig han er, så hadde jeg digget han, hvis jeg var så uheldig å ha valgt Chelsea...
Var det noen som så Norge Skottland(eller var d Irland??) for en stund siden?? Der var den styggeste taklingen jeg noen gang har sett!! Hen ene Skotten hadde en norske bak seg, og så plutselig tar han tag i armen til norsken og slenger han over seg slik at han norske lander på trynet med GOD fart, og så får han bare GULT kort, enda dommern står å ser på det hele!!!!! Her snakker vi om å skade for å få menn uty av fotballen for godt!! Er ikke Wrestling vi snakker om her da!!!
"There's always another battle. I suppose that will be the case until the whole world turns Tinkers"
- Davram Bashere
- Davram Bashere
Ja, jeg så deler av Norge - Skottland, men husker ikke tacklingen.ashaman17 wrote:Var det noen som så Norge Skottland(eller var d Irland??) for en stund siden?? Der var den styggeste taklingen jeg noen gang har sett!! Hen ene Skotten hadde en norske bak seg, og så plutselig tar han tag i armen til norsken og slenger han over seg slik at han norske lander på trynet med GOD fart, og så får han bare GULT kort, enda dommern står å ser på det hele!!!!! Her snakker vi om å skade for å få menn uty av fotballen for godt!! Er ikke Wrestling vi snakker om her da!!!
Av andre grusomme tacklinger kan jeg nevne Roy Keane's tackling av Alf Inge Håland. Styggeste, og ikke minst, mest onde tacklinga jeg har sett.
-
Terje
- Den Gjenfødte Dragen

Jeg fikk inntrykket av at du lenger ned sa du er Liverpool-fan - tror du det er mange i den klubben som er der for pengene?Stefan wrote:Dette gamle innlegget så jeg ikke før nå...terje wrote:Tja. Supportere bør vel på et generelt nivå støtte spillerne i favorittklubbene sine, men ikke f*** om jeg støtta Mark Bosnich (som forøvrig er nazi) da han ble ferska mens han sniffa kokain...
Siden du er Chelsea-fan, så føler jeg du kaster stein i glasshus her nå... Bortsett fra Lampard og Terry (+ noen andre som var der før den russiske mafiaen tok over), så valgte de Chelsea for pengene alle sammen.
Ja, og jeg har aldri påstått at jeg liker det (faktisk så kom jeg ikke på denne spesifikke saken før jeg leste innlegget ditt her nå). Det er for mye penger involvert i fotballen i dag - det er jo sånn at pengene har tatt over fokus, et fokus som skal være på idretten. Når det gjelder Makelele, er det få fotballspillere jeg liker bedre som nettop det - en fotballspiller. Men den utenomsportslige (dvs. lønnsmessige; penger og fotball hører ikke sammen) opptrednen hans har jeg lite til overs for.Makelele gikk jo til streik i Real Madrid, fordi han hadde fått et sinnsykt lønnstilbud av Chelsea.
Og glem ikke at Gerrard gjorde det samme i sommer - han flørta åpenlyst med Chelsea, og nekta å skrive under på en ny kontrakt med Liverpool, helt til han ble tilbudt gigantiske summer...
Tja, jeg skal vel ikke akkurat skryte på meg at jeg liker Abramovitsj (selv om jeg er takknemlig for at han redda Chelsea fra konkurs), og siden jeg kaller meg sosialist er jeg naturligvis ikke glad for at han plyndra Russland på den måten, men likevel: en rovdyrkapitalist er ikke bedre enn den andre, så jeg greier liksom ikke å hisse meg opp så mye mer over ham enn andre...No offense Terje, regner med du heiet på Chelsea før de ble $Chelski, finansiert av russiske rubler, "stjålet" fra de fattige i Russland, men Chelsea er blitt mitt hatlag nummer 1...
For øvrig, bare for å nevne det - så ingen tror jeg er "nyfrelst" Chelsea-fan, så har jeg holdt med dem siden 95-96-sesongen, etter at de slo Liverpool 4-2.
Drogba er "uspiselig"? Kunne du utdype hva du legger i et sånt utsagn?Drogba er uspiselig, Fat Frank er enda værre. Sikkert prøvd å skade mine kjære Liverpool-spillere 10 ganger i løpet av 4-5 kamper nå.
