Hva leser du for tiden?
Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren, Loki
-
Pedron Naill
- Hengiven

ja det er den... liker den ganske godt faktisk. mye som minner om flere forskjellige bøker jeg har lest 
scott lynch wrote:Ooooh. You really dodged the fall of the axe on that question, didn't you?
Yeah, I kinda did. Hey, Tolkien was the guy that spoke seventeen languages. As for me, I... I'm, um, really good at Final Fantasy VI.
-
Terje
- Den Gjenfødte Dragen

Samtidig som jeg tidvis kikker litt i Dagon: The HP Lovecraft Omnibus Volume 2, leser jeg Grendel av John Gardner, en gjenfortelling av det episke Beowulf-diktet fra monsteret, Grendel, sitt synspunkt. Virkelig strålende saker; i likhet med Cormac McCarthys The Road, som jeg leste i forrige uke, den type bok som får meg til å innse hva språk kan være, hva det kan brukes til, og hvor dårlige mange av favorittforfatterne mine egentlig er med det... 
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
- Verg., Aen., 3.315.
-
Lothair Mantelar
- Kaptein-General

- Location: Østenfor Nord og Vestenfor Sør, og om natten gjemmer jeg meg bak din dør.
Har du fått sjekket ut "The Name of the Wind" ennå, Terje? Jeg trenger noen til å hjelpe meg med å selge den til dette forumet - og hvis du er på jakt etter en fantasyforfatter med godt språk så trenger du ikke se lenger. Uheldigvis så fant jeg ikke en kopi av boka når jeg var i Trondheim på fredag, så du må kanskje be dem om å skjerpe seg 
But neither the conductress nor the passengers were amazed by the most important thing of all, namely, that a cat was not merely getting on a streetcar, which wasn't so bad, but that he intended to pay his fare! - Mikhail Bulgakov
Fortsatt "Jimmy the Hand" og "Bonehunters" her i gården - faktisk ikkje lese ei einaste side meir skjønnlitteratur sidan sist eg var her. Pensumbunken og til og med den gigantiske teikneseirebunken er byrja synke, dog.
Dessutan er eg snart halvvege i "A Very Short Introduction to Machiavelli".
Kvir meg til penumlesinga denne veka, må lese "Stat, kirke og menneskeretter" og tunge artikler om kognitiv religion, dynamisk lokativitet i religion og religionsresepsjon. ;_;
Kvir meg til penumlesinga denne veka, må lese "Stat, kirke og menneskeretter" og tunge artikler om kognitiv religion, dynamisk lokativitet i religion og religionsresepsjon. ;_;
Obdormio wrote:Eg må stå opp og gå på skulen i morgon.
Det veit eg slett ikkje om eg er mentalt førebudd på.
WoTle wrote:Meir av dette og mindre av Lan som pissar medan Alanna ser på, takk!
Asphyxiate wrote: #justice4Glûg!!
-
Terje
- Den Gjenfødte Dragen

Vet du, Loki, det der får det jeg skal lese om norsk landbruk i høymiddelalderen til å høres ut som barnemat. Takk! 
Og Lotta, skulle gjerne gjort det, men jeg har en policy om ikke å kjøpe HC og TPB fra serier hvor jeg ikke allerede har noen sånne... :\
Og Lotta, skulle gjerne gjort det, men jeg har en policy om ikke å kjøpe HC og TPB fra serier hvor jeg ikke allerede har noen sånne... :\
- Verg., Aen., 3.315.
- Verg., Aen., 3.315.
-
Sauegjeteren
- Sauegjeter

-
Siri Sedai
- Den Eldste

Loki!
Er du sikker på du har valgt rett studium?
Synes du bare klager og høres misfornøyd ut. Det er meningen studier skal være gøy!
Med det mener jeg at du skal ha lyst til å lære det stoffet pensumboka prøver å fortelle deg, i hvert fall som hovedregel.
Hva slags yrke er det du har peilet deg inn på?
Noe du vil like å jobbe med?
Synes du bare klager og høres misfornøyd ut. Det er meningen studier skal være gøy!
Med det mener jeg at du skal ha lyst til å lære det stoffet pensumboka prøver å fortelle deg, i hvert fall som hovedregel.
Hva slags yrke er det du har peilet deg inn på?
-
Terje
- Den Gjenfødte Dragen

Eh, siden det meste av oppgava mi kommer til å være bortimot direkte avskrift fra diverse innføringsverk i middelalderhistorie for universitetsstudenter, ikke egentlig... :\Sauegjeteren wrote:Føler du at du skulle delt noe av det med norsk landbruk på en blogg eller noe, Terje? Jeg vet om interessenter.
Og Siri, Loki har ikke valgt fagene han tar i høst. De er obligatoriske metodeemner for masterstudenter på religionsvitenskap i Bergen, hvis jeg har forstått ting rett...
- Verg., Aen., 3.315.
- Verg., Aen., 3.315.
-
Lothair Mantelar
- Kaptein-General

