Film av Tidshjulet?

Diskuter nyheter, rykter og annet som er WoT relatert

Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren

Syns du de skal lage film av Tidshjulet?

Ja
66
65%
Nei
35
35%

Total votes: 101

Asphyxiate
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Asphyxiate »

Det spørs vel uansett om hvor mange berømte skuespillere som vil spille mange av de "mindre" rollene. Jeg vil heller at filmselskapet skal bruke pengene på effekter og utviklingen av filmene, enn på å betale skuespillere
Manbearpig
Mizu
Hengiven
Hengiven

Post by Mizu »

Ja du sier noe. Så lenge skuespillerne er flinke, så bryr jeg meg ikke om de er ukjente. De må bare være flinke, og det kan det kanskje være vanskelig å finne i bøtter og spann. Ukjente og flinke skuespillere som tar lite betalt :) Jeg er enig med deg i at pengene burde som regel gå til filmen og spesialeffekter. WoT er en typisk film som trenger gode effekter.

Bare ikke WoT blir som Conan så er egentlig jeg fornøyd xD Er litt redd for at Wheel of Time ikke kommer til å bli en like stor suksess som film som bok.
Shallis
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Shallis »

Jo mindre kjente skuespillerne, jo bedre. Da blir ikke alle skuespillerne rakka ned på fordi de spilte bedre i en annen film. Fokus på handlingen er det vi trenger!
"Det er en usynlig homse på ryggen til Terje!"
Rodel Ituralde
Hengiven
Hengiven

Post by Rodel Ituralde »

nei værsåsnill!

det er alt for stor å jeg ville ikke stole på at noen regisør vil få det til perfect.
ser bare på LOTR filmene med floppen p jackson. han laget jo sin egen historie nermest.
There is some delight in ale and wine
And some in girls with ankles fine
But my delight, yes always mine
Is to dance with Jak O’ the Shadows
Chriz
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Chriz »

Men han (Jackson) klarte likevel å få LOTR-filmene til å bli bra.
Savnet gode gamle Tom Bombadil i den første filmen ja :?
Sa souvraya niende misain ye
- Mat
Rodel Ituralde
Hengiven
Hengiven

Post by Rodel Ituralde »

tom bombadil var jo en av de beste!

:cry:
Chriz
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Chriz »

Helt enig! Han var kjempekul.
Men for å holde meg litt på temaet: Jeg er positiv til en eller annen form for film eller serie av WoT.
Yawron wrote:Kjøper av og til filmbladet EMPIRE og i utgaven som er i salg nå er det en reportasje om filmen "the golden compass". På slutten av denne står det litt om kommende fantasy filmer, her er det som står om tidshjulet:

Wheel of Time: The Eye of the World
The first of Jordan's 11 Wheel of Time novels. The rights are with Red Eagle Entertainment, whose CEO, Rick Selvege, says it "is in development for a feature film. The screenwriter, production designer etc. are attached." He won't, however, reveal anything else at this early stage.
Expected: 2010
Noen som har hørt noe mer om dette?
- Mat
Rodel Ituralde
Hengiven
Hengiven

Post by Rodel Ituralde »

hvis det da skulle blitt laget film(er) ville jeg ha hatt ukjente personer som perrin, matt, rand å flere sentrale.
men personer som jeremy irons å liam neeson kunne godt ha fått en rolle:p
100% historisk rett fra bok.
ikke lat for overdreven teknikk. ja jeg vet vi har kommet langt, men de fleste kamp scener fra dagens filmer er for overdrevet.
Mierin Eronaile
Sitter
Sitter

Post by Mierin Eronaile »

Jeremy Irons <3<3 Elsker han! hehe.. Han er fet! Vil heller ikke ha noen kjempekjente i rollene.. men han kunne fått en rolle ja! hihi! Men Vil ikke ha noen slike som brad pitt...
lolzi
Rodel Ituralde
Hengiven
Hengiven

Post by Rodel Ituralde »

prad pit som rand å orlando bloom som matt??

eller ikke!!!!
Chriz
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Chriz »

Nei det må være noen som er relativt ukjente, som kan bli kjent for WoT i såfall, ikke for alt det andre
- Mat
Rodel Ituralde
Hengiven
Hengiven

Post by Rodel Ituralde »

før filmen skulle de reist rundt i verden på leting etter perfekte for rollene.
trenger ikke å kunne skuespill.

rand var jo sauebonde før han ble den gjenfødte dragen:P(han var jo det hele tiden men bare arti å skrive det sån, snakk om karierebytte)
Sauegjeteren
Sauegjeter
Sauegjeter

Post by Sauegjeteren »

Rodel Ituralde wrote:hvis det da skulle blitt laget film(er) ville jeg ha hatt ukjente personer som perrin, matt, rand å flere sentrale.
ikke lat for overdreven teknikk. ja jeg vet vi har kommet langt, men de fleste kamp scener fra dagens filmer er for overdrevet.
Det første punktet er veldig sentralt. Med rutinerte skuespillere er det lett å bli farget av tidligere roller, og dette er filmer vi kan se for oss blir store om de blir gjort rett. Orlando Bloom er jo for mange mest kjent som Legolas, det var hvertfall det jeg tenkte de første Pirates-filmene.