Og "Fat Frank" - er det liksom Lampard? Han har en fysisk spillestil - slik det seg hør og bør for en sentral midtbanespiller. Tror ikke Liverpool-spillerne er så mye bedre (jeg har dog ikke sett kampene, så dette er bare det jeg liker å kalle "kvalifisert synsing"
Terry er Gud, det kan jeg være enig i.De eneste jeg har litt sansen for er Terry, Robben og selvsagt Mourinho, uansett hvor arrogant og uspiselig han er, så hadde jeg digget han, hvis jeg var så uheldig å ha valgt Chelsea...
Robben? Har stor sans for ham som spiller, men jeg har noen vage minner om at han ikke er så forferdelig sympatisk utenfor banen. Dette kan imidlertid være oppspinn, og hvis det er tilfelle, er han en av favorittspillerne mine.
At Mourinho er et geni er jo opplagt.
Mannen er jo alt Drillo burde være, i tillegg til at han har nok penger i ryggen til å kunne skaffe spillere som er gode nok til den kyniske fotballen hans. (Sammenligninga med Drillo kommer fra utsagn jeg har sett både Drillo og Mourinho komme med. Noe sånt som dette: "Fotball handler ikke om underholdning. Det handler om å vinne. Greit nok at jeg ikke er helt enig i utsagnet, men for en manager, og for spillerne, er det jo dette som er det viktigste.)
Nå har jeg skrevet en del om uting som skjer innen fotballen pga. penger, og i den forbindelse, er det naturlig å spørre: Hva synes dere om hele afføren rundtSV Austria Salzburg?
- Verg., Aen., 3.315.
- Verg., Aen., 3.315.
fotbll er en ting som kunn har innteresert meg sånn middels. har hengt med start siden jeg var liten, fordi det var den klubben den første gutten jeg var forelska i, heia med, så da blei det bare sånn... hehe... 
Loke: Odin, kvifor blir eg alltid med-offer for din svinaktig dårleg karma?
Odin: Min teori? Fordi du sparker svære, øksebærende sumerere i skrittet.
Odin: Min teori? Fordi du sparker svære, øksebærende sumerere i skrittet.
Ja, selvsagt er mange av dem der for pengene, men svært få av dem valgte Liverpool kun for pengene. Liverpool er en meritert klubb, med langt mer sjel enn gjennomsnittet. Dette er ikke bare en tom påstand fordi jeg heier på dem, det er for eksempel bare å være tilstede før en Liverpool kamp og høre You'll Never Walk Alone runge fra et syngende the Kop. Innbyggerne i Liverpool er et herlig folkeslag, dessverre preget av stor arbeidsløshet, men både dette og diverse tragiske tribuneulykker på 80-tallet har sveiset fansen sammen til noen av europas kanskje aller beste tilskuere.Jeg fikk inntrykket av at du lenger ned sa du er Liverpool-fan - tror du det er mange i den klubben som er der for pengene?
Det har jeg ikke glemt, og mitt "forhold" til Gerrard vil ta tid å legeOg glem ikke at Gerrard gjorde det samme i sommer - han flørta åpenlyst med Chelsea, og nekta å skrive under på en ny kontrakt med Liverpool, helt til han ble tilbudt gigantiske summer...
Som Liverpool-fansen synger: "We all dream of a team of Carraghers"
Han er født og oppvokst i Liverpool, var dessverre Everton fan som yngre, men nå forlater han ikke Liverpool før han blir bært ut... En av de aller største klubbspillerne
Huff, den kampen husker jeg faktisk. Den gang var McMoneyman (tidligere McManaman) min favorittspiller, og dette er en av de eneste kampene jeg noen gang har slått av før den er helt ferdig, alt var bare helt håpløst. Tror Chelsea ledet 4-0 eller noe, men jeg slo på igjen da jeg hørte det var 4-2For øvrig, bare for å nevne det - så ingen tror jeg er "nyfrelst" Chelsea-fan, så har jeg holdt med dem siden 95-96-sesongen, etter at de slo Liverpool 4-2.
Drogba filmer og kaster seg hele tiden, og prøver hele tiden å skaffe motspillerne sine gult/rødt kort. Hater sånne spillere.Drogba er "uspiselig"? Kunne du utdype hva du legger i et sånt utsagn?
Og "Fat Frank" - er det liksom Lampard? Han har en fysisk spillestil - slik det seg hør og bør for en sentral midtbanespiller. Tror ikke Liverpool-spillerne er så mye bedre (jeg har dog ikke sett kampene, så dette er bare det jeg liker å kalle "kvalifisert synsing" ).
