Tv-serier
Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren
-
Lothair Mantelar
- Kaptein-General

- Location: Østenfor Nord og Vestenfor Sør, og om natten gjemmer jeg meg bak din dør.
Man kan ikke bruke amazon.com til å finne norske/skandinaviske dvd-releaser fordi de har helt egne produkter i det amerikanske markedet, pluss at det er soneforskjell på dem også, så hvis man ikke har sonefri dvd-spiller så sliter man... Amazon.co.uk er mye bedre, da britiske produkt som oftest er noenlunde de samme. Min link var til den norske releasen og var helt klart mest aktuell 
But neither the conductress nor the passengers were amazed by the most important thing of all, namely, that a cat was not merely getting on a streetcar, which wasn't so bad, but that he intended to pay his fare! - Mikhail Bulgakov
Kvifor i all verda skulle nokon gidde kjøpe ein dvd-spelar som ikkje er sonefri? 
Obdormio wrote:Eg må stå opp og gå på skulen i morgon.
Det veit eg slett ikkje om eg er mentalt førebudd på.
WoTle wrote:Meir av dette og mindre av Lan som pissar medan Alanna ser på, takk!
Asphyxiate wrote: #justice4Glûg!!
Trur ikkje det er spesielt store prisskilnader, egentleg.Kjetil wrote:Pris?
WoTle wrote:Meir av dette og mindre av Lan som pissar medan Alanna ser på, takk!
-
Lothair Mantelar
- Kaptein-General

- Location: Østenfor Nord og Vestenfor Sør, og om natten gjemmer jeg meg bak din dør.
Prisen er vel vanlig blodpris, Kjetil
Min dvd-spiller er ikke sonefri, og den er så billig som du får den (må neste kjøpe en ny snart, da den nå har begynt å hakke på helte rene, nye dvd-plater).
Min dvd-spiller er ikke sonefri, og den er så billig som du får den (må neste kjøpe en ny snart, da den nå har begynt å hakke på helte rene, nye dvd-plater).
But neither the conductress nor the passengers were amazed by the most important thing of all, namely, that a cat was not merely getting on a streetcar, which wasn't so bad, but that he intended to pay his fare! - Mikhail Bulgakov
-
Siri Sedai
- Den Eldste

-
Wolfbrother
- Den Fortapte

Ingen tvil om hvilken serie som har startet best i min mening. House har jo faktisk klart å blitt enda mer digg enn det var før
Helt konge måten de har gjort det på til nå.
Ellers skuffet ingen av seriene jeg har sett litt på til nå (Smallville, Heroes, Friday Night Lights og Prison Break). Ser virkelig ut til å bli et bra år for tv-serier.
Noen her som har sett The Wire? Noen meninger?
Ellers skuffet ingen av seriene jeg har sett litt på til nå (Smallville, Heroes, Friday Night Lights og Prison Break). Ser virkelig ut til å bli et bra år for tv-serier.
Noen her som har sett The Wire? Noen meninger?
For once you have tasted flight you will
walk the earth with your eyes turned skyward;
for there you have been,
and there you long to return.
walk the earth with your eyes turned skyward;
for there you have been,
and there you long to return.
Whedon returnerer til småskjermen:
Spennende, men var det ikke så at Whendon aldri skulle samarbeide med FOX igjen? Blir vel kanselert dette også som det meste annet bra som FOX rører ved...Joss Whedon, the creator of acclaimed cult favorites “Buffy the Vampire Slayer,” “Angel” and “Firefly,” is returning to Fox and reuniting with “Buffy” regular Eliza Dushku for a new action-drama called “Dollhouse.”
Fox has given a seven-episode commitment to the 20th Century Fox Television project for a planned debut next year.
“It deals with our darkest impulses and our best ones,” Whedon says. “It deals with all the things I like to deal with—strength, weakness, power and corruption.”
“Dollhouse” stars Dushku as Echo, one of a group of secret agents living in a futuristic dorm. Each has the ability to be imprinted with custom personalities and abilities for special assignments. When they return, their newly acquired memories are wiped. The show follows Echo as she takes on a variety of assignments—some romantic, some adventurous, some uplifting, some illegal—and gains awareness of her role and confinement.
A Memory of Light - memoryoflight.com
Jo, han har dårleg erfaring med Fox, og det er då òg noko journalistene tek opp med han i omtrent alle intervju om "Dollhouse" (som så definitivt burde skaffe seg Etdukkehjem.no som norsk fanside, forresten). Svara hans ser ut til å vere i hovudsak tre poeng:
- Serien blei til fordi Eliza Dushku hadde sjanse til å lage ein serie med Fox og hadde ein vennskapslunsj med Whedon for å diskutere idèar med han - at han fekk idèar til å lage ein serie med henne der sjølv var ikkje planlagt i det heile tatt, men når det skjedde var altså Fox allereie involvert i utgangspunktet.
- Det er heilt andre folk som jobbar der no enn når han dreiv med Firefly
- Han føler dei har vore veldig mykje meir velvillig innstilte enn kva dei var sist han var der - til dømes kom han til dei med spørsmål om å få lage ein pilot og i staden bestilte dei sju episodar på flekken.
Ikkje for det, eg forheld meg no skeptisk. Men at han får lage sju er omtrent heva over ei kvar tvil, og om den skulle bli kansellert etter det, vel, nekter å tru at han ikkje vil ha belaga seg på det ved å sy dei sju fint saman til ein slags slutt i alle tilfeller.
Åh, og for å gjere eventuelle Whedon-geeks som les her og ikkje har fått med seg dette før endå meir oppildna: Den fantastiske Tim Minear (X-files, Angel (særleg sesong 3 og 5, trur eg), Firefly, Wonderfalls, The Inside, Drive, ++) skal vere involvert òg.
- Serien blei til fordi Eliza Dushku hadde sjanse til å lage ein serie med Fox og hadde ein vennskapslunsj med Whedon for å diskutere idèar med han - at han fekk idèar til å lage ein serie med henne der sjølv var ikkje planlagt i det heile tatt, men når det skjedde var altså Fox allereie involvert i utgangspunktet.
- Det er heilt andre folk som jobbar der no enn når han dreiv med Firefly
- Han føler dei har vore veldig mykje meir velvillig innstilte enn kva dei var sist han var der - til dømes kom han til dei med spørsmål om å få lage ein pilot og i staden bestilte dei sju episodar på flekken.
Ikkje for det, eg forheld meg no skeptisk. Men at han får lage sju er omtrent heva over ei kvar tvil, og om den skulle bli kansellert etter det, vel, nekter å tru at han ikkje vil ha belaga seg på det ved å sy dei sju fint saman til ein slags slutt i alle tilfeller.
Åh, og for å gjere eventuelle Whedon-geeks som les her og ikkje har fått med seg dette før endå meir oppildna: Den fantastiske Tim Minear (X-files, Angel (særleg sesong 3 og 5, trur eg), Firefly, Wonderfalls, The Inside, Drive, ++) skal vere involvert òg.
-
Asphyxiate
- Den Fortapte

