Utrolig trist å høre! Bare å kondolere..
Tankene går jo først og fremst til familien. Det er jo de som virkelig lider her.
Et stort tap for hele litteraturverden, han var virkelig en av de store!
Støtter selvfølgelig forslaget om et kodolansebrev.
Who's that riding into the sun.
Who's the man with the itchy gun.
Who's the man who kills for fun!
Psy-cho Dad. Psycho Dad. Psycho Dad!
He sleeps with a gun, but he loves his son.
Killed his wife 'cause she weighed a ton... Psycho Dad!
Huff. Har ikke vært i nærheten av en pc før idag, og når jeg av all kjedsomhets skyld titta på dagbladet.no så så jeg bare den artikkelen stå der litt lengre nede på siden. Skjønte det vel egentlig ikke, vil ikke skjønne det enda. At en person kan gjøre noe, her skrive, som virkelig engasjerer og underholder så mange mennesker er en prestasjon i seg selv.
Jordan vil alltid ha en spesiell plass i litteraturen, glem alle disse kritikerroste storverkene, Tidshjulet er et storverk!
Tenk at jeg senest satt og leste i CoS i min andre gjennomlesning av serien og tenkte at jeg kunne ikke vente til A Memory of Light. Nå ser det ut til at den blir gjennomført. Det er bra. Men alt det kommer på en måte i andre rekke nå. I første rekke kommer sannheten at en stor personlighet er borte.
Føy meg til på det evt. brevet med navn, adresse, tlfnr, you name it.
En stor kondolasjon til Jordans venner og familie, og ikke minst alle hans lesere av hans storverk
Uff, nå ble jeg skikkelig lei meg. Sitter halvveis med tårer i øynene. Så det ikke før nå...vet ikke annet å si enn at han har gitt meg en egen verden å krype inn i når jeg enn måtte ønske, og det er jeg evig takknemlig for.
Føy meg til på brevet
The truth is rarely pure and never simple.
Oscar Wilde
Dette var veldig trist. Mine kondolanser går til familie, venner og alle hans lesere som fikk en enorm opplevelse gjennom hans bøker. Det har vært en utrolig resie, som har gitt meg veldig, veldig mye.
Kain aries ai ele su eith
Føy meg også til i brevet.
Laitho na Parono Morein Dhuriën, Arialo Othin, Dhuriënalo Aloin, Aloithor bo Luthanalo La'arios.
Etter generell oppfordring fra flere her på forumet så har jeg bestemt meg for å forsøke å skrive et kondolansebrev til Harriet. Når det er ferdig skal jeg legge i denne tråden, for allmenn godkjennelse. Hvis det er noe dere absolutt føler burde være med i dette brevet, ta kontakt med meg per p.m. eller post det her.
Hvis noen vet en postadresse til Harriet ville jeg vært takknemlig hvis jeg kunne få den. Alle som ønsker sitt ekte navn under brevet ber jeg herved om å sende meg det på en privat melding.
But neither the conductress nor the passengers were amazed by the most important thing of all, namely, that a cat was not merely getting on a streetcar, which wasn't so bad, but that he intended to pay his fare! - Mikhail Bulgakov
For hver person som dør som jeg har noen slags betydning for meg så virker det som om jeg adskiller meg mer og mer fra døden, jeg mister liksom forståelse for døden for hver gang den inntreffer.
Håper jeg kan være med på det brevet selv om jeg ikke er akkurat utrolig ofte her på forumet (mest for å unngå spoilere fra dere ^_^)
Det er tungt å ta farvel med en god forfatter, jeg kjente han jo ikke, men jeg er knyttet til ham gjennom det han har skrevet. Rand, Mat, Perrin, Egwene, al'Lan, Moiraine, osv. osv. for meg så er det som om de dør med forfatteren.
"The Wheel of Time turns, and Ages come and pass, leaving memories that become legend. Legend fades to myth, and even myth is long forgotten when the Age that gave it birth comes again. In one Age, called the Third Age by some, an Age yet to come, an Age long past, a wind faded.... The wind was not the end. There are neither beginnings nor endings to the turning of the Wheel of time.
But it was an end."
Svært trist dette. Før RJ hadde jeg kun lest Ringenes Herre av fantasy litteratur. Etter tidshjulet måtte jeg ha mer og takker James Oliver Rigney for dette.
Uff, så utrolig trist. Jeg ser skjelden innom dette forumet, men så en link til ett liknende emne på ett annet forum, og da føyk jeg hit. Synd det måtte skje så fort.. Jeg vil gjerne ha navnet mitt i brevet jeg også.