Musikk

For deg som har noe annet på hjertet

Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren

Akira
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Akira »

Jaja, det får nå være så. Da sier jeg som den metaller jeg er. Føler du ikke metallen, så vil du aldri føle det. Men det gjør ikke noe, fordi vi som elsker metall klarer oss bra uten dere som ikke gjør det. :wink:

Favorittinstrumentet må jo være elektrisk gitar. I metallsammenheng. Kort og godt. Er så mye fet lyd som kommer ut av det instrumentet.
"Destiny is not a matter of chance, it is a matter of choice. I choose my own destiny."
Rambomons
Hengiven
Hengiven

Post by Rambomons »

The Beatles, tidenes største band, fortjener en egen tråd, men kanskje er det for få på dette forum som elsker Beatles til at det vil bli nok aktivitet på tråden.
Lothair Mantelar
Kaptein-General
Kaptein-General
Location: Østenfor Nord og Vestenfor Sør, og om natten gjemmer jeg meg bak din dør.

Post by Lothair Mantelar »

*Modhatt på*

Jeg har slått sammen musikk-tråden og den forhenværende Beatles-tråden. I den sammenheng har jeg også fjernet de innleggene som ga ingenting.

*Modhatt av*

For å gi mine five cents på de aktuelle temaene; Jeg og Beatles har et nokså platonisk forhold. Sangene deres er fine nok, men egentlig så liker jeg Saabye Christensens bok "Beatles" mye bedre enn selve bandet.

Mitt favorittinstrument er uten tvil elektrisk gitar, tett fulgt av saksofon og bassgitar :wink:
But neither the conductress nor the passengers were amazed by the most important thing of all, namely, that a cat was not merely getting on a streetcar, which wasn't so bad, but that he intended to pay his fare! - Mikhail Bulgakov
Siri Sedai
Den Eldste
Den Eldste

Post by Siri Sedai »

Tidenes største band?....vel......skjønner hva du mener, tror jeg. De er jo musikkhistorie....min også
De var absolutt noe nytt da de kom, og sånn sett startet pop rock industrien.
Vet dette fordi jeg var der da de første Beatles platene kom i handelen!!Som 9 åring, med nyinnkjøpt phillips batteriplatespiller (...som var toppen av lykke den gangen!), måtte stå på tå for å rekke opp til disken i platebutikken og skulle kjøpe "She loves you, yea,yea". :oops: Det var min første plate! Husker det godt. Alle lo.

Etter de første singlene dabbet min interesse til fordel for Stones og andre, Black Sabbath, Uriah Heep ol. Likte ikke Sargent Pepper- sounden , men har full respekt for Paul McCartney som en av verdens beste komponister. (f eks.Liverpool Oratoriet for de som liker klassisk)

Men er enig i at det neppe er aktuelt med egen tråd.
Terje
Den Gjenfødte Dragen
Den Gjenfødte Dragen

Post by Terje »

Favorittinstrument? Tja.

Er tre som utmreker seg. Først, cello. Har en utrolig dyp klang, og er fantastisk på melodier som går i moll.

Deretter elektrisk gitar, med forskjellige effektpedaler. Uten effektpedalene er el-gitar kjedelig.

Og bass, naturligvis, både elektrisk i gitarform, og akustisk i ståform. Det er stort sett bare cellokvartetter som spiller mørke, dystre melodier, og el-gitar-licks som slår en rask, aggressiv bassgang.
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
davram bashere
Sitter
Sitter
Location: Tellus, tredje planet fra sola. Ja, den forrurensa søppeldynga. Du vet hvor det er? Flott!

Post by davram bashere »

Lothair Mantelar wrote: Jeg og Beatles har et nokså platonisk forhold. Sangene deres er fine nok, men egentlig så liker jeg Saabye Christensens bok "Beatles" mye bedre enn selve bandet.

Her må jeg si meg enig, boka er mye bedre enn selve badet.

Når det gjelder hvilket instrument jeg synes er best, må jeg nok si stemmen, tett fulgt av slagverk og elektrisk bass.

EDIT: ordnet med sitatene. EDIT: Skrivefeil
Mia ayende, Moderator! Caballein misain ye! Inde muaghde Moderator misain ye! Mia ayende!
davram bashere
Sitter
Sitter
Location: Tellus, tredje planet fra sola. Ja, den forrurensa søppeldynga. Du vet hvor det er? Flott!

Post by davram bashere »

Beklager dobbeltpst men denne tråden må gjenopplives.

Surfet på Urørt her for en tid tilbake og oppdaget et band som het Fight the Phoenix. Litt melodiøs rock. Det var slettes ikke så verst til å komme fra Bergen :)
Mia ayende, Moderator! Caballein misain ye! Inde muaghde Moderator misain ye! Mia ayende!
Sisnera
Sitter
Sitter

Post by Sisnera »

Noe av det beste bråkemusikken jeg har hørt. Den var ikke ordentlig bråkete liksom.

Men finner noen svakheter, etter min mening. Men apsolutt bra vis man tenker på at de kommer fra bergen.
Som vann til tørst strupe
Siri Sedai
Den Eldste
Den Eldste

Post by Siri Sedai »

Nightwish singel - Amaranth kom for salg her i dag.

inneholdt låten - *Amaranth (poprock) grei nok

*Eva ( demoversjon med Marco på vokal)....uff, men melodien er fin og Anettes versjonen er bedre.

