Studentliv og skole

For deg som har noe annet på hjertet

Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren

Sisnera
Sitter
Sitter

Post by Sisnera »

Kjenner til det sauegjeter, men en biefekt av det er ofte at man er så trøtt på skolen dagen etter at man ikke får med seg noe som helst.

Jeg ville ha ambefalt deg det samme som Ceres. Jobb med en gang du kommer hjem fra skolen, for da er du i siget.

Og evt om natta vis det er en diger innlevering. Syns det er lettes fra 21.00 til 01.00. men sånt finner man ut av etter vert.
Som vann til tørst strupe
davram bashere
Sitter
Sitter
Location: Tellus, tredje planet fra sola. Ja, den forrurensa søppeldynga. Du vet hvor det er? Flott!

Post by davram bashere »

Elsker å jobbe om natta. Men det må være mørkt ute. Liker tiden fra 2300 til 0330 best. Skal jeg skrive gode stiler gjør jeg det da.
Mia ayende, Moderator! Caballein misain ye! Inde muaghde Moderator misain ye! Mia ayende!
Asphyxiate
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Asphyxiate »

Har en slags innebygd klokke som gjør at jeg stopper med skolearbeid ca. kl 20.00, evt 21.00 hvis det er mye å gjøre, og da starter jeg så fort jeg kan etter skolen. Hvis jeg har mer å gjøre da, gidder jeg rett og slett ikke mer for da føler jeg meg ferdig med skolearbeid.
Dette var jo på VGS, og da var dagen basert på rutiner angående skolearbeid: Skolestart 18.20, ferdig 15.15 (med noen unntak), hjem og skolearbeid, jobba maks til 8-9, pauser ved middag og The Simpsons.

Nå har jeg jo gått videre til universitetet og tviler på at det blir sånn videre. For det første er skoledagene ganske uregelmentære, og det er mest lesing som må gjøres. Nå skal jeg straks begynne med oppgaveskriving, og da kommer jeg nok til å jobbe senere. Men jeg håper på å ikke jobbe langt på natt. Jeg trenger skjønnhetssøvnen min noe så innmari..
Manbearpig
Lothair Mantelar
Kaptein-General
Kaptein-General
Location: Østenfor Nord og Vestenfor Sør, og om natten gjemmer jeg meg bak din dør.

Post by Lothair Mantelar »

Asphyxiate wrote: Dette var jo på VGS, og da var dagen basert på rutiner angående skolearbeid: Skolestart 18.20, ferdig 15.15 (med noen unntak), hjem og skolearbeid, jobba maks til 8-9, pauser ved middag og The Simpsons.
Enten skrev du åpningstida på skolen din feil, eller så er du en av heldige medlemmene i Norges eneste skole for videregående vampyrer.
But neither the conductress nor the passengers were amazed by the most important thing of all, namely, that a cat was not merely getting on a streetcar, which wasn't so bad, but that he intended to pay his fare! - Mikhail Bulgakov
Chiad
Asha’man
Asha’man

Post by Chiad »

Hun mente sikkert 08.20...
Asphyxiate
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Asphyxiate »

Chiad wrote:Hun mente sikkert 08.20...
HVA!? HUN!? Har jeg gjort meg såpass misforstått? DÆNG!! Jeg er da en like fullkommen han som de fleste andre hanner innpå her, og mer enn noen tør jeg vedde...

Og ja, jeg skrev feil. Vi begynte selvfølgelig 08.20. Men om jeg er en vampyr kan jeg ikke si noe om, for da må dere døøøøø...!
Manbearpig
Chiad
Asha’man
Asha’man

Post by Chiad »

OISANN! :oops: :oops:
Sorry dude.. :P Virka som et jentenavn og jeg så egentlig aldri på rangeringen din :P

Og DB, hvem i huleste er Martha? Liksom Asphyxiate?
Lothair Mantelar
Kaptein-General
Kaptein-General
Location: Østenfor Nord og Vestenfor Sør, og om natten gjemmer jeg meg bak din dør.

Post by Lothair Mantelar »

Jeg sletta noen meningsløse innlegg fra diverse personer. Om vi ikke klarer å holde oss på tema kan vi i hvert fall gjøre et forsøk på å holde oss på Jorda (og ja, jeg snakker her om planeten).
But neither the conductress nor the passengers were amazed by the most important thing of all, namely, that a cat was not merely getting on a streetcar, which wasn't so bad, but that he intended to pay his fare! - Mikhail Bulgakov
Loki
Nae’blis
Nae’blis

Post by Loki »

Det er nok prinsessa.

(On topic òg, ettersom ho har starta skule. Hadde eg gidda skulle eg på bakgrunn av det argumentet levert formell klage på at forrige posten min her blei sletta. Diverre bryr eg meg ikkje nok. :\ )
Obdormio wrote:Eg må stå opp og gå på skulen i morgon.
Det veit eg slett ikkje om eg er mentalt førebudd på.
WoTle wrote:Meir av dette og mindre av Lan som pissar medan Alanna ser på, takk!
Asphyxiate wrote: #justice4Glûg!!
davram bashere
Sitter
Sitter
Location: Tellus, tredje planet fra sola. Ja, den forrurensa søppeldynga. Du vet hvor det er? Flott!

Post by davram bashere »

Bry deg. Jeg er sikker på at alle kunne lære mye av dene klagetalenter. Du er flink på sånt.
Mia ayende, Moderator! Caballein misain ye! Inde muaghde Moderator misain ye! Mia ayende!
Sisnera
Sitter
Sitter

Post by Sisnera »

Men noen som kan systemet for studiepoeng?

Vi hører hele tiden snakk om studiepoeng, men hittil har ingen tatt seg bryet med å forklare det.
Loki
Nae’blis
Nae’blis

Post by Loki »

Studiepoeng er ei måleining for arbeidsinnsats ein eksamen representerer. Per semester er 30 studiepoeng normalt sett som "fulltidsjobb" med studiene. Det vil seie at dersom faga du tek til saman blir 30 studiepoeng eller meir kan du få fullt stipend og lån av staten, og du skal i teorien ha like mange arbeidstimer med studiene dine som ein som har ein fulltidsjobb.

Eit "årsstudium" på eitt år, det vil seie to semester, er dermed 60 studiepoeng med eksamener. Ein bachelorgrad er tre år, altså 180.
Obdormio wrote:Eg må stå opp og gå på skulen i morgon.
Det veit eg slett ikkje om eg er mentalt førebudd på.
WoTle wrote:Meir av dette og mindre av Lan som pissar medan Alanna ser på, takk!
Asphyxiate wrote: #justice4Glûg!!
Kjetil
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Kjetil »

Som Loki sier, men egentlig ingenting å bry seg om, så lenge du ikke har tenkt å ta deltidstudier.
Sisnera
Sitter
Sitter

Post by Sisnera »

fortsatt forvirret.

Hva har studiepoeng med karakter å gjøre?
Asphyxiate
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Asphyxiate »

Så vidt jeg vet har det ikke med karakterer å gjøre (spiller det inn på samla poengsum?), det er bare en slags poengsum man må ha for å ha fullverdig studium, som Loki sa så må du ha tilsammen 180 studiepoeng for å ha en godkjent bachelorgrad. Et emne (sammenlignes med et fag) gir vanlighvis 10 poeng. Er dog ikke helt inne i det ennå, da jeg bare en en 1 1/2 mnd gammel student
Manbearpig
Post Reply