Hva leser du for tiden?
Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren, Loki
-
davram bashere
- Sitter

- Location: Tellus, tredje planet fra sola. Ja, den forrurensa søppeldynga. Du vet hvor det er? Flott!
Du har skrevet 31 poster og har ikke merket at du blir soldat før nå? Har dere admins økt grensene for rang-økning? Jeg tror jeg brukte 10 poster.
Liker ikke de gamle forfatterne.
Har en liten pause etter HP 7. Det tærer på kroppen å lese så mye,så fort. Men skal begynne på Martins andre til helga (dvs. i dag.)
Liker ikke de gamle forfatterne.
Har en liten pause etter HP 7. Det tærer på kroppen å lese så mye,så fort. Men skal begynne på Martins andre til helga (dvs. i dag.)
Mia ayende, Moderator! Caballein misain ye! Inde muaghde Moderator misain ye! Mia ayende!
-
Pedron Naill
- Hengiven

er ferdig!! skal begynne med CoT nå om littPedron Naill wrote:Leser Winters Heart for tia leser alle bøkene på nytt![]()
scott lynch wrote:Ooooh. You really dodged the fall of the axe on that question, didn't you?
Yeah, I kinda did. Hey, Tolkien was the guy that spoke seventeen languages. As for me, I... I'm, um, really good at Final Fantasy VI.
-
Pedron Naill
- Hengiven

jeg ble soldat etter 30 poster da...
men like vel. jeg klager ikke
til nå har jeg skrevet ca 2.0 poster til dagen i følge den greia som viser det.
kommer til å falle til 1.0/0.5 eller noe pga jeg kommer til å være borte litt nå de neste to ukene
kommer til å falle til 1.0/0.5 eller noe pga jeg kommer til å være borte litt nå de neste to ukene
scott lynch wrote:Ooooh. You really dodged the fall of the axe on that question, didn't you?
Yeah, I kinda did. Hey, Tolkien was the guy that spoke seventeen languages. As for me, I... I'm, um, really good at Final Fantasy VI.
Ja, det er også mitt spørsmål, og jeg er nysgjerrig til å lese svaret...Faile wrote:Fordi?davram bashere wrote:Liker ikke de gamle forfatterne.
Hva er det du har lest av dem? Og hvem kommer innunder gruppa "de gamle forfatterne"?
"Si vous trouvez un être humain dans la foule, suivez-le..."
http://bizarreland.over-blog.com
http://bizarreland.over-blog.com
-
Lothair Mantelar
- Kaptein-General

- Location: Østenfor Nord og Vestenfor Sør, og om natten gjemmer jeg meg bak din dør.
Jeg har lest seks bøker (!) siden sist jeg stakk innom denne tråden. To av dem har jeg postet kommentarer på i andre tråder (The Drawing of the Dark og The Deathly Hallows). De andre bøkene er:
The Forever War av Joe Haldeman. En skikkelig sci-fi klassiker på linje med de aller mest kjente. Den handler om håpløsheten med krig og er ei bok som i sin tid rettet stor kritikk av Vietnam krigen. Jeg synes boka var helt ok, men selve handlinga og prosaen var til tider ganske kjedelig. Det beste med boka er hvordan den prøver å forutse hvordan vårt samfunn ser ut i framtiden (visst nok er alle mennesker i 2007 homofile fordi det er den beste måten å holde folketallet nede på og hindre idioter fra å formere seg).
Storm Front av Jim Butcher. Dette er den første boka i en serie kalt The Dresden Files (ni bøker så langt, trolig ender den opp rett over tyve bøker tilsammen). Den handler om en trollmannsdetektiv som låser forskjellige krimgåter mens han prøver så godt han kan å ikke la seg drepe av morderiske demoner og lignende. Den mangler litt dybde, men du skal lete lenge etter morsommere sommerlesning. Jeg kommer til å skrive en anmdeldelse av serien når jeg kommer lengre uti, men for nå kan dere nøye dere med en varm anbefaling.
The Seperation av Christopher Priest. Dette er forfatteren av den filmatiserte boka The Prestige. Jeg elsket filmen og bestemte meg for å prøve ei boka av fyren. Denne boka handler om tvillingene Joe og Jack som begge får forskjellige skjebner under andre verdenskrig. En av de absolutt beste bøkene jeg har lest noen gang. Den er dessverre nokså tung så den passer ikke for alle. Anbefales.
Catch-22 av Joseph Heller. En krigsbok ulik alle andre krigsbøker. Jeg har aldri lest noe mer originalt, noe morsommere eller bedre skrevet enn denne klassikeren. Kan ikke anbefales varmt nok. 10/10.
Du finner anmeldelser av alle disse bøkene på min blogg, A Slight Apocalypse.
Nå leser jeg Crystal Rain av Tobias S. Buckell. Dette er den første boka jeg noen gang har blitt tilsendt av forfatteren fordi han likte anmeldelsene mine (og fordi jeg spurte han om det). Forvent en anmeldelse i løpet av de nærmeste dagene

