Det her er ikke verdens største "teori" og egentlig er det bare noe jeg har tatt notis av...
Det er en bonde i Verdens Øye som gir Rand og Mat skjerf, mens han sier at sønnene hans har ekstra. Han nevner også at det er farlige tider å hjelpe fremmede.
Deretter så går det noen kapitler også er det en mann som gir dem noe annet (husker ikke hva i farta) men han nevner også at sønnene har ekstra, og at det er farlige tider å hjelpe fremmede.
Det blir sagt så identisk at enten
a) har bøndene innøvd en felles prosedyre for å gi ting til fremmede.
b) Det er samme person
c) Jordan mente et eller annet spesielt med det
d) En teit skrivefeil (veldig teit i så fall)
Hvor vellykka det var kan godt diskuteres, ja, selv om det at denne episoden blir beskrevet to ganger passer ganske godt inn med at Matt er dødssjuk pga. Shadar Logoth-smitte, mens Rand fortsatt er sjuk etter å ha nedkalt lyn da de rømte fra vertshuset i Fire Konger. Understreka liksom hvor disorienterte og sjuke de var, syntes jeg...
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
Kun en liten spoiler fra verdens øye i den Terje skrev, men har du bare lest verdens øye, bør du være forsiktig med hva du leser her inne på Teoriforumet.
Terje wrote:Hvor vellykka det var kan godt diskuteres, ja, selv om det at denne episoden blir beskrevet to ganger passer ganske godt inn med at Matt er dødssjuk pga. Shadar Logoth-smitte, mens Rand fortsatt er sjuk etter å ha nedkalt lyn da de rømte fra vertshuset i Fire Konger. Understreka liksom hvor disorienterte og sjuke de var, syntes jeg...