Når gir du opp ei bok?
Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren, Loki
-
davram bashere
- Sitter

- Location: Tellus, tredje planet fra sola. Ja, den forrurensa søppeldynga. Du vet hvor det er? Flott!
-
davram bashere
- Sitter

- Location: Tellus, tredje planet fra sola. Ja, den forrurensa søppeldynga. Du vet hvor det er? Flott!
I vårt bibliotek står både LotR, SoT og aSoIaF i avdelingen for barn/mu, så jeg tror ikke man han bruke plaseringen dens for å klasifisere den. Men ikke glem mu delen. Det er ikke voksenfantasy, men barnefantasy er det i hvertfall ikke.
Mia ayende, Moderator! Caballein misain ye! Inde muaghde Moderator misain ye! Mia ayende!
-
Pedron Naill
- Hengiven

den enste boka jeg har gitt opp (som jeg husker, pleier å fortrenge dårlige minner
) Er Silmarillion... den hadde 100000000000000 navn å huske på og 1000000000000 å følge med på samtidig.... fatta ikke DRITTEN av den
(dumme boka
)
scott lynch wrote:Ooooh. You really dodged the fall of the axe on that question, didn't you?
Yeah, I kinda did. Hey, Tolkien was the guy that spoke seventeen languages. As for me, I... I'm, um, really good at Final Fantasy VI.
Sjoelv om eg er ueinig i at baade LotR og SoT skal kallest "barnefantasy" kan eg til ein viss grad gaa med paa aa sortere det utanfor rein vaksenfantasy i alle fall. Men ASoiaF har ingenting i barneavdelinga aa gjere.
Obdormio wrote:Eg må stå opp og gå på skulen i morgon.
Det veit eg slett ikkje om eg er mentalt førebudd på.
WoTle wrote:Meir av dette og mindre av Lan som pissar medan Alanna ser på, takk!
Asphyxiate wrote: #justice4Glûg!!
-
davram bashere
- Sitter

Enig med deg der. Kan ha en sammenheng med at vi ikke har en avdeling for voksenfantasy på den filialen jeg pleide å vanke. Men bøkene er merket mu, og jeg tror ikke bibleotekarene kommer til å endre den merkingen i overskuelig framtid.
Mia ayende, Moderator! Caballein misain ye! Inde muaghde Moderator misain ye! Mia ayende!
Gir aldri opp en bok, men hvis jeg leser en serie og jeg synes den første/de første bøkene er dårlige så kan det godt tenkes at jeg ikke leser ferdig serien.
Også hvis jeg synes at boken er alt for dårlig skrevet, vanligvis når forfatteren skriver nærmest som om det bare var et sammendrag av sin egen bok. For eksempel, det var en bok jeg leste hvor hovedpersonen var blind. Han stavret seg ned en trapp for å hente posten, og da ble han plutselig satt i en magisk verden der han kunne se, og hvor den første personen han møtte på var ei jenta som likte han fra første stund, og bablet om at han måtte beseire et sånt mystisk vesen i fjellene. Dette skjedde iløpet av 3 sider, og dette var en liten og tynn bok med stor skrift. Men det var heller ingen barnebok.
Det var reine galskapen hvis du spør meg...
Jeg har også vanskelig for å ta opp en bok bare etter å ha lest bakpå den ^^
Også hvis jeg synes at boken er alt for dårlig skrevet, vanligvis når forfatteren skriver nærmest som om det bare var et sammendrag av sin egen bok. For eksempel, det var en bok jeg leste hvor hovedpersonen var blind. Han stavret seg ned en trapp for å hente posten, og da ble han plutselig satt i en magisk verden der han kunne se, og hvor den første personen han møtte på var ei jenta som likte han fra første stund, og bablet om at han måtte beseire et sånt mystisk vesen i fjellene. Dette skjedde iløpet av 3 sider, og dette var en liten og tynn bok med stor skrift. Men det var heller ingen barnebok.
Det var reine galskapen hvis du spør meg...
Jeg har også vanskelig for å ta opp en bok bare etter å ha lest bakpå den ^^
-
Sauegjeteren
- Sauegjeter

-
Asphyxiate
- Den Fortapte

Don Quijote er jo en fortreffelig god bok. Er en del år siden jeg leste den, men brukte hele sommern
Jeg kan være på nippe til å gi opp ei pensumbok, men da oftest bare fordi jeg ikke skjønner stort eller er frustrert over at jeg ikke kommer fortere gjennom sidene da jeg har alt for mye som skulle ha vært gjennomført for et par uker siden minst, og at jeg denne dagen skulle ta et skippertak og komme meg en del punkter i "må-gjøres-NÅ"-lista mi! Hvorfor er det slik at jeg kjemper mot klokka selv kl. 09.00!!?
Jeg kan være på nippe til å gi opp ei pensumbok, men da oftest bare fordi jeg ikke skjønner stort eller er frustrert over at jeg ikke kommer fortere gjennom sidene da jeg har alt for mye som skulle ha vært gjennomført for et par uker siden minst, og at jeg denne dagen skulle ta et skippertak og komme meg en del punkter i "må-gjøres-NÅ"-lista mi! Hvorfor er det slik at jeg kjemper mot klokka selv kl. 09.00!!?
Manbearpig
Telefonkatalogen og Don Quoijote hadde jeg antageligvis funnet grunner til ikke å lese før jeg begynte. Jeg må tilstå at jeg ikke har lest hele Koranen da, men jeg har iallefall lest de 20 første surene i rekkefølge, etter der er det litt hopping i lesingen minSauegjeteren wrote:Jeg mener å huske at du har sagt du har lest både Koranen og Bibelen, ninin, så jeg lurer på om du har prøvd deg på Don Quijote, en av mine tre overmannende bøker. De to andre er Bibelen og telefonkatalogen.