The Forever War av Joe Haldeman. En skikkelig sci-fi klassiker på linje med de aller mest kjente. Den handler om håpløsheten med krig og er ei bok som i sin tid rettet stor kritikk av Vietnam krigen. Jeg synes boka var helt ok, men selve handlinga og prosaen var til tider ganske kjedelig. Det beste med boka er hvordan den prøver å forutse hvordan vårt samfunn ser ut i framtiden (visst nok er alle mennesker i 2007 homofile fordi det er den beste måten å holde folketallet nede på og hindre idioter fra å formere seg).
Storm Front av Jim Butcher. Dette er den første boka i en serie kalt The Dresden Files (ni bøker så langt, trolig ender den opp rett over tyve bøker tilsammen). Den handler om en trollmannsdetektiv som låser forskjellige krimgåter mens han prøver så godt han kan å ikke la seg drepe av morderiske demoner og lignende. Den mangler litt dybde, men du skal lete lenge etter morsommere sommerlesning. Jeg kommer til å skrive en anmdeldelse av serien når jeg kommer lengre uti, men for nå kan dere nøye dere med en varm anbefaling.
The Seperation av Christopher Priest. Dette er forfatteren av den filmatiserte boka The Prestige. Jeg elsket filmen og bestemte meg for å prøve ei boka av fyren. Denne boka handler om tvillingene Joe og Jack som begge får forskjellige skjebner under andre verdenskrig. En av de absolutt beste bøkene jeg har lest noen gang. Den er dessverre nokså tung så den passer ikke for alle. Anbefales.
Catch-22 av Joseph Heller. En krigsbok ulik alle andre krigsbøker. Jeg har aldri lest noe mer originalt, noe morsommere eller bedre skrevet enn denne klassikeren. Kan ikke anbefales varmt nok. 10/10.
Du finner anmeldelser av alle disse bøkene på min blogg, A Slight Apocalypse.
Nå leser jeg Crystal Rain av Tobias S. Buckell. Dette er den første boka jeg noen gang har blitt tilsendt av forfatteren fordi han likte anmeldelsene mine (og fordi jeg spurte han om det). Forvent en anmeldelse i løpet av de nærmeste dagene
But neither the conductress nor the passengers were amazed by the most important thing of all, namely, that a cat was not merely getting on a streetcar, which wasn't so bad, but that he intended to pay his fare! - Mikhail Bulgakov
-
Terje
- Den Gjenfødte Dragen

Whoa. o.OLothair Mantelar wrote:Dette er den første boka jeg noen gang har blitt tilsendt av forfatteren fordi han likte anmeldelsene mine
Selv leser jeg ""Gudenes fall" av Cornelius Jakhelln, årets store norske romandebut. Den handler om hva Odin har syslet med siden "Fallet" -- dvs. kristninga av Norge, og hva han drev med i tida mellom 997 og 1005 e. F.
Dritbra skrevet så langt. Og det skulle egentlig bare mangle; Jakhelln er jo både fliosofistipendiat og metalmusiker (han spiller bl.a. i Solefald, hvis jeg ikke atr helt feil).
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
- Verg., Aen., 3.315.
Frack deg, Terje, du kan ikkje sitte der og fortelle meg om ei slik bok, eg har IKKJE tid til aa lese det der.
Lalala, den posten eksisterar ikkje. Trylleri, tryllera, har aldri lest den, ha ha ha!
Lalala, den posten eksisterar ikkje. Trylleri, tryllera, har aldri lest den, ha ha ha!
Obdormio wrote:Eg må stå opp og gå på skulen i morgon.
Det veit eg slett ikkje om eg er mentalt førebudd på.
WoTle wrote:Meir av dette og mindre av Lan som pissar medan Alanna ser på, takk!
Asphyxiate wrote: #justice4Glûg!!
-
davram bashere
- Sitter

- Location: Tellus, tredje planet fra sola. Ja, den forrurensa søppeldynga. Du vet hvor det er? Flott!
Faile wrote:Fordi?davram bashere wrote:Liker ikke de gamle forfatterne.
Hva er det du har lest av dem? Og hvem kommer innunder gruppa "de gamle forfatterne"?
"De gamle forfatterne" er de som hadde sin storhetstid før WWII (ofte LENGE før). Jeg putter de fire store, Poe og en hel drøss andre i denne kategorien.
Jeg har lest rimelig mange bøker av mange av disse. Jeg har en tante som er veldig glad i førkrigslitteratur og hun forer meg med rimelig mye slikt.
Fordi?
Derfor. Jeg bare liker de ikke. Akkurat slik som jeg ikke liker Stephen King. Jeg får ingen følelse med karakterene og boken blir fort platt og kjedelig.
Mia ayende, Moderator! Caballein misain ye! Inde muaghde Moderator misain ye! Mia ayende!
-
Wolfbrother
- Den Fortapte

-
davram bashere
- Sitter

-
Siri Sedai
- Den Eldste

Jo det jeg skulle si var; for en stund siden leste jeg Labyrinten, som jeg ble anbefalt av dere her...knallbra bok, og + så lærte jeg litt mer fransk siden det er det jeg har valgt som språk på skolen
Anbefaler Labyrinten for dere som ikke har lest den...jeg lånte den ikke på biblioteket, fatter'n hadde visst kjøpt den på en eller annen reise med jobben for lenge siden

Anbefaler Labyrinten for dere som ikke har lest den...jeg lånte den ikke på biblioteket, fatter'n hadde visst kjøpt den på en eller annen reise med jobben for lenge siden