Studentliv og skole
Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren
-
Mierin Eronaile
- Sitter

uæææ, jeg kunne trengt råd da! Søkte folkehøyskole fordi jeg ikke vet hva jeg vil. Men blir deilig med et "fri"-år... Etter det tenker jeg å ta noen flere fag, siden jeg gikk tegnelinjeeee.. og så kanskje begynne å studere sånn tennlegesak.. Hva synes dere? hjelpes.. aner ikke hva jeg skal. Kanskje jeg tar noe innen kunst og sånn likevel. Det hadde vært gøy. Hva gjorde dere? Er det dyrt å ta fag.. hvis man skal ha forelesning og sånn i tillegg?
(gleder meg til sommerferie, og ikke noooe skole i det hele tatt!)
(gleder meg til sommerferie, og ikke noooe skole i det hele tatt!)
lolzi
-
Sauegjeteren
- Sauegjeter

-
Mierin Eronaile
- Sitter

-
Asphyxiate
- Den Fortapte

Bah, NTNU meg her. UiO er vel så greit skulle jeg tro. Jeg for min del har aldri gått på NTNU (har forsåvidt bare gått 1 år på UiO, rett fra VGS), men UiO er kosli og greier. Kommer jo helt ann på HVA man skal gå.
Vis man må ta opp fag etter VGS for å komme inn på en skole/linje/whatever så har man ikke prioritert riktig på VGS, hvorfor gjøre det etterpå?
Vis man må ta opp fag etter VGS for å komme inn på en skole/linje/whatever så har man ikke prioritert riktig på VGS, hvorfor gjøre det etterpå?
Manbearpig
Tja, russetiden er verd å prioritere. Jeg mangla jo som kjent en del fag etter videregående, men kom meg da fortsatt inn på ei sivinglinje på ntnu. Ikke den vanskeligste akkurat, men trengte rundt 56 poeng om jeg ikke husker feil.
Om du skal ta fag på nytt igjen, og ikke klarer å lese deg til det selv (den beste måten, kan kombineres med jobb/militæret.), så må du regne med å betale, sonans har jeg hørt mye bra om, og koster vel en rundt 40k, kommer ann på hvor mye du mangler.
Vil du ha det billigere, kan du jo sette opp en lapp på ei tavle på nærmeste høgskole, å høre om det finnes lærerstudenter som kan lære deg nok til å stå til en langt billigere penge. Selv tror jeg jeg skulle lært hvem som helt nok til å stå i matte iløpet av kort tid, er du over middels smart, nok til å få en toppkarakter.
Om du skal ta fag på nytt igjen, og ikke klarer å lese deg til det selv (den beste måten, kan kombineres med jobb/militæret.), så må du regne med å betale, sonans har jeg hørt mye bra om, og koster vel en rundt 40k, kommer ann på hvor mye du mangler.
Vil du ha det billigere, kan du jo sette opp en lapp på ei tavle på nærmeste høgskole, å høre om det finnes lærerstudenter som kan lære deg nok til å stå til en langt billigere penge. Selv tror jeg jeg skulle lært hvem som helt nok til å stå i matte iløpet av kort tid, er du over middels smart, nok til å få en toppkarakter.
-
Mierin Eronaile
- Sitter

Jeg angrer ikke på at jeg tok formgivningsfag på videregående. Har lært masse innen tegning form farge som jeg ikke hadde lært hvis jeg hdde valgt almenn!
Men jeg må ta flere fag for å studere det jeg vil. Blandt annet matte, fysikk og kjemi:D Men det er sikert gøy, så det går bra. kan kaaanskje hende jeg må ta opp noen fag og, men det får vi se på.
Men hvis jeg vil studere noe annet. Som arkitektur eller annen design trenger jeg ikke noe. Bare matte hvis jeg tar arkitekt noen steder.. eller no.. Erd et ikke sånn?
Eller kanksj ejeg studere noe helt annet.. vet ikkeee!?!
Men hvis jeg vil studere noe annet. Som arkitektur eller annen design trenger jeg ikke noe. Bare matte hvis jeg tar arkitekt noen steder.. eller no.. Erd et ikke sånn?
Eller kanksj ejeg studere noe helt annet.. vet ikkeee!?!
lolzi