Studentliv og skole

For deg som har noe annet på hjertet

Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren

Kjetil
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Kjetil »

Asphyxiate wrote:Er det forresten noen som har et sted i Oslo å leie ut, evt vet om et sted til tre brave unge herremenn som skal starte på universitetslivet nå i høst?
Oi, ikke en helt grei situasjon å være i, på boligjakt 1 uke før semesterstart i Oslo.

Nå har jeg ikke gått rundt å telt, det er fult mulig det finnes flere, men så er jo Bodø verdens beste plass og bo, liksom luftfartsmuseet og city nord, hva mer trenger man i livet?
davram bashere
Sitter
Sitter
Location: Tellus, tredje planet fra sola. Ja, den forrurensa søppeldynga. Du vet hvor det er? Flott!

Post by davram bashere »

OUTLANDS! (Eller i det minste noen bedre bokbutikker. Ark suger og underholdningsmagneten er for liten.)
Mia ayende, Moderator! Caballein misain ye! Inde muaghde Moderator misain ye! Mia ayende!
Kjetil
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Kjetil »

Nå begynner starter vel diverse fadderuker på diverse høgskoler og universitet over hele landet, noen andre enn meg som gleder seg?

Selv er har jeg siste dagen med forkurs i kjemi imorgen, skolen er imponerende, og foreleserne virker lovende så langt. Selv om jeg savner et litt høyere tempo, så langt har det vært lange dager, med lite få timer forelesninger, lite nytt stoff av gangen, og mange timer oppgaveløsning på audietoriet. Mye tregere enn det jeg er vant med fra matemattikken ifjor. Skulle ikke tro at intelligensnivået er lavere her.
Asphyxiate
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Asphyxiate »

Gleder meg sånn passe masse. Blir en forandring fra vgs til universitet, men håper jo at fadderuka skal mildne det første møtet
Manbearpig
Sisnera
Sitter
Sitter

Post by Sisnera »

Får gratulere alle som kom inn på det de ville. Selv Er jeg kjempe fornøyd :D
Som vann til tørst strupe
Eivind
Ta’veren
Ta’veren

Post by Eivind »

Du kom inn på Lillestrøm? Vet du hva snittet ble der i år?
Sisnera
Sitter
Sitter

Post by Sisnera »

Vet ikke men under 4.78 :wink:
Får vel vite det i dag.
davram bashere
Sitter
Sitter
Location: Tellus, tredje planet fra sola. Ja, den forrurensa søppeldynga. Du vet hvor det er? Flott!

Post by davram bashere »

Ferdig med første skoledag. Satan hvor kjedelig. Bodø har en del elendige talere.
Mia ayende, Moderator! Caballein misain ye! Inde muaghde Moderator misain ye! Mia ayende!
Sisnera
Sitter
Sitter

Post by Sisnera »

Syns egentlig første skole dag var grei jeg, tror rektor stamma litt, men ellers OK.

Hvilken linje DB?
Ceres
Amyrlin
Amyrlin

Post by Ceres »

Første skoledag, ja... Kjekt å komme i gang, spør du meg. Nå har vi fått nye gruppeindelinger, og et nytt halvår står for tur. Til å starte med lærte vi oss forskjellene mellom makler og papler og vesikler og bullae. :) Efflorescenser. Burde vel kanskje kikke over første par kapitlene i kveld, men... får se hva jeg gidder.
Urban tilværelse
davram bashere
Sitter
Sitter

Post by davram bashere »

Sisnera wrote:Syns egentlig første skole dag var grei jeg, tror rektor stamma litt, men ellers OK.

Hvilken linje DB?
Stud. spes. Man må jo gå på nerde-linja. Og når man tar teorimatten og alt det andre "vanskelige" kommer det til å bli kjempekos.

Hadde flaks med kontaktlæreren min. 30 årig mann som virker streng og rettferdig. Den andre halvdelen hadde ikke like flaks. Gammel dame som har tatt alt for mye pedagogikk til å kunne se på elevene som vanlige mennesker.

Hva kom du inn på inn på og hvordan virker lærerne?
Kjetil
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Kjetil »

Fadderuka går på for fult, og vi havna visst i avisen etter i går.

http://www.adressa.no/nyheter/trondheim ... 914190.ece
Ceres
Amyrlin
Amyrlin

Post by Ceres »

Ah - den berømte kleslenka... :)

Godt å se at det ikke bare er medisintudenter som havner i avisene.
Urban tilværelse
Sauegjeteren
Sauegjeter
Sauegjeter

Post by Sauegjeteren »

Jeg er på plass i ny hybel, med nytt nett, og kan herved konstatere at hybellivet er herlig og demoraliserende. Hvertfall her i kollektivet. Men skolen ser veldig bra ut, både stil- og innholds-messig.
Moiraine vet svært mye, sauegjeter.
Sisnera
Sitter
Sitter

Post by Sisnera »

davram bashere
Stud. spes. Man må jo gå på nerde-linja. Og når man tar teorimatten og alt det andre "vanskelige" kommer det til å bli kjempekos.
Har også planer om teoretisk matte, men vi må ta en kartlegingsprøve først. Uten kalkolator :shock: har brukt kalkolator siden 5.klasse

davram bashere
Hadde flaks med kontaktlæreren min. 30 årig mann som virker streng og rettferdig. Den andre halvdelen hadde ikke like flaks. Gammel dame som har tatt alt for mye pedagogikk til å kunne se på elevene som vanlige mennesker.
Flaks?

Hva kom du inn på inn på og hvordan virker lærerne?
SSP - "Nerdelinja" Gud hvor bertete enkelte nerder har blitt...

Lærerne er helt OK, eller, Kontaktlæreren min virker små nervøs og sjenert, noe jeg tar som et dårlig tegn...

Ellers virker lærerne greie de... Har en engelsk lærer som prater svensk men ikke er svensk :?

Sauegjeter
Jeg er på plass i ny hybel, med nytt nett, og kan herved konstatere at hybellivet er herlig og demoraliserende. Hvertfall her i kollektivet. Men skolen ser veldig bra ut, både stil- og innholds-messig.
Flyttet hjemmefra alerde?

Må være dumt, man må pluttselig rydde en hel leilighet alene...

Imbiller meg at det ikke er så stort som man skal ha det til...
Post Reply