Studentliv og skole

For deg som har noe annet på hjertet

Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren

Sauegjeteren
Sauegjeter
Sauegjeter

Post by Sauegjeteren »

Ah, riktig. Skoleinntak. Jeg begynner på drama til høsten, og må flytte på hybel. Burde gå greit, det?
Moiraine vet svært mye, sauegjeter.
davram bashere
Sitter
Sitter
Location: Tellus, tredje planet fra sola. Ja, den forrurensa søppeldynga. Du vet hvor det er? Flott!

Post by davram bashere »

Jada... Det burde gå greit. Om det faktisk gjør det er noe helt annet.

appropos hybel, skal ikke Nyave komme til Bodø nå? Mener å ha sett noen anonser i AN om en Rognanjente som søker en sentral hybel.
Mia ayende, Moderator! Caballein misain ye! Inde muaghde Moderator misain ye! Mia ayende!
davram bashere
Sitter
Sitter
Location: Tellus, tredje planet fra sola. Ja, den forrurensa søppeldynga. Du vet hvor det er? Flott!

Post by davram bashere »

HAHA! Hvem sier at det ikke lønner seg å klage på karakterer? gikk opp til 5 i hovedmål.
Mia ayende, Moderator! Caballein misain ye! Inde muaghde Moderator misain ye! Mia ayende!
Terje
Den Gjenfødte Dragen
Den Gjenfødte Dragen

Post by Terje »

Du kunne også ha gått ned til 3...
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
davram bashere
Sitter
Sitter

Post by davram bashere »

Ikke med den stilen jeg hadde skrevet. Jeg bruker språket rimelig godt til 16 åring å være. Men styrken min sitter mer i leserinnlegg og kåseri (+ litt mørkere stiler, men de snakker jeg ikke om) enn rene skjønnlitterære stiler.
Sauegjeteren
Sauegjeter
Sauegjeter

Post by Sauegjeteren »

Hvor ofte går man egentlig ned om man klager på karakteren sin? Jeg tror knapt jeg har opplevd det, for egen del. Ikke at jeg har hatt så mye å klage på heller, men...

Og jeg anser egentlig meg selv som DB, uten at det hindret meg i få 6 på skjønnlitterær eksamen (sidemål) og bare 5 på sakprosa.
Moiraine vet svært mye, sauegjeter.
davram bashere
Sitter
Sitter

Post by davram bashere »

Hadde jeg fått en bedre oppgave kunne jeg gkjort det bedre (jeg skrev en fantasystil, god oppgave, men ikke perfekt.) På de tre siste hovedmålstentamene har jeg fått en 5+ og to 6ere. Fikk noen gode oppgaver som gjorde at jeg kunne skrive mørke stiler.
Asphyxiate
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Asphyxiate »

Har vært så heldig å ikke følt noen trang til å klage på eksamenkarakterer. Så å si alltid fornøyd. Av de jeg kjenner og som har klaget, er det bare de som vanligvis så absolutt skal kverrulere med lærer etter en simpel prøve. Aldri fornøyde. Vet ikke om de fikk medhold, men med deres holdninger (Åhhh, jeg fortjener (evt karrakter). Urettferdig. Jeg er bedre enn han/henne etc) skulle jeg nesten ønske at de ville få ikke medhold. :twisted:

Noen som husker når man får vite opptakene ved universitetene? Tror det er den 20. men er ikke sikker. Virker rart å få de på en fredag. Er uansett ganske sikker på å komme inn, men greit å få det avklart i alle fall
Manbearpig
Dovienya
Mørkefrende
Mørkefrende

Post by Dovienya »

De få i min klasse som valgte å klage, var folk som pleide å få opp til flere karakterer høyere i faget enn det de fikk. Da vil jeg si det er grunn til å klage.

Selvsagt er det jo slike som du nevner som klager fordi de aldri blir fornøyde, men jeg vil tro de fleste lærer at det ikke er så lurt etter hvert. I hvert fall fortjener de å få lære det. :roll:
'You'll pardon me if experience suggests that it would be wise to meet unexpected generosity from you from arming myself and putting my back against a wall."
- Father Chains
Terje
Den Gjenfødte Dragen
Den Gjenfødte Dragen

Post by Terje »

Asphyxiate wrote:Noen som husker når man får vite opptakene ved universitetene? Tror det er den 20. men er ikke sikker. Virker rart å få de på en fredag. Er uansett ganske sikker på å komme inn, men greit å få det avklart i alle fall
Det var i går, ja.

Selv kom jeg inn, men jeg ble litt svett da SO sendte meg ei melding om at det var mange fine studieplasser på restetorget. :P
- Verg., Aen., 3.315.
Kjetil
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Kjetil »

Skal du til neste år Terje?

Selv kom jeg inn på førstevalget, Geofag og petroliumsteknologi i bartebyen.
Terje
Den Gjenfødte Dragen
Den Gjenfødte Dragen

Post by Terje »

Hvis jeg ikke hadde vært så jævla dum, hadde jeg antakeligvis studert noe lignende som det der, Kjetil. Men men når man er som man er må man ta til takke med det man kan få. Hvilket er engelsk. Skal begynne på en bachelor i det nå, og så skal jeg se om jeg tar nordisk som andrefordypning, samt noen ekstra historiefag, sånn at jeg eventuelt kan søke master i hvilket som helst av disse tre fagene om tre år.

Apropos master, hvordan går det med deg der, Loki?
- Verg., Aen., 3.315.
Kjetil
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Kjetil »

Hehe, hadde vel vært enda mindre lurt å skifte, når du har ørtenhundre studiepoeng i historie og engelsk =)
Loki
Nae’blis
Nae’blis

Post by Loki »

Terje wrote:Apropos master, hvordan går det med deg der, Loki?
Om eg er kommen inn skal eg visstnok få beskjed online denne veka, om eg ikkje er kommen inn får eg skriftleg avslag i posten ei stund etter. :(
Obdormio wrote:Eg må stå opp og gå på skulen i morgon.
Det veit eg slett ikkje om eg er mentalt førebudd på.
WoTle wrote:Meir av dette og mindre av Lan som pissar medan Alanna ser på, takk!
Asphyxiate wrote: #justice4Glûg!!
Ceres
Amyrlin
Amyrlin

Post by Ceres »

Ser du fortjener gratulasjoner, Loki! (Dvs - jeg så det på bloggen din, men gadd ikke kommentere, for det var så langt nede på sida di, du hadde så mye om Harry Potter, Whedon og alt det vanlige "vrøvlet" over allerede) Men tilbake til gratulasjonen: Utrolig bra. Hva skal du skrive om?

For min egen del er det lite nytt av året, samme studie, samme bosted, samme venner og samme interesser. :) Gratulerer så mye til deg også, Kjetil, er det et siving-studie du kom inn på?

Terje - hvor mange år har du egentlig studert nå? Tre? Jeg tror det må være så pass, i og med at jeg tror du var student da vi startet på dette forumet. Med tre års engelsk og to års master etterpå blir du en elsket mann hos lånekassen. Eller driver du kanskje og jobber som en gal ved siden av studiet og finansierer det slik? (Vet om noen som gjør det. Jeg mener - greit nok om man tar sykepleien, men medisinstudenter??!?)
Urban tilværelse
Post Reply