Bokhandelrunde!
Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren, Loki
The gods will judge you! 
Obdormio wrote:Eg må stå opp og gå på skulen i morgon.
Det veit eg slett ikkje om eg er mentalt førebudd på.
WoTle wrote:Meir av dette og mindre av Lan som pissar medan Alanna ser på, takk!
Asphyxiate wrote: #justice4Glûg!!
-
Lothair Mantelar
- Kaptein-General

- Location: Østenfor Nord og Vestenfor Sør, og om natten gjemmer jeg meg bak din dør.
Jeg er stor fan av The first Chronicles of Thomas Covenant. Dette er en av de sterkere fantasy triologiene. Det er ikke å komme fra at the Second og The Last (denne er jeg bare en og en halv bok ut i, og den skal bestå av fire bøker) er noe svakere enn den første. Likevel gode bøker alle sammen, Donaldson er jo ganske anerkjent for disse.
Den er jo litt andreledes fra mange av de andre store fantasy bøkene med at den starter i vår verden og vi blir introdusert for "the Land" senere når Thomas under diverse omsendigheter havner der. Derav tilnavnet "the Unbeliver" (tror dette er en del av tittelen i den første serien), han tror liksom aldri helt på stedet som noe annet en noe i sitt eget hode. Som fantasy frelst er altså litt tålmodighet i starten på sin plass. Men så blir det fantastiske bøker
Den er jo litt andreledes fra mange av de andre store fantasy bøkene med at den starter i vår verden og vi blir introdusert for "the Land" senere når Thomas under diverse omsendigheter havner der. Derav tilnavnet "the Unbeliver" (tror dette er en del av tittelen i den første serien), han tror liksom aldri helt på stedet som noe annet en noe i sitt eget hode. Som fantasy frelst er altså litt tålmodighet i starten på sin plass. Men så blir det fantastiske bøker
"Once more the drama begins"
- Paul Muad'dib
- Paul Muad'dib
-
Terje
- Den Gjenfødte Dragen

Jeg har hørt litt forskjellig om Donaldson. Noen hevder at han er skikkelig god (har blant annet sett noen sette ham i bås med Erikson og Martin), men andre påstår han er mer av typen Jordan/Goodkind. Så selv om jeg har litt lyst til å lese Thomas Covenant-bøkene, så er jeg litt skeptisk... 
Ellers har Amazon-bestillingene mine begynt å ramle ned i postkassa mi de siste ukene. For halvanna uke sida fikk jeg The Name of the Wind, i dag fikk jeg The Belgariad, og i tillegg var jeg på Outland for å hente Buffy-tegneserier i går, og kjøpte i samme slengen Christopher Priests The Separation, og Ursula LeGuins Earthsea Quartet.
Det begynner med andre ord å bli skikkelig dårlig med hylleplass på rommet mitt... :\
Ellers har Amazon-bestillingene mine begynt å ramle ned i postkassa mi de siste ukene. For halvanna uke sida fikk jeg The Name of the Wind, i dag fikk jeg The Belgariad, og i tillegg var jeg på Outland for å hente Buffy-tegneserier i går, og kjøpte i samme slengen Christopher Priests The Separation, og Ursula LeGuins Earthsea Quartet.
Det begynner med andre ord å bli skikkelig dårlig med hylleplass på rommet mitt... :\
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
- Verg., Aen., 3.315.
-
davram bashere
- Sitter

- Location: Tellus, tredje planet fra sola. Ja, den forrurensa søppeldynga. Du vet hvor det er? Flott!
Mistenkjer at han om situasjonen er i nærleiken av å minne om min eventuelt ville måtte bygd på rommet fyrst...davram bashere wrote:Da er det bare en ting å gjøre!
Kjøp flere hyller
WoTle wrote:Meir av dette og mindre av Lan som pissar medan Alanna ser på, takk!
Vegger burde byggest i hylleform i utgangspunktet og spare oss bryet!
-
Lothair Mantelar
- Kaptein-General

- Location: Østenfor Nord og Vestenfor Sør, og om natten gjemmer jeg meg bak din dør.
Oisann. Priest og Rothfuss er sikkerstikk, og jeg gleder meg til å se hva du synes om LeGuins "Wizard of Earthsea" i forhold til "The Name of the Wind". Skal visst være mer enn et par likehtstrekk der...Terje wrote:Jeg har hørt litt forskjellig om Donaldson. Noen hevder at han er skikkelig god (har blant annet sett noen sette ham i bås med Erikson og Martin), men andre påstår han er mer av typen Jordan/Goodkind. Så selv om jeg har litt lyst til å lese Thomas Covenant-bøkene, så er jeg litt skeptisk...
Og ikke klag på hylleplass. Du skulle bare sett lista av bøker jeg har fått gratis fra bokklubben de siste dagene. Har måttet gå to ganger hver dag for å få med dem alle ned til rommet mitt
But neither the conductress nor the passengers were amazed by the most important thing of all, namely, that a cat was not merely getting on a streetcar, which wasn't so bad, but that he intended to pay his fare! - Mikhail Bulgakov
Fekk faktisk skvisa ei bokhylle til inn i minihybelen min no forrige helg. Var jaggu på overtid, hadde tre stabler som rakk meg over kneet på golvet og høge stablar på toppen av eksisterande hyller.
-
davram bashere
- Sitter

- Location: Tellus, tredje planet fra sola. Ja, den forrurensa søppeldynga. Du vet hvor det er? Flott!
Hmm... Enda en ting som skal innføres når jeg blir diktator.Loki wrote:Vegger burde byggest i hylleform i utgangspunktet og spare oss bryet!
Hva med å ta ned de du har, og sette inn noen som er dobbelt så bred?
Mia ayende, Moderator! Caballein misain ye! Inde muaghde Moderator misain ye! Mia ayende!
No room, dei er allereie så breie som det er plass til.davram bashere wrote: Hva med å ta ned de du har, og sette inn noen som er dobbelt så bred?
-
davram bashere
- Sitter