Hva leser du for tiden?

Diskuter andre bøker dere leser

Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren, Loki

Locked
Al'Tore
Trollok
Trollok

Post by Al'Tore »

Bill Bryson - 'En kort historie om nesten alt' er ypperlig variasjon imellom kapitlene i WoT. Men å lese flere bøker samtidig hjelper ikke på hastigheten akkurat. Blir nok aldri ferdig med de 11 første før MoL kommer... 4/11 nå :?
davram bashere
Sitter
Sitter
Location: Tellus, tredje planet fra sola. Ja, den forrurensa søppeldynga. Du vet hvor det er? Flott!

Post by davram bashere »

Dere... Jeg skal bestille bøker fra amazon nå og trenger noen tips fra dere. Jeg skal ha Lynch's bøker og "the name of the wind" + noen få andre. Har dere noen tips til flere bøker?
Mia ayende, Moderator! Caballein misain ye! Inde muaghde Moderator misain ye! Mia ayende!
Yawron
Hengiven
Hengiven

Post by Yawron »

Jeg leste akkurat ferdig Trudi Canavans "The Black Magician Trilogy" og kan anbefale den. Skal prøve noen flere av henne i nærmeste fremtid. Ellers leste jeg før det R. Scott Bakkers trilogi "the Prince of Nothing", en ny forfatter kom da opp på stjernehimmelen min. Gleder meg til hans fremtidige verk. Alle som ikke har lest disse, gjør det, spesielt dere som liker Steven Erikson. (han anbefaler dem også :wink: )
"Once more the drama begins"

- Paul Muad'dib
Lothair Mantelar
Kaptein-General
Kaptein-General
Location: Østenfor Nord og Vestenfor Sør, og om natten gjemmer jeg meg bak din dør.

Post by Lothair Mantelar »

davram bashere wrote:Dere... Jeg skal bestille bøker fra amazon nå og trenger noen tips fra dere. Jeg skal ha Lynch's bøker og "the name of the wind" + noen få andre. Har dere noen tips til flere bøker?
...

Hva med: Crooked Little Vein av Warren Ellis, Soon I Will Be Invincible av Austin Grossman, 20th Century Ghosts av Joe Hill, The Inferior av Peadar Ó Guilín, The Last Wish av Andrzej Sapkowski, Already Dead og No Dominion av Charlie Huston, Altered Carbon av Richard Morgan, Lamb av Christopher Moore, alle bøker av Christopher Priest, The Wizard Knight av Gene Wolfe, Catch-22 av Joseph Heller, og selvsagt alle bøkene til Steven Erikson (men de har du vel lest.).
But neither the conductress nor the passengers were amazed by the most important thing of all, namely, that a cat was not merely getting on a streetcar, which wasn't so bad, but that he intended to pay his fare! - Mikhail Bulgakov
Wolfbrother
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Wolfbrother »

Nettopp lest ferdig "Fevre Dream" av G.R.R Martin. Den er bare så hysterisk bra at de ikke er til å forstå. Blant de beste enkeltestående bøkene jeg har lest. Virkelig helt rå bok som bør leses.

Ellers leser jeg nå The Road.
For once you have tasted flight you will
walk the earth with your eyes turned skyward;
for there you have been,
and there you long to return.
davram bashere
Sitter
Sitter
Location: Tellus, tredje planet fra sola. Ja, den forrurensa søppeldynga. Du vet hvor det er? Flott!

Post by davram bashere »

Lothair Mantelar wrote:
davram bashere wrote:Dere... Jeg skal bestille bøker fra amazon nå og trenger noen tips fra dere. Jeg skal ha Lynch's bøker og "the name of the wind" + noen få andre. Har dere noen tips til flere bøker?
...

Hva med: Crooked Little Vein av Warren Ellis, Soon I Will Be Invincible av Austin Grossman, 20th Century Ghosts av Joe Hill, The Inferior av Peadar Ó Guilín, The Last Wish av Andrzej Sapkowski, Already Dead og No Dominion av Charlie Huston, Altered Carbon av Richard Morgan, Lamb av Christopher Moore, alle bøker av Christopher Priest, The Wizard Knight av Gene Wolfe, Catch-22 av Joseph Heller, og selvsagt alle bøkene til Steven Erikson (men de har du vel lest.).
Faktisk ikke! Men det er vel neppe for sent å begynne.
Mia ayende, Moderator! Caballein misain ye! Inde muaghde Moderator misain ye! Mia ayende!
Sauegjeteren
Sauegjeter
Sauegjeter

Post by Sauegjeteren »

Første gjennomlesning av Midtsommernattsdrøm er vel gjennomført, og jeg går videre i den obligatoriske moderne norske litteratuern med Saabye Christensen, i første omgang Halvbroren. Jeg liker det jeg leser.
Moiraine vet svært mye, sauegjeter.
Asphyxiate
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Asphyxiate »

Har starta på Umberto Eco - "Foucaults Pendel". Har kommet en 100 sider uti, og må si at de første femti var temmelig "rare" og underlige. Skjønte ikke så mye. Men nå har det begynt å løsne litt, og historien går lettere nå
Manbearpig
Moghedien
Sitter
Sitter

Post by Moghedien »

Foucaults pendel? Var det ikke den som beviste at jorden snurrer rundt?

Selv leser jeg fortiden Hannah Greens "Jeg lovet deg aldri en rosenhave", en av disse ungdomsromanene fra seksti-tallet.
Last edited by Moghedien on Fri Feb 15, 2008 17:27, edited 1 time in total.
"Når vi ikke selv kan tenke, kan vi alltids sitere."
Asphyxiate
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Asphyxiate »

Jepp, det er den pendelen som en fysiker brukte for å bevise jordas rotasjon. Finnes en versjon i fysikkbygningen på Blindern. Men har kommet enda en 100 sider lengre ut i boka (jeg leser IKKE fort, og det er til tider mye stoff i boka) og det begynner virkelig å ta seg opp. Anbefales!
Manbearpig
Kjetil
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Kjetil »

Chiad
Asha’man
Asha’man

Post by Chiad »

Denne serien kan dere prøve; I Otorienes Tid
Etter min mening ganske bra, men jeg sitter på skolen nå og må skru av pc'n så får heller skrive litt mer seinere.
Mizu
Hengiven
Hengiven

Post by Mizu »

Chiad wrote:Denne serien kan dere prøve; I Otorienes Tid
Etter min mening ganske bra, men jeg sitter på skolen nå og må skru av pc'n så får heller skrive litt mer seinere.
Har lest den :) Jeg syntes også den var bra.
davram bashere
Sitter
Sitter

Post by davram bashere »

En fin midt-på-treet serie.

Fikk forresten en stor pakke fra Amazon her i forrige uke. Red Seas Under Red Skies, tLoLL, the Name of the Wind, Lady Friday (av Gareth Nix, syvende bok en serie som henger igjen fra åttende), Gardens of the Moon og 1634: the Galileo Affair.

Det kan også nevnes at en av hyllene i bokhyllen min knakk under presset fra disse, og 35 andre godbiter
Asphyxiate
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Asphyxiate »

Puh, endelig ferdig med Ecos "Focaults Pendel". Den var overaskende på godt og vondt.
Nå starter jeg på De fire og han som gjør galt verre
Manbearpig
Locked