*While your lips are still red ( filmmelodi)..helt herlig ballade

*samt instrumentalversjon av Eva og Amaranth ( disse er vel noe for Sisnera!!)

Vel... det er ingenting som minner om metal på denne. Lite som minner om Nightwish også!

Tuomas kan snekre melodier, de er flotte, men hvor blir det av "Nightwishsounden". Den er vekk.

Håper det full lengderen blir noe annet!
Ashaman
M’hael
M’hael

Post by Ashaman »

Siri Sedai wrote:Nightwish singel - Amaranth kom for salg her i dag.

Vel... det er ingenting som minner om metal på denne. Lite som minner om Nightwish også!

Tuomas kan snekre melodier, de er flotte, men hvor blir det av "Nightwishsounden". Den er vekk.

Håper det full lengderen blir noe annet!
*løpe og kjøpe* (Bare litt synd at det ikke finnes noen platebutikker i noen titalls mils omkrets.)

Du har fått med deg ''Eva'' når Anette synger den ja?
Syns du ikke den minnet veldig om Within Temptation? Rettere sakt at det nesten kunne vert dem?

Skal se om jeg ikke får tak i singelen jeg også nå. :D
"There's always another battle. I suppose that will be the case until the whole world turns Tinkers"
- Davram Bashere
Chiad
Asha’man
Asha’man

Post by Chiad »

Liker godt Glorious av Andreas Johnson..noen andre som gjør det?
Siri Sedai
Den Eldste
Den Eldste

Post by Siri Sedai »

Ashaman wrote:

Du har fått med deg ''Eva'' når Anette synger den ja?
Syns du ikke den minnet veldig om Within Temptation? Rettere sakt at det nesten kunne vert dem?
Håper du har fått fatt i Amaranth til nå Ashaman!

Ja, jeg har hørt Eva.
Vet ikke helt om jeg trekker noen store paraleller til Sharons stemme, den er mye lysere.

Men var det bare så¨vel........jeg har nemlig fått fatt i en promo på "Dark Passion play"....(.ikke spør :lol: )

Skal komme tilbake med en detaljert anmeldelse, men sounden er mye rart.....en låt (vakker nok) kunne like godt vært Bjørn Eidsvåg og Elvira Nicolaysen!! ....Neivel da!...Høyem og Ane Brun da! Fikk assosiasjoner til den hiten de hadde.
Ashaman
M’hael
M’hael

Post by Ashaman »

Siri Sedai wrote:Håper du har fått fatt i Amaranth til nå Ashaman!
Nope, men har høyrd ''Amaranth'' og ''While your lips are still red.''
Skal til Porgrunn til veka, spørs om eg ikkje må ein tur på Platekompaniet.
Siri Sedai wrote:Ja, jeg har hørt Eva.
Vet ikke helt om jeg trekker noen store paraleller til Sharons stemme, den er mye lysere.
At stemma til Sharon er lysare til vanleg er det vel ikkje tvil om. Men då har du ikkje høyrd ''Ice Queen'' i aukustisk verjon. Der høyrer ein verkeleg kor stort spekter Sharon kan synge i!
Her(link i ordet) kan du høyre kor bra Sharon eigentleg kan synge.
Siri Sedai wrote:Men var det bare så¨vel........jeg har nemlig fått fatt i en promo på "Dark Passion play"....(.ikke spør :lol: )

Skal komme tilbake med en detaljert anmeldelse, men sounden er mye rart.....en låt (vakker nok) kunne like godt vært Bjørn Eidsvåg og Elvira Nicolaysen!! ....Neivel da!...Høyem og Ane Brun da! Fikk assosiasjoner til den hiten de hadde.
Oj, en promo alt nå! :D Har følelsen av at mykje av materialet til plata har leke ut. ''Eva'' kunne ein få tak i for evigheiter sidan om ein visste kva ein gjorde!
Jaja, kan vel hende Nightwish ikkje har truffe heilt enda, med nye folk å greier, men kan vel hende det kjem seg med åra. Men legg ikkje skjul på at Tarja var det som fekk Nightwish til å vera det dei faktisk var.

edit: fant musikkvideoen til ''Amaranth'': http://www.youtube.com/watch?v=GdZn7k5rZLQ
Ser ut som me kanskje kan få litt meir show frå Anette enn Tarja på scena, kanskje.

''While Your Lips are Still Red'' musikkvideo: http://www.youtube.com/watch?v=3W9nAACkKas
"There's always another battle. I suppose that will be the case until the whole world turns Tinkers"
- Davram Bashere
Siri Sedai
Den Eldste
Den Eldste

Post by Siri Sedai »

Wow....Ice Queen!

Takk for den linken. Måtte spille begge versjonene, og prøve å studere ansiktet! Var først i tvil om det faktisk var Sharon. Utrolig.

Er redd frøken Anette ikke når opp i nærheten. At hun overgår Tarja live tviler jeg på. Ikke engang matcher. Tarja hadde en enorm scenekarisma. Men vi får se 1.des.

Både Eva og Amaranth er med på "Dark Passion Play", men ikke When your lips are still red.

Amaranthvideoen er stilig.
davram bashere
Sitter
Sitter

Post by davram bashere »

Siri Sedai wrote:
Men var det bare så¨vel........jeg har nemlig fått fatt i en promo på "Dark Passion play"....(.ikke spør :lol: )

Så da bør man unngå den sangen da. Høyem og Brun... Yak!
Post Reply