Det andre punktet er jeg uenig i. For det første unner jeg regissøren/produsent noe spillerom uten at de trenger å følge handlingen slavisk. Og vi vet at når det gjelder å få kortet ned såpass digre bøker til filmer kreves det mye ressurser, og det er langtfra alt Jordan skrev som var helt plottrelevant.

Og uansett er det ganske mye tankevirksomhet jeg ser for meg er vanskelig å overføre til film fra bøkene.

Det tredje punktet, slåssinga, er overkommelig. Jordan beskrev knapt slagsscener, han skildret følelser i etterkant, nettopp fordi han vel mente det var vel så sentralt som selve kampen. Når Matt drepte Couladin var det ikke beskrevet kamp i det hele tatt, alt vi får beskrevet er at Matt ser hodet hans på en stake og blir fortalt/husker at han drepte ham. Veldig fristende å lage en stor kamp ut av to så store personligheter, men minst like effektfullt å bare se på det i post-perspektiv.
Moiraine vet svært mye, sauegjeter.
Rodel Ituralde
Hengiven
Hengiven

Post by Rodel Ituralde »

Sauegjeteren wrote:
Rodel Ituralde wrote:hvis det da skulle blitt laget film(er) ville jeg ha hatt ukjente personer som perrin, matt, rand å flere sentrale.
Det første punktet er veldig sentralt. Med rutinerte skuespillere er det lett å bli farget av tidligere roller, og dette er filmer vi kan se for oss blir store om de blir gjort rett. Orlando Bloom er jo for mange mest kjent som Legolas, det var hvertfall det jeg tenkte de første Pirates-filmene.

Det andre punktet er jeg uenig i. For det første unner jeg regissøren/produsent noe spillerom uten at de trenger å følge handlingen slavisk. Og vi vet at når det gjelder å få kortet ned såpass digre bøker til filmer kreves det mye ressurser, og det er langtfra alt Jordan skrev som var helt plottrelevant.

Og uansett er det ganske mye tankevirksomhet jeg ser for meg er vanskelig å overføre til film fra bøkene.

Det tredje punktet, slåssinga, er overkommelig. Jordan beskrev knapt slagsscener, han skildret følelser i etterkant, nettopp fordi han vel mente det var vel så sentralt som selve kampen. Når Matt drepte Couladin var det ikke beskrevet kamp i det hele tatt, alt vi får beskrevet er at Matt ser hodet hans på en stake og blir fortalt/husker at han drepte ham. Veldig fristende å lage en stor kamp ut av to så store personligheter, men minst like effektfullt å bare se på det i post-perspektiv.

har ikke noe imot at regisør har litt frittspillerom, men ingen gjentagelse av det som skjedde med LOTR er mitt poeng.
det må selvsagt kortes ned, men bare kort ned uviktige ting. eksempel på det motsatte av det er harry potter filmene, de er så kortet ned at de har tatt bort veldige småe men viktige detaljer. så at de derfor må bruke egen fantasi når de skal løse det senere.

slåssinga kan de gjøre som de vill med, bare at ikke matt står på et skjold nedåver en trapp som et snowboard å skyter piler er jeg fornøyd.
men som du sier, det er helt overkommelig.
kansje masakeren ved dumais brønner(sant) blir litt sterkt for de yngste?:P
Chriz
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Chriz »

Har også tenkt en del på det derre med tanker. For utrolig masse av bøkene er tanker og følelser og det er jo vanskelig og få med på film. Nesten alt blir sett fra en persons synsvinkel og det er denne personens tanker omkring hendelsen vi får vite om, og der kan der jo skjære seg på film. Det blir rart om vi hører at en person tenker :?

Mener at kamper bør være med, spesielt mellom Matt og Couladin, men som sagt, det er den personen vi ser det hele fra sine tanker og følelser som på en måte vil forsvinne ved en film

EDIT: Det vil nok ikke være en film for de yngste, Rodel :P
- Mat
Post Reply