Sist helg hadde jeg en "blackadder"-helg. Hadde kjøpt meg "Sorte Orm - Collection Box" på platekompaniet, og satt nesten konstant i latter de 12 timene hele serien varte (forøvrig en ganske så "vakker" avslutning på hele serien!). Men et problem var det. Inne i coveret er det et bilde av Blackadder fra episoden" "back and forth" og et sitat. Bakpå så står det skrivere, produsenter etc. Der står også skrivere og produsenter for "A christmas carol" og "Back and forth". Alt dette gjorde at jeg trodde at disse spesialepisodene var med, men nei det var de ikke. Etter å ha lett igjennom alle dvdene så var det ikke snurten av noen av de spesialepisodene. Sjekket også nettet for informasjonen om boksen, og der står det at den bare inneholder de 4 sesongene. Greit nok, forventa egentlig ikke når jeg kjøpte boksen at ekstraepisodene skulle følge med, men fikk håpet når det stod det det stod i boksen. Vel, hva er meninga med å ha med alle den faktaen når det ikke er med? Det skaper falske forhåpninger. Argh! Så nå er det vel bare å kjøpe seg de to dvdene med spesialepisodene, selv om de er litt dyre for så kort spilletid (begge under en time, "back and forth" til 99 kr hos cdon og "a christmas carol" til 189(!!!) kr).
Jaja, det var dagens utblåsing og nå for jeg dra meg sjøl til å jobbe med exphiloppgaven (angst)
Jaja, det var dagens utblåsing og nå for jeg dra meg sjøl til å jobbe med exphiloppgaven (angst)
Manbearpig
-
Siri Sedai
- Den Eldste

Slutten illustrerer hvordan Tony kommer til å leve livet sitt, alltid på vakt med økende paranoia. Vi har jo allerede sett hvor paranoid han har blitt utover serien, og spesielt sesong 6 (Kan ikke klandre ham for det, heh).
Tar dette i spiler tag i tilfelle det er noen som ikke har fått sett slutten enda og har ikke fått med seg Chase sin uttalelse.
Glimrende avslutning spør du meg. 
Tar dette i spiler tag i tilfelle det er noen som ikke har fått sett slutten enda og har ikke fått med seg Chase sin uttalelse.
Spoiler
På grunn av de valgene og den posisjonen har har, så vil han aldri føle seg helt trygg. Den siste scenen illustererer dette perfekt, med Tony som ser opp hver gang noen kommer inn døren, mannen i baren som ser bort på ham og derretter går inn på toalettet (ala Solozzo-drapet fra Gudfaren I) og Ikke minst siste øyeblikket før skjermen blir svart, når noen kommer inn døren og Tony ser opp akurat i det det slutter.
John Gabriel's Greater Internet Fuckwad Theory:
Normal Person + Anonymity + Audience = Total Fuckwad.
Normal Person + Anonymity + Audience = Total Fuckwad.