- Location: Østenfor Nord og Vestenfor Sør, og om natten gjemmer jeg meg bak din dør.
My good man, you clearly need to make an exception! It would gnaw at your very heart-strings to not own a hardcover copy (mind you, get the british one) of this modern masterpiece that in a very small time has outsold both A Game of Thrones, The Eye of the World and (argh) Wizard's First Rule. You're missing a great opportunity to be a part of the next big thing. The Name of the Wind has already won the much-sought-after Fantasy Quill Award and has been opted for a transfer to the silver screen and next years Campbell award is believed to be done deal.Terje wrote:
You really have no choice in the matter.
But neither the conductress nor the passengers were amazed by the most important thing of all, namely, that a cat was not merely getting on a streetcar, which wasn't so bad, but that he intended to pay his fare! - Mikhail Bulgakov
Nei.Siri Sedai wrote:Loki!
Nei, det er ikkje meininga at studier skal vere gøy - men heldigvis er dei det vanlegvis likevel.Synes du bare klager og høres misfornøyd ut. Det er meningen studier skal være gøy!
Kva sytinga mi angår har eg obligatoriske skittfag dette semesteret, forhåpentlegvis vil du høyre null syting frå meg til våren og året etter.
Indeed. Men i to av dei tre kursa eg tek i haust har eg altså ikkje det. Ok, vag fagleg interesse for ein del av dei, men, nei, ikkje nok.Med det mener jeg at du skal ha lyst til å lære det stoffet pensumboka prøver å fortelle deg, i hvert fall som hovedregel.
Yrke? Peile? Like? Jobb?Hva slags yrke er det du har peilet deg inn på?
Obdormio wrote:Eg må stå opp og gå på skulen i morgon.
Det veit eg slett ikkje om eg er mentalt førebudd på.
WoTle wrote:Meir av dette og mindre av Lan som pissar medan Alanna ser på, takk!
Asphyxiate wrote: #justice4Glûg!!
-
Terje
- Den Gjenfødte Dragen

Leste ut Grendel i går. Litt skuffende avslutning, men siden den bare var på seks-sju sider, var ikke det noen stor ubeleilighet.
Begynte så på Michael Moorcocks Glorianna, or the Unfulfill'd Queen i morres, og etter de første femti sidene ser dette ut til å være ganske andre saker enn Elric. For hoffinntriger, stormaktspolitikk og snedige skurker og politikere i et fiktivt renessanseunivers der halve verden styres fra London, mens dronning Glorianna og hennes kloke rådgivere forsøker å holde rivalene Polen, Iberia og Arabia fra strupen? Såååå mye bedre enn en døll sekundørverden med en lidende sverdkjemper i hovedrolla.
Moorcock ligger med andre ord an til å rehabilitere seg.
Begynte så på Michael Moorcocks Glorianna, or the Unfulfill'd Queen i morres, og etter de første femti sidene ser dette ut til å være ganske andre saker enn Elric. For hoffinntriger, stormaktspolitikk og snedige skurker og politikere i et fiktivt renessanseunivers der halve verden styres fra London, mens dronning Glorianna og hennes kloke rådgivere forsøker å holde rivalene Polen, Iberia og Arabia fra strupen? Såååå mye bedre enn en døll sekundørverden med en lidende sverdkjemper i hovedrolla.
Moorcock ligger med andre ord an til å rehabilitere seg.
- Verg., Aen., 3.315.
- Verg., Aen., 3.315.
-
Lothair Mantelar
- Kaptein-General

Ble ferdig med bok nummer to, "The Well of Ascension", i "Mistborn" trilogien i går ettermiddag. Jeg hadde forhåpninger om at Brandon Sanderson skulle ta seg opp med denne, da den har fått gode anmeldelser rundt om kring på nettet, men jeg må bare si meg grusomt skuffet. Den har alle de samme feilene som bok 1 hadde, og styrkene hans har han kuttet ned på. Anbefales ikke.
Jeg har også lest ut "Black Orchid", skrevet av Neil Gaiman og illustrert av Dave McKean. Jeg har ikke hatt mye erfaring med tegneserier utover den vanlige omgangen med Donald, Pondus, M, Nemi, osv, så dette ble naturligvis ganske så forskjellige saker. Utgaven jeg leste var oversatt til norsk, noe jeg tror hemmet historien ganske kraftig. Gaiman baserte seg mye på sangtekster av bl. a. Frank Sinatra og selv om disse stort sett var bevart i sin originale versjon, så føltes det rart å lese det på norsk. Bildene var derimot helt fantastiske og historien i seg selv var annerledes fra alt annet det jeg har lest før. I konklusjon: "Black Orchid" er en fantastiskt bisarr leseropplevelse av to udiskutable genier.
Nå gleder jeg meg til Sandman Volume 1 og 2 kommer i posten
Jeg har også lest ut "Black Orchid", skrevet av Neil Gaiman og illustrert av Dave McKean. Jeg har ikke hatt mye erfaring med tegneserier utover den vanlige omgangen med Donald, Pondus, M, Nemi, osv, så dette ble naturligvis ganske så forskjellige saker. Utgaven jeg leste var oversatt til norsk, noe jeg tror hemmet historien ganske kraftig. Gaiman baserte seg mye på sangtekster av bl. a. Frank Sinatra og selv om disse stort sett var bevart i sin originale versjon, så føltes det rart å lese det på norsk. Bildene var derimot helt fantastiske og historien i seg selv var annerledes fra alt annet det jeg har lest før. I konklusjon: "Black Orchid" er en fantastiskt bisarr leseropplevelse av to udiskutable genier.
Nå gleder jeg meg til Sandman Volume 1 og 2 kommer i posten