Lampard har jeg ikke hatt noe i mot, før han skadet favorittspilleren min Xabi Alonso 1. nyttårsdag i år, med en hårreisende tackling. Liverpool gjorde det greit i ligaen, og åpnet kampen mot Chelsea meget bra. Alonso styrte spillets gang, og alt var bare fryd og gammen. Så vender Alonso bort Lampard, som kommer sent inn med knottene først og brekker ankelen til Alonso. Liverpool rakner, taper kampen, og sliter seg gjennom flere måneder uten Alonso (som btw etter min mening er viktigere enn Gerrard) til en 5. plass i ligaen.
Dessuten har Lampard vært sterkt delaktig i den ulovlige overtalelsesprossesen for å få Gerrard til Chelsea, som foregikk under EM 2004, med Sven Göran Erikssons velsignelse. Likte Eriksson før, men etter at han solgte seg til Chelski-jævlene, så er han ute i kulden her...
Angående Salzburg, så er det noe av det samme som er i gang i United
-
Terje
- Den Gjenfødte Dragen

Dette er en av grunnene til at jeg har mindre i mot Liverpool enn andre lag i serien - de har en sjel det ikke finnes maken til.Ja, selvsagt er mange av dem der for pengene, men svært få av dem valgte Liverpool kun for pengene. Liverpool er en meritert klubb, med langt mer sjel enn gjennomsnittet. Dette er ikke bare en tom påstand fordi jeg heier på dem, det er for eksempel bare å være tilstede før en Liverpool kamp og høre You'll Never Walk Alone runge fra et syngende the Kop. Innbyggerne i Liverpool er et herlig folkeslag, dessverre preget av stor arbeidsløshet, men både dette og diverse tragiske tribuneulykker på 80-tallet har sveiset fansen sammen til noen av europas kanskje aller beste tilskuere.
Kunne knapt nok vært mer enig. Men lojalitet er dessverre en sjeldenhet i dagens fotball...Jeg kan ikke for alt i verden skjønne hvorfor Gerrard skulle dra fra Liverpool, hvor han var kaptein for byens stolthet, og hvor han kunne bli en stor legende, for å bli en av mange pengegriske spillere i Chelsea. Det må da være mye bedre å heve et trofè som kaptein for Liverpool, enn 10 for Chelsea, når man er født og oppvokst i Liverpool.
Artig at du skulle nevne Terry, siden han jo fra barndommen av har vært en såkalt "red Londoner", dvs. at han har vært MUFC-supporter (som bl.a. Beckham).Samme gjelder selvsagt for John Terry, hvorfor skal han bytte klubb, når han er elsket der han er?
Må bare respektere sånne spillere.Som Liverpool-fansen synger: "We all dream of a team of Carraghers"
Han er født og oppvokst i Liverpool, var dessverre Everton fan som yngre, men nå forlater han ikke Liverpool før han blir bært ut... En av de aller største klubbspillerne
Chelsea hadde noen flere sånne for noen år siden, som Jody Morris (min personlige favoritt), men dessverre så solgte de alle sammen, og bytta dem ut med avdanka italienere.
Og jeg som syntes og huske at det var 2-2 eller deromkring en periode, men at Mark Hughes kom inn og putta et par og slik sendte alle poenga til London? Jaja...Huff, den kampen husker jeg faktisk. Den gang var McMoneyman (tidligere McManaman) min favorittspiller, og dette er en av de eneste kampene jeg noen gang har slått av før den er helt ferdig, alt var bare helt håpløst. Tror Chelsea ledet 4-0 eller noe, men jeg slo på igjen da jeg hørte det var 4-2 Den gangen var jeg faktisk bare 8-9 år
8-9? Ikke verst å huske det - selv var jeg bare 10-11, men har jo bedre grunn til å huske det, siden det jo var en nokså avgjørende kamp for mine fotballske preferanser...
Ah. Må ærlig innrømme at jeg hater dem selv.Drogba filmer og kaster seg hele tiden, og prøver hele tiden å skaffe motspillerne sine gult/rødt kort. Hater sånne spillere.
Har ikke hatt Canal+ siste året, så det har ikke blitt så mange kamper jeg har sett, og derfor er jeg litt ute av takt med hva som skjer...
Merker at jeg har fulgt lite med de siste åra - husker ingenting av dette...Lampard har jeg ikke hatt noe i mot, før han skadet favorittspilleren min Xabi Alonso 1. nyttårsdag i år, med en hårreisende tackling. Liverpool gjorde det greit i ligaen, og åpnet kampen mot Chelsea meget bra. Alonso styrte spillets gang, og alt var bare fryd og gammen. Så vender Alonso bort Lampard, som kommer sent inn med knottene først og brekker ankelen til Alonso. Liverpool rakner, taper kampen, og sliter seg gjennom flere måneder uten Alonso (som btw etter min mening er viktigere enn Gerrard) til en 5. plass i ligaen.
Dessuten har Lampard vært sterkt delaktig i den ulovlige overtalelsesprossesen for å få Gerrard til Chelsea, som foregikk under EM 2004, med Sven Göran Erikssons velsignelse. Likte Eriksson før, men etter at han solgte seg til Chelski-jævlene, så er han ute i kulden her...
Uff, unner ikke engang United en sånn skjebne...Angående Salzburg, så er det noe av det samme som er i gang i United hahahahahaha
jeg kan ikke anna enn å synes synd på hardcore-United-fansen...
Men de holder vel uansett på å organisere seg i en ny klubb, så...
- Verg., Aen., 3.315.
- Verg., Aen., 3.315.
Virker som vi er enige i det mest vesentlige her, Terje 
Angående den Chelsea-kampen vi snakker om (mulig det ikke er den samme, hvem vet?), så kan det godt hende at du har rett. Det eneste jeg vet med sikkerhet er at jeg slo av tv'en før kampen var over, fordi det gikk så dårlig.
Tviler på at Glazer går like langt med United, som det i Salzburg, men den nye klubben Shareholders United e.l. tror jeg ikke varer så lenge. Ganske mange som har sluttet opp om dem, men svært få som har sluttet å gå på Old Trafford. Skjønner dem godt, stor forskjell på Premier League og de som spiller utenfor divisjonssystemet.
Angående den Chelsea-kampen vi snakker om (mulig det ikke er den samme, hvem vet?), så kan det godt hende at du har rett. Det eneste jeg vet med sikkerhet er at jeg slo av tv'en før kampen var over, fordi det gikk så dårlig.
Tviler på at Glazer går like langt med United, som det i Salzburg, men den nye klubben Shareholders United e.l. tror jeg ikke varer så lenge. Ganske mange som har sluttet opp om dem, men svært få som har sluttet å gå på Old Trafford. Skjønner dem godt, stor forskjell på Premier League og de som spiller utenfor divisjonssystemet.
-
Terje
- Den Gjenfødte Dragen

Ah, kom for et par timer siden hjem fra Lerkendal. Gud, det var deilig å se Rosenborg rundspille bergenserpakket! 
De så tidvis til og med ut som laget jeg kjenner fra 90-tallet!
Flankespillet fungerte
Det kom gode offensive løp både i bredde og dybde
Overlappene var der
Pasningene var mer presise enn de har vært på ei stund
Skjelbred og Braathen var overalt på bana!
Duellspillet var prega av vellykka taklinger og høyt press (særlig fra Skjelbred og Braathen)
Forsvaret var riktignok rustent, og både Basma og Dorsin var elendige bakover, men de var så forholdsvis gode framover, at det ikke gjorde så mye, selv om det naturligvis var skummelt når de lot Winters og Huseklepp vende om i feltet og skyte
Men viktigst av alt: de holdt hodene kalde.
Ååååh, neste år blir det seriegull igjen!
:D:D:D
Vel og merke dersom de skaffer seg noen gode backer, men da må de utenlands, siden det knapt finnes en eneste god norsk back, med et klart unntak i Trond Strande...
De så tidvis til og med ut som laget jeg kjenner fra 90-tallet!
Flankespillet fungerte
Det kom gode offensive løp både i bredde og dybde
Overlappene var der
Pasningene var mer presise enn de har vært på ei stund
Skjelbred og Braathen var overalt på bana!
Duellspillet var prega av vellykka taklinger og høyt press (særlig fra Skjelbred og Braathen)
Forsvaret var riktignok rustent, og både Basma og Dorsin var elendige bakover, men de var så forholdsvis gode framover, at det ikke gjorde så mye, selv om det naturligvis var skummelt når de lot Winters og Huseklepp vende om i feltet og skyte
Men viktigst av alt: de holdt hodene kalde.
Ååååh, neste år blir det seriegull igjen!
Vel og merke dersom de skaffer seg noen gode backer, men da må de utenlands, siden det knapt finnes en eneste god norsk back, med et klart unntak i Trond Strande...
- Verg., Aen., 3.315.
- Verg., Aen